Gå til innhold
Fiskersiden

Interaktiv kystmeiterapport fra indre Rogaland


Gjest Hugo
 Share

Recommended Posts

Jeg skal teste en meget spennende kystmeiteplass utover kvelden og natten, og tenkte å prøve en interaktiv rapport ala pigghåbonanzaene våre fra Høgsfjorden i fjor.

Nattens mål er stor pigghå, stor ål, kveite, glassvar, store rødspetter og bonusarter. Plassen er 20-50 meters dyp med fin sandbunn, enkelte plasser med skrot og garnrester. Om morgenene er det ganske sikkert mulighet til å forbedre bergyltepersen betraktelig, i og med at det svømmer gylter på iallefall 2 kg under bryggen jeg skal stå på.

Dersom jeg ikke får lagt ut bilder her via mobilen, skal jeg forsøke å legge ut bilder på www.kystmeite.no via bloggerfunksjonen på telefonen.

I og med at gyltene og småfisken i området sover om natten, så blir det kanskje en mulighet til å fiske skikkelig med fire-fem stenger med små og store agn utover fjordbunnen. :)

Er jeg riktig heldig, så blir kaptein snus fra Sandnes med på turen, men det får tiden vise. :)

Så er det bare å håpe på at en slik forhåndsannonsering av stortur ikke ender i et æresselvmord. :huh:

Endret av gjørs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Lykke til Hugo.

Jeg har dykket fra kaