Gå til innhold
Fiskersiden

Agurknyheter


angler
 Share

Recommended Posts

Gjorde ett raskt søk på Agurknyheter .Ble overasket over at siden som har alt ,ikke hadde dette !

Det er snart ferietid ,avisene har lite å skrive om . De tyr til undulater som har rømt,verdens lengste løvetann osv . Rare fisker som ingen kan identifisere ( Havmus og St.Petersfisk ) dukker snart opp . Vi bør ikke være dårligere . Selv har jeg begynt på ferie i dag (som dere sikkert ser på alle de meningsløse innleggene ) og trenger lesestoff ,seriøst eller ikke :)

Har katten eller kona stukket av ? Del det med oss .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En generell agurk-klassiker fra indre strøk:

"Kurt-Kåre fikk gjeddebeist under ørretfiske"

Kurt-Kåre (15) fra Innavlsbyga var ute sammen med faren, farfaren og far hass etter fin stekeørret til panna da det smalt på et gjeddebeist på hele 6,5 kg på våblersluken hans. -Det ble et voldsomt basketak og vi måtte stikke både tollekniven, lommekniven og øksa i skallen på monsteret før vi fikk lempa beistet opp på land, sier den unge storfiskeren. -Det var bare flaks at vi klarte å lande utysket, for jeg brukte bare 0.30 fiskesnøre, forteller han ivrig. Både Kurt-Kåre, far hans, farfar hans, og far hans igjen er forbannet over at det finnes gjedde naturlig i Badetjernet, men de er enige om at uønskede fiskearten snart er borte om Kurt-Kåre fortsetter slik. -Da kan alle barna trygt leke i Badetjernet igjen, og vi kan fiske fin stekeørret, sier faren. Monstergjedda blir utnyttet slik bare Innavlsbygdinger kan, huet blir sprika på fjøsveggen for å skremme bort ulven, halve fisken blir gravd ned for å skremme bort rotter, mens resten av fisken går til reveåte. -Gjeddebeistene går en utrygg sommer i møte med Kurt-Kåre på jakt i Badetjernet i sommer, konkluderer faren, farfaren og far hans igjen. -Men hvis jeg ikke klarer å fiske opp alle monstergjeddene i tjernet i løpet av sommeren setter vi saks til vinteren og garn til våren, smiler den unge storfiskeren som er mer enn klar for å gjøre flere gode gjerninger i sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akkurat agurknyhet,men likevel : Kompisen min har lenge ønsket seg en oppblåsbar båt ,men har ikke tatt seg råd til det .Det som endelig gjorde utslaget og fikk han til å bestille i dag var konen .Hun hadde vært på¨sminkeparty i går og ba ham betale regningen på over 1000,- for noe fuktighetskrem :wub: Litt sur var han ,men positivt var det jo at han fikk seg båt :angry:

Kvinner er herlige :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde ett raskt søk på Agurknyheter .Ble overasket over at siden som har alt ,ikke hadde dette !

Det er snart ferietid ,avisene har lite å skrive om . De tyr til undulater som har rømt,verdens lengste løvetann osv . Rare fisker som ingen kan identifisere ( Havmus og St.Petersfisk ) dukker snart opp . Vi bør ikke være dårligere . Selv har jeg begynt på ferie i dag (som dere sikkert ser på alle de meningsløse innleggene ) og trenger lesestoff ,seriøst eller ikke :wub:

Har katten eller kona stukket av ? Del det med oss .

Behøver vi agurknyheter da? Vi har jo testforumet ... :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agurknyheter må vi ha.

Den berømte Tryta som jo også er en forferdelig linselus, skal forsøke å gruse en viss Fyresdøl i antall arter før året er omme.

Han har iløpet av sitt 18år lange liv bare 39arter på lista si.

Onsdag: Tyvfiske i de nedre delene av lågen.(Ikke etter fettfinne fisk)

Torsdag: Besøk fra hovedstaden. Fredz(fs) kommer for å hilse på fiskebestanden i vestfold.

fredag:Tur til svelvik for å hente deler til Trytomobilen.Han må selvsagt fukte snøret i den sammenhengen.

lørdag: Kansje mase så mye på Ørretfisker(fs) at han blir med til Gjellumvannet for å fiske gjedde og suter.

Samt en liten tur innom Drengsrudvannet etter Dvergmalle.

Søndag:Da reiser den verdenskjente linselusen tilbake til vestfold,selvsagt så må han stoppe innom sandebukta på veien hjem.

Og for de som gadd å lese dette? Kom dere ut å fisk!

Endret av tryta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

TUBEFLUER KRØLLET TIL

KATASTROFE PÅ VEITVET !!!!

Ja, dere leser riktig - katastofen er et faktum. De fine nybundne tubefluene jeg skulle gi i bursdagsgave til en kompis som fisker mye i Drammenselva fikk en ublid skjebne :wub:

De lå på bordet i stua - vakre og feilfrie som de var, men så fikk familiens ettåring øye på den og fikk dratt dem ned på gulvet og foretok der noen voldsomme handlinger med dem - mye verre enn det de forhåpentligvis skulle få oppleve i kjeften på svær sint hannlaks :D

Gjenoppliving ble foretatt og fluene kan brukes av meg til fiske, med ikke til å gi bort i gaver. Nå må jeg sette med ned og lage nye :D

ille?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TUBEFLUER KRØLLET TIL

KATASTROFE PÅ VEITVET !!!!

Ja, dere leser riktig - katastofen er et faktum. De fine nybundne tubefluene jeg skulle gi i bursdagsgave til en kompis som fisker mye i Drammenselva fikk en ublid skjebne :P

De lå på bordet i stua - vakre og feilfrie som de var, men så fikk familiens ettåring øye på den og fikk dratt dem ned på gulvet og foretok der noen voldsomme handlinger med dem - mye verre enn det de forhåpentligvis skulle få oppleve i kjeften på svær sint hannlaks :P

Gjenoppliving ble foretatt og fluene kan brukes av meg til fiske, med ikke til å gi bort i gaver. Nå må jeg sette med ned og lage nye :o

ille?

Ja, ille....... Blod er ikke like lett å få av alle fjæra.

:lol:

Mvh Bad2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.