Gå til innhold
Fiskersiden

Nye arter og perser


bullfrog
 Share

Recommended Posts

Har blitt lite rapportering i det siste, så tar en liten oppsamling av de siste fisketurene her.

Tirsdag 13 juni gikk turen nok en gang til gaulosen og denne gangen var det mye liv der ute. Det nappet relativt ofte og det tok ikke lang tid før det ble fast fisk. Nok en gang beskjeden økning av pers på SØ, som nå er på 580g.

img5088li2.jpg

Det går da sakte men sikkert fremover. Hadde vært moro å bikke kilosgrensa før sesongen er over! Utpå kvelden bestemte brodern og jeg oss for å ta ut båten for å se om storseien var i nærheten. Det var den ikke, men vi så noen karer som drog opp massevis av sild, så da måtte jeg nesten lage en liten provisorisk opphenger bestående av en perle og en krok, noe som skulle resultere i min første sild tatt på stang! Noen fantastisk fight var det ikke på havfiskestangen min, men ny art var det, så da kan man ikke klage! :)

img5094sd0.jpg

Målet for neste tur var gylter og ulke og det skulle ikke vise seg å være urealistiske mål. Tok litt tid før jeg fant ut hvor gyltene sto, men når jeg omsider fant rett plass bet det i ett sett. Fikk vel opp rundt 12 berggylter i løpet av turen. Den største var 460g som nesten var dobling av tidligere pers.

Utrolig fine og spreke fisker disse gyltene! :)

img5323sd6.jpg

Innimellom alle berggyltene fikk jeg også en grønngylt, som skulle vise seg å være ett stort eksemplar av arten, noe jeg ikke visste før Christer kom en tur senere på dagen og informerte meg om dette. 240g veide denne.

img5311zw3.jpg

Ulker var det også nok av her. Jeg fikk vel 6 stykk i ulike former og farver hvis jeg ikke husker feil. Den største var rimelig nøyaktig 150g.

ulkeas0.jpg

img5338wu1.jpg

Har vært på noen flere turer også siden sist, inkludert noen blanketurer i gaulosen og en tur til Tråsåvika med Christer for å prøve på kveita. Det ble ingen fangster verdt å nevne på denne turen, så ingen bilder ble tatt. Christer hadde dog ett herlig run på den ene stanga som måtte ha vært kveite, men tilslaget ga desverre ikke fast fisk denne gangen.

Tre nye arter og ett par perser siden siste rapport sier jeg meg meget fornøyd med og i morgen blir det nytt forsøk i gaulosen! Kanskje skal jeg få SØ på kiloet eller i beste fall en laks?! Man kan nå håpe.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finfin rapp Simon! :o Tipper laksen og SØ'en på 1kg+ sitter snart ;)

Hmm, den røde ulka er en dvergulke?! Burde veid den da skjønner jeg. Hadde nok gruset min pers på hele 9,56g... :)

Niks.

Her er et bilde som viser de karakteristiske, lange piggene til dvergulka:

29209_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/11976/29209.jpg

Endret av ChristerGj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva må dere betale for kortene i Gaulosen ?

Evt. selger de sesongkort der? :P

Sesongkort i gaulosen der jeg fisker koster 600, så er ikke store summen. ;)

Er vel 2 ulike soner (eller hva det heter) der nede. Jeg har kjøpt i den nest nederste sonen før sjøen. Er sikkert samme pris for den andre sonen også vil jeg tro..

Utenfor grensa elv/sjø er det vel gratis ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sesongkort i gaulosen der jeg fisker koster 600, så er ikke store summen. :P

Er vel 2 ulike soner (eller hva det heter) der nede. Jeg har kjøpt i den nest nederste sonen før sjøen. Er sikkert samme pris for den andre sonen også vil jeg tro..

Utenfor grensa elv/sjø er det vel gratis ja!

Jeg har fått mange henvendelser fra fiskere som var interessert å fiske fra Udduvollbrua og ned, og ikke ville betale så meget. Er lite kjent med disse valdene og priser. Men takk for info. Jeg bare anbefalte de å fiske på fellende sjø, vet ikke om det stemmer der nede

:mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner! Valdet like nedenfor brua koster vel bare rundt 1000-lappen såvidt jeg vet og der er det litt mer elvefølelse om man er ute etter det.

Når det gjelder fellende eller stigende vann mener de fleste jeg har møtt der nede (som har fisket der en del) at den beste tiden er de første timene etter full fjære, men har også hørt det helt motsatte, så vet ikke helt hva jeg skal tro.. :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.