Gå til innhold
Fiskersiden

Karussdebut på Damtjern


Stian N E
 Share

Recommended Posts

Hei!

Etter diverse gjesteopptredener i broderns, Jarl Fr, sine fangstrapporter tenkte jeg det var på tide med en egen :)

Har lenge vært lesende bruker av Fiskersiden, tenkte nå å bli litt mer aktiv.

Er en allsidig fisker, driver med det meste utenom fluefiske, men bruker vel mest tid på SØ i fjord og elv, gjeddemeite og meite generelt.

Denne uka har jeg vært et par turer på Damtjern etter Karussen, har gått greit, fått totalt 12 stk, største på 590gr, ingen kjemper med andre ord , men moro fiske.

Alle ble tatt på kikkmeite med mais, ett BB-shot og polaroidbriller, spennende!

DSC01172.jpg?t=1181914112

Største på 590 gr

DSC01188.jpg?t=1181914169

Søte fisken :D

DSC01192.jpg?t=1181914214

Stille og fint etter at badegjestene har dratt :)

Har hatt flere Suter inne på swimmen min, fikk tre av de til å ta, men ingen på land. Tror jeg skal gå opp litt i krokstørrelse til Suteren

Hilsen Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med fine karuss. Kjører forbi der innimellom og har tenkt tanken på å teste karussen der. Må du fôre eller kan du spotte de i sivet med polaroidbriller?

Jeg la ut en håndfull med mais (fisket vel ca 2 meter fra land), la ut krokmaisen min og venta , tok ikk så lang tid før Karussen kom.

Så det veldig tydelig når de var på vei, siv ble dytta til siden når de jobba seg bortover. God hjelp med polaroidbrillene, lett å se når maisen min forsvant :D

Tror det i alle tilfeller det er lurt med en eller annen form for foring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karuss og suterfiske på nært hold er kanskje noe av det morsomste som finnes, var ute i natt og det er alltid like spennende som du sier når man ser sivene kneler. KArussen dog litt mer forsiktig en suteren som set ut til å ha behov fo å knele alle sivstrå den er :) Gratulerer med fine fisk:)

Fikk denne saken i natt på 49cm, for en kondisjon og fight den gav:

28338_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/11596/28338.jpg

Levert av: http://fiskevatn.no/foto/

Ellers ble det med 5 andre sutere fra 41 - 47cm, men ikke like rå kondisjon. Ble en mistet karuss dog under håving. Får håpe du får satt kroken i en suter en dag, de er kruttpakker uten sidestykke :) Muligheten for å frinlinefiske på karpe der du står er jo også relativt stor for å si det sånn, men da må du ha vassere utstyr når de ev tar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.