Gå til innhold
Fiskersiden

ENDELIG!!!


Hoika
 Share

Recommended Posts

Halve forrige uke og hele denna uka har dreid seg om én ting for meg, nemlig gjørs!

Har hatt en knallhard satsing alle disse dagene, med flere 12-timers økter uten å få en eneste en. Det ble jo ikke noe mindre frustrerende å se Andrè dra sin på over 9 kg på første turen sin heller...

Men!

I går kveld, etter mange dager og utallige gjedder skjedde det endelig noe! Hadde et kort og raskt run på den ene stanga, men kjente ingenting. Som vanlig, i god stil, gjorde jeg mothugg, og fikk endelig et sikkelig svar! S.U., Haugen, og Thile kom fort til unsetning da de så det var skikkelig fleks. Den var tung, men samtidig veldig sprek! Faktisk så sprek at jeg ble veldig usikker på om det var gjørs eller enda en gjedde.

050520072331kdOMvPwwes2deQdhPD.JPG?17

Da Steinar så at det var en bra gjørs ble pulsen flere hakk høyere, og den virkelige skjelven kom som et lyn! Håvingen gikk smertefritt, og et virkelig gledesrop kunne høres utover Romerike!

På matta:

050520072323WM44qTZsMH2p9gSAMM.JPG?24

Fisken ble veid til 7320g og 90 cm, men etter kontrollveiing av nettet er den nå 7340g :D Dog ingen rognpåsa!

Så glad var jeg:

050520072316nRpsdIgGfqVUofktbw.JPG?19

050520072357Gt5l6zDQhDpNhsC92p.JPG?84

Gjørsen ble satt ut igjen, helt uten problemer, og svømte lykkelig videre for å befrukte noen egg B)

Etter dette ble det ikke noe mer, men jeg var (og er) igrunn fornøyd med soleklar pers på en art jeg har jaktet lenge på.

I dag gikk også turen til samme sted. Var på plass i halv tolv tiden, og rigga opp og kastet ut. Hadde raskt et run som igjen svarte meget tungt når mothugget satt. Den ble med nesten helt inn til land før krokfestet glapp. Etter dette var det mye smånapping uten resultat foruten en mini gjørs på under kilo'n.

Men kamerat Thomas Hagen (ny på forumet i dag) fikk seg en ny art gitt! Og hvilket eksemplar :)

050520072323NkRkAqSWboUJFcEVDC.JPG?23

4100g asp! Herlig :lol:

Sesongen er i boks for min del, så nå er det Haugen sin tur!!!

050520072350IHaOLUWOBniYfAVunJ.JPG?9

Endret av Hoika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.