Gå til innhold
Fiskersiden

Ny mobil


Rune
 Share

Recommended Posts

De fleste av mine fiskekompiser klager på at jeg verken kan ende mms eller motta mms, og maser om at det ikke er påtide med ny mobil snart.

Et godt kamera er allikevel ikke et must for meg, da jeg tar mye bilder utenom. Det aller viktigste er vel batterikapasiteten. Det er litt greit å kunne være på fjellet ei helg uten at jeg må lade mobilen.

Liker veldig godt nokia, men har sett på 3ulike sony ericsson modeller foreløbi. Og disse er:

k610i til 1649kr

link k610i

k800i til 2759kr

link k800i

W610i til 2228krlink

va seier ni?

har veldig lyst å bestille telefonen i dag.

Jeg har forresten chess abn og bestiller fra www.gsm.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjørs

Jeg selger en nesten ubrukt w300i uten bindingstid, den går nesten 2 uker mellom hver ladning.

Nå har jeg en k800i som jeg er veldig fornøyd med, med mye bruk går det fortsatt mange dager mellom ladingene. I tillegg er det god skjerm for de som ser dårlig og mye bedre taster enn på andre små telefoner. Et godt kjøp, man får mye for pengene med en k800i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den forrige modellen av denne: http://www.gsm.no/gsm/produkter/nokia/mobi...sport_dark_grey

Ettersom min har holdt i tre år nå, er det liten tvil om at min neste mobil også vil være i "håndtverkerkategorien". Tidligere hadde mine telefoner en gjenomsnitlig levetid på 6 måneder. Jeg er endel på tur, og er avhengig av en telefon som tåler en trøkk. Vedlig kjekt å slippe plastlommer etc til telefonen, bare fordi det regner litt. Batterikapasiteten på den nye modellen har jeg ikke noe informasjon om, men til min gamle har jeg kjøpt et reservebatteri på Clas`ern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv kjøpt ny mob for 3 dager sia. Har altid brukt nokia tidligere. Fjortisen i heimen overtalte meg til og kjøpe Sony Eriksson. Kjøpte en W810i Litt knot første kvelden med andre menyvariasjoner, men jeg hadde god hjelp fra guttungen. Nå er jeg kjempefornøyd. bet 2000 kr for den. Den K varianten er nok en del vassere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..og hvorfor det ? Om man ikke bruker det så ser jeg ICKE vitsen ! Dessuten, fremtiden ? Du bytter mobil om ett år allikevel, så det argumentet der kjøper jeg ikke!!

De fleste bruker nemlig telefonen kun til ringing, sms og mms.. Hva skal du da med 3G ?

Endret av ThorEH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

..og hvorfor det ? Om man ikke bruker det så ser jeg ICKE vitsen ! Dessuten, fremtiden ? Du bytter mobil om ett år allikevel, så det argumentet der kjøper jeg ikke!!

De fleste bruker nemlig telefonen kun til ringing, sms og mms.. Hva skal du da med 3G ?

Videofon? hørt om det?

Sende livebilder mens du babler frenetisk/hysterisk om storfangsten?

Kanskje for avansert for deg?

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

langt fra for avansert.. (ser igrunn på meg selv som mer avansert enn f.eks deg :lol:)

Ja, selvsagt har jeg hørt om det, men om jeg ser vitsen er en helt annen ting!

Noen som har kjennskap til denne, W850i?

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...QIAAAEO4.I03xiL

Har ei vennine som har den, og hun er ihvertfall veldig fornøyd. Stilig telefon. Selv satser jeg nok på w880i neste gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..og hvorfor det ? Om man ikke bruker det så ser jeg ICKE vitsen ! Dessuten, fremtiden ? Du bytter mobil om ett år allikevel, så det argumentet der kjøper jeg ikke!!

De fleste bruker nemlig telefonen kun til ringing, sms og mms.. Hva skal du da med 3G ?

Det går raskere med MMS på en 3G telefon.

