Gå til innhold
Fiskersiden

Jarl Fr og Stian N E i Åkrafjorden


Stian N E
 Share

Recommended Posts

Mandag kveld satte jeg og brodern kursen mot vestlandet for tre dagers fiske. Hytta vi bor på ligger mellom Odda og Røldal, så det er kort vei ned til Åkrafjorden og spennende fiskemulighter.

Tirsdag morgen startet vi på brygga i Fjæra, denne plassen har tidligere gitt bla annet steinbitt , SØ , fin torsk, lyr osv.

Vi rigget opp karpe-stengene og surf-utstyr for bunnmeite, mens vi denga lit med sluk for å sikre fersk agn, makrellen kokte overalt i fjorden så det var ikke noe problem.

Tok ikke lang tid før det peip fra den ene nappvarsleren og jeg gav tilslag, var noe tyngde, men lite fight, opp kom disse to !

DSCN0539.jpgliten.jpg?t=1186754722

Knurr og min første blekksprut. Fikk en til dagen etter og.

DSCN0543.jpgliten.jpg?t=1186754781

Fascinerende skapning :D

Brodern skifta bil rett før vi dro, en smule mer praktisk enn Pumaen min som vi har pleid å bruke på tur!

DSCN0545.jpgliten.jpg?t=1186754886

Endelig plass til alt utstyret :)

På kvelden var vi på plass igjen, været var så som så og det var i grunn fisket og. Ble noe hvitting, knurr og mer makrell til agn. Ellers ganske så stille.

DSCN0549.jpgliten.jpg?t=1186754952

Dessverre ble vi plaget av slimål, ikke vært det på denne plassen tidligere.

Onsdag startet vi med en tur til Austrepollen. Denga litt sluk etter O-laks innerst ved kraftutløpet, men flyttet og ganske raskt ut til denne brygga for mer meite.

DSCN0550.jpgliten.jpg?t=1186755063

Her var lyren og små langa i bettet, fikk flere , men ingen over 2 kg av noen av artene.

På kvelden var vi tilbake i Fjæra, men flyttet oss til en annen brygge. Her ble det kjapt et par nye arter på oss begge.

DSCN0564.jpgliten.jpg?t=1186755128

Mini brosme! Største dro vekta til 290 gr , men allikevel, ny art :D

Jarl fikk to små uer på sluk, og enda ny art på han.

DSCN0569.jpgliten.jpg?t=1186756211

Ingen stor fighter akkurat, men en tøff fisk!

Torsdag skulle vi kjøre hjemover igjen, men tok noen timer i Fjæra først. Været ble faktisk veldig bra etter hvert, og fisket tok seg litt opp og.

Lyren var i bettet, kastet seg over slukene og svarte tilslaget med hissige utras, moro !

Igjen, ingen store, men veldig gøy på lett utstyr.

Ny art ble det på oss begge denne dagen og, et par små taggmakrell kom på land.

DSCN0582.jpgliten.jpg?t=1186755311

DSCN0600.jpgliten.jpg?t=1186755360

Imponerende natur!

Micromeite ble det også litt tid til. Tenkte jeg skulle pynte litt mer på artslista , men det eneste som kom på land var en svartkutling, og den har jeg fra før.

DSCN0610.jpgliten.jpg?t=1186755431

Er det noe spennende der nede ?

Alt i alt var det en flott tur selv om fisket var litt tregere enn tidligere turer. Det ble tre nye arter på brodern og to nye på meg.

Større fisk uteble denne turen, selv om Jarl hadde kontakt med tyngre saker et par ganger på surf-utstyret.

Neste tur er allerede under planlegging, nye plasser skal prøves og nye arter tas :)

Hilsen Jarl og Stian

Endret av Stian N E
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en flott rapport med mange arter,og forskjellige fiskeplasser.

Naturen på vestlandet er utrolig vakker,og når fjellene stuper så brått ned i sjøen,så er det nødt til å være mange skjulte gromplasser ennå.

Sliter selv med å lure opp noe større fisk fra land.

Reiser for å prøve meg nuh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere fikk smårakkerne i hvert fall, sto og trua i 4 timer med alle tenkelige metoder etter sånne i Stavanger for et par uker siden uten å få, traumatisk!

jaja, lett å få den inne i Gandsfjorden et par plasser, så du får ta den neste gang:):D. står ofte et belte med milliarder stykk der inne :):).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt inderst i Gandsfjorden, (innenfor hanabryggene) mulig det er forseint nå, men for et par uker siden var det MYE. noe som er helt standar hvert år.

somregel er taggmakrellen plagsom inne i gandsfjorden under fiske etter sjøørret med rekefluer

:D:)

EDIT: flott rapport, MÅ lese når det er en av dere som har vært ute på tur :D:)

Endret av kim andre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.