Gå til innhold
Fiskersiden

Ny art under SØ fiske!


bullfrog
 Share

Recommended Posts

Etter endelig å ha fått levert og presentert ett prosjekt jeg har jobbet med på NTNU hele dette semesteret, var det på tide å koble av med en fisketur. Brodern, som nettopp hadde kommet hjem fra ferie i utlandet var også gira på å få kastet ut sluken og flua igjen og foreslo en tur etter sjøørreten ett sted i Åsenfjorden.

Sorten vi var ute etter fikk jeg fire av, men ingen over minstemålet, så de fikk alle svømme videre!

På ett tidspunkt trodde jeg dog jeg endelig skulle få opp en av litt størrelse, men da denne tassen kom opp ble jeg minst like glad. Ny og uventet art for min del. Vekta var 410g.

leggutwl7.jpg

PS. Tilberedningstips tas imot med takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer. Ble veldig glad da jeg fikk min første horngjel også - den ser jo rimelig spesiell ut.

Her nede kan den bli så tallrik at den en sjelden gang kan bli en plage, men fisken er jo fin likevel.

Har mange ganger tenkt på å spise en slik men det har ikke blitt til enda. Å steke den på samme måte som makrell har jeg hørt fungerer fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ny og tøff art (igjen)!! Imponerende, spesielt artig at du tok den på den plassen du nevnte for meg for litt siden, på første "forsøket" :-D Du skal ikke se bort i fra at du blir nødt til å ta med meg til dette området om ikke så alt for lenge heller :) Horngjelen her oppe blir vel langt i fra sett på som noen plage såvidt jeg vet :) Hysa derimot...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk dere! :)

Er nok ikke like vanlig her oppe slik jeg har skjønt det, men vet nå den tas ganske ofte på dorging i åsenfjorden i alle fall. Sikkert en vanlig gjest under dorging i resten av fjorden også, men min karriere innen denne typen fiske er meget kort, så har ikke truffet på den på den måten, enda i alle fall! Bare blitt torsk på dorginga så langt! :)

Uansett en utrolig stilig fisk, relativt sprek var den også!

EDIT: Steking prøves i morgen da! Takker for tipset!

Endret av bullfrog
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med artig fisk!

Ikke for å drepe gleden på noe som helst vis, men horngjelen er nok ikke så sjelden her oppe som en del tror. Jeg har fått flere av slaget både i fjor og året før på ulike plasser, så det fins nok en del av den.

Litt vanskelig å få den til å sitte på sluk med treblekrok, men når den først tar tak er det mye futt og fart i den. Den går gjerne opp på sporden for en tailwalk og bukter seg som en slange og det er ganske artig. :blush:

Johnny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker igjen folkens!

Jaja, da var fisken fortært. Var litt syrlig i smaken, men overraskende god! Faktisk praktisk med grønne bein, for det gjorde det veldig enkelt å finne dem.. :blush:

horngjelen er nok ikke så sjelden her oppe som en del tror.

Høres bra ut det, for vil mer enn gjerne treffe på denne tassen igjen! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.