Gå til innhold
Fiskersiden

Ulsrud, det nærmeste jeg kom Horre :)


Remy
 Share

Recommended Posts

På Ulsrud i natt var det ikke mindre enn 15 stenger i vannet fordelt på 5 fiskere!!! Noen burde justere oppsettet sitt, for værre uling og pip her og pip der har jeg ikke hørt :) Vanskelig å sove fant jeg ut når det kom singel pip fra alle kanter hele tiden! Tenkte på hvordan det da er i ett vann med 10 - 20 personer som faktisk får mye run :D Må være vanskelig å sove da!! Forøvrig ble det kun en mistet fisk, satt på i kanskje 20 sec :D klokken 04:50

Det ble ikke mindre vanskelig å sove når jeg hadde to uteliggere som jeg ser der oppe hele tiden liggende rett på oversien av meg og hyle og skrike hele natta!!! haha... de hadde noen syyyyyyyyyyyyyyyyyyke samtaler med hverandre også, enda bedre ble det da de begynte å ha seg med hverandre :S. Ulsrud er en syk sjø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for at det ikke er noen bilder i rapporten din :lol:

Virkelig leit at det ikke ble frankrike tur på deg,men du tar sikkert igjen så det holder her hjemme på berget senere i sommer :D

Går mange rykter om store karper her hjemme i gamlelandet,kansje det ligger noe på de andre forumene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en fin tur.

Hvordan var sikten i vannet?

'Sikten er BRA, bedre enn Damtjern ;) Men er lett å rote opp smuss, men om du vil fotografere kærp så er det nok klart nok .

Har blitt et par fisk ja Iversen...

Hørt rykter om at fisk over ti kilo er tatt, men er nok fra et ikke offentlig vann så det forblir nok rykter!?! Ellers så vet jeg om noen andre fisk som er tatt, fra 4,7 til nesten 9.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enda bedre ble det da de begynte å ha seg med hverandre :S. Ulsrud er en syk sjø

Husker en gang under karpefiske i Danmark der et ungt elskende par satte i gang rett foran øynene på fiskekompis Ingar. Ikke mye sjenanse der i gården. Jeg var en tur i butikken for å handle øl (det er viktig!), og gikk glipp av nesten all "underholdningen"...! :) Jeg tror at slike episoder er noe av "prisen" man må regne med å betale når man fisker i typisk urbane vann, som Ulsrudvannet, og dette er noe av grunnen til at jeg ikke lenger syns det er stas å fiske i slike vann. Ikke det at jeg lar meg sjenere så veldig av folk som har seg, men det er ikke dette jeg søker for å si det sånn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Historier fra Ulsrud begynner det å bli mange av etterhvert, og de er jo underholdene da... Feks den gangen samme parret kom ut av skaugen tidlig om morgene der han virkelig var sinna på fruen, din #¤"¤ dritt kjærring, du kunne bare blitt i den f#¤ leiligheten på Tveita og #"¤#¤ vidre på han jævla drittsekken din forba## hurpe.. etc... mens han dro henne etter seg bundet med buksebelte :o!