Dessuten er det ikke fremtiden lenger... dette kom vel i 2005 (om jeg ikke tar feil... og det gjør jeg sjelden), så da er det på høy tid å få nesen opp fra rævva si og se at det finnes noe som er bedre på markedet.

Mulighetene er mange, og jeg vil heller ha de og så velge om jeg vil benytte de enn å avskjære meg helt fra alt og leve som en nisse i skogen.

:lol::lol::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fruen har en W610i, og den er plenty god nok til deg Rune, det eneste kriteriet din telefon trenger er at den skal kunne motta MMS, er rimelig dritlei av å få melding om å sende til Kjersti fordi du ikke kan motta MMS :lol::lol:

Hold deg uannsett vekk fra Nokia er mitt råd, jeg er "tvunget" til å ha Nokia på jobb, HATEHATEHATE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjørs

3G er jo helt sjeft.

Med telenor koster det ca 50 kroner dagen for å laste ned www.db.no og www.vg.no, blir ca 1500 i mnd.

Videosamtaler koster penger fra og med neste fredag.

TV på mobilen er langt i fra gratis.

Epost med vedlegg er kanondyrt.

Men det finnes fri bruk av internett for småpene 549,- per måned.

-trenger jeg 3G?

Niks.

GPS og god optikk derimot... Neste gang blir det dig. speilrefleks med innebygd telefon og navigering :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med telenor koster det ca 50 kroner dagen for å laste ned www.db.no og www.vg.no, blir ca 1500 i mnd.

Videosamtaler koster penger fra og med neste fredag.

TV på mobilen er langt i fra gratis.

Epost med vedlegg er kanondyrt.

Men det finnes fri bruk av internett for småpene 549,- per måned.

-trenger jeg 3G?

Niks.

Amen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3G er jo helt sjeft.

Med telenor koster det ca 50 kroner dagen for å laste ned www.db.no og www.vg.no, blir ca 1500 i mnd.

Videosamtaler koster penger fra og med neste fredag.

TV på mobilen er langt i fra gratis.

Epost med vedlegg er kanondyrt.

Men det finnes fri bruk av internett for småpene 549,- per måned.

-trenger jeg 3G?

Niks.

GPS og god optikk derimot... Neste gang blir det dig. speilrefleks med innebygd telefon og navigering :lol:

Man laster hverken ned www.db.no eller www.vg.no med mobilen, men derimot laster man ned wap.db.no og wap.vg.no !!!

Da leser man avisene på mobilen til en promille av den prisen som du har oppgitt.

Og så var dette med mail-synkronisering da.......3G er konge !!

Lars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naaaa... med opera mini (som man får ved å sende "opera" til den kjente, kjære sangen "1984") kan man laste ned www.db.no eller www.vg.no.... Det lønner seg dog å gjøre om på innstillingene til å vise uten bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har k800i, er kjempefornøyd med den. Lang batteritid, bra kamera, - Hvertfall når man har lært seg å bruke litt av innstillingene. Bra skjerm, fine menyer, fin bildefremvisning. Bluetooth m.m. Grei mp3 også. Mistan i gulvet litt for mye, men håper den lever en stund til likevel. SKulle jeg hatt ny telefon, ville det blitt K800i igjen, eller kanskje K810 i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjørs

Man laster hverken ned www.db.no eller www.vg.no med mobilen, men derimot laster man ned wap.db.no og wap.vg.no !!!

Da leser man avisene på mobilen til en promille av den prisen som du har oppgitt.

Og så var dette med mail-synkronisering da.......3G er konge !!

Lars.

Den prisen jeg oppga er med 3g. Trenger ikke 3g for å se wap sider. Ikke opera mini heller. Ser ikke hvordan dette er med på å fremheve 3g.

Bruker man 3g og opera mini koster det fortsatt 20 kr per megabyte. Og opp til 50 kr dagen. Mail er fint, men koster skjorta om du henter med bilder og vedlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.