Eller de utallig rare folkene som vaser rundt i skaugen. Feks en natt i fjor våknet jeg og trodde det var en elg eller rådyr som romsterte inni i skogen... Satte meg i teltåpningen og smugtittet, men overraksende kom en kar i bare boxer og sokker ut av skogen, temmlig forstyrret i blikket og gjørme over hele seg. Gikk forbi meg med flakkende blikk og forsvant inn i skaugen igjen :o! Eller de utallige unguttene som er på fylla... Ufarlige, men plagsomme. De setter seg gjerne ned, mer ufrivillig enn frivillig, drita fulle og prater i vei om fisk de har fått... Og hvor mange øl de har drukket, som feks 4 øl,men ikke nok med det, 4 sterk øl, derfor de er så drita... stjålet av faren sin og sånn... Det særeste hittil er vel når jeg ble vekket av et "run". Det viste seg å være noen som hadde tatt hesten med seg i vannkanten!!!!!!!! WTF?! Foruten drita ungdomer, sinnsforvirrede mennesker, narkiser og uteliggere er Ulsrud også en naturpærle :) Med mye rådyr som piper om natten, grevlinger som sloss, frosk som parrer seg, mus som piper rundt teltet, yrende innsektsliv og mye fiskeliv er det faktisk ikke så galt. Det at man har politiet på besøk som beundrer ens mot for å ligge i telt der, helikoptre svevende over og biler som "spoler" opp det meste av grusen på parkeringsplassen gir vannet en god balanse mellom urbanitet og natur idyll! Men når sant skal sies hadde det kanskje ikke skadet med et "par" vann som ikke var så urbanisert.. Desverre er jo fortsatt Damtjern et polskfolkevann (var der i helgen), men der kan man jo underholdes av snål fiskemetoder, rare samtale blandt disse gutta og RC båtkjøring fra klokken 6 - 7 om morgenen. Stensrud har jo også blitt et polsk/lattvisk/lituensk folkevann, sist jeg var der var det ikke mindre enn ca 11 karer rundt vannet som humret og lo, og fisket selfølgelig. Campingvogna med de "torpedo" gutta fra litauen er dog borte :). Patterød skal jeg aldri mer til, for mye sprøyter og tvilsomme sjeler. Da er det vel fire vann til som kan fiskes, men det ene har jeg ikke trua på, det andre er det antatt å ha bra fisk i, det tredje er for langt unna, dt fjerde enda lengere unna. Og ja, det femte, ikke klart enda ;). Nei, Ulsrud er kanon. Nå når jeg bor på Manglerud er det bare et steinkast unna og foring er enkelt :) Fiske er enda enklere.... Skitt fiske ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Ulsrud i natt var det ikke mindre enn 15 stenger i vannet fordelt på 5 fiskere!!! Noen burde justere oppsettet sitt, for værre uling og pip her og pip der har jeg ikke hørt :) Vanskelig å sove fant jeg ut når det kom singel pip fra alle kanter hele tiden! Tenkte på hvordan det da er i ett vann med 10 - 20 personer som faktisk får mye run ;) Må være vanskelig å sove da!! Forøvrig ble det kun en mistet fisk, satt på i kanskje 20 sec :) klokken 04:50

Nå er det vel et kjent problem på Ulsrud at endene har lært seg at boillies er mat... ellers sover man om dagen dersom det skjer mye om natten.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feks en natt i fjor våknet jeg og trodde det var en elg eller rådyr som romsterte inni i skogen... Satte meg i teltåpningen og smugtittet, men overraksende kom en kar i bare boxer og sokker ut av skogen, temmlig forstyrret i blikket og gjørme over hele seg. Gikk forbi meg med flakkende blikk og forsvant inn i skaugen igjen !

Dette er grunnen til at jeg ICKE fisker aleine på natta. Har for noia for sånnt. Morsomme historier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sånn det er å bli gammel piscator?

:D

Syns det er litt stas jeg... dersom det ikke biter.

hehe

he he, fortsatt ung og lovende! ;) Syns egentlig ikke det er så stas å se andre ha seg. Og hvis man skulle ha med seg kjæresten ved bredden, og få lyst på en liten hyrdestund, bør man i hvertfall sveive inn agnene. For det ville vel vært typisk at det nappet akkurat DA slik at man ble tatt med buksene nede, bokstavelig talt? ;):):D Og muligheten til uforstyrrede hyrdestunder er kanskje alene grunn god nok til å søke bort fra de mest urbane vannene, selv om utsiktene til storfisk kanskje ikke er tilstede i samme grad? ;)

Endret av piscator
Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he, syns egentlig ikke det er så stas å se andre ha seg. Og hvis man skulle ha med seg kjæresten ved bredden, og få lyst på en liten hyrdestund, bør man i hvertfall sveive inn agnene. For det ville vel vært typisk at det nappet akkurat DA slik at man ble tatt med buksene nede, bokstavelig talt? :D:):D

Det bør selvsagt være noen som er verdt å se på...

Og har man med seg kjæresten for man bare si i fra om på forhånd... napper det, trekker jeg meg ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bunker; joda, men har da ikke vært noen episoder enda :D

Det går stort sett greit å være i Irak også, flertallet lever jo enda :D

Neida, jeg veit at det kun er min paranoia og ikke virkeligheten som setter grenser. Men jeg blir atskillig reddere av å møte halvnakne menn innsmurt i gjørme i skogen, enn andre steder. Uten at dette skjer meg så veldig ofte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Historier fra Ulsrud begynner det å bli mange av etterhvert, og de er jo underholdene da... Feks den gangen samme parret kom ut av skaugen tidlig om morgene der han virkelig var sinna på fruen, din #¤"¤ dritt kjærring, du kunne bare blitt i den f#¤ leiligheten på Tveita og #"¤#¤ vidre på han jævla drittsekken din forba## hurpe.. etc... mens han dro henne etter seg bundet med buksebelte :o!

Eller de utallig rare folkene som vaser rundt i skaugen. Feks en natt i fjor våknet jeg og trodde det var en elg eller rådyr som romsterte inni i skogen... Satte meg i teltåpningen og smugtittet, men overraksende kom en kar i bare boxer og sokker ut av skogen, temmlig forstyrret i blikket og gjørme over hele seg. Gikk forbi meg med flakkende blikk og forsvant inn i skaugen igjen :o! Eller de utallige unguttene som er på fylla... Ufarlige, men plagsomme. De setter seg gjerne ned, mer ufrivillig enn frivillig, drita fulle og prater i vei om fisk de har fått... Og hvor mange øl de har drukket, som feks 4 øl,men ikke nok med det, 4 sterk øl, derfor de er så drita... stjålet av faren sin og sånn... Det særeste hittil er vel når jeg ble vekket av et "run". Det viste seg å være noen som hadde tatt hesten med seg i vannkanten!!!!!!!! WTF?! Foruten drita ungdomer, sinnsforvirrede mennesker, narkiser og uteliggere er Ulsrud også en naturpærle :) Med mye rådyr som piper om natten, grevlinger som sloss, frosk som parrer seg, mus som piper rundt teltet, yrende innsektsliv og mye fiskeliv er det faktisk ikke så galt. Det at man har politiet på besøk som beundrer ens mot for å ligge i telt der, helikoptre svevende over og biler som "spoler" opp det meste av grusen på parkeringsplassen gir vannet en god balanse mellom urbanitet og natur idyll! Men når sant skal sies hadde det kanskje ikke skadet med et "par" vann som ikke var så urbanisert.. Desverre er jo fortsatt Damtjern et polskfolkevann (var der i helgen), men der kan man jo underholdes av snål fiskemetoder, rare samtale blandt disse gutta og RC båtkjøring fra klokken 6 - 7 om morgenen. Stensrud har jo også blitt et polsk/lattvisk/lituensk folkevann, sist jeg var der var det ikke mindre enn ca 11 karer rundt vannet som humret og lo, og fisket selfølgelig. Campingvogna med de "torpedo" gutta fra litauen er dog borte ;). Patterød skal jeg aldri mer til, for mye sprøyter og tvilsomme sjeler. Da er det vel fire vann til som kan fiskes, men det ene har jeg ikke trua på, det andre er det antatt å ha bra fisk i, det tredje er for langt unna, dt fjerde enda lengere unna. Og ja, det femte, ikke klart enda ;). Nei, Ulsrud er kanon. Nå når jeg bor på Manglerud er det bare et steinkast unna og foring er enkelt ;) Fiske er enda enklere.... Skitt fiske ;)

Haha, for et syyykt vann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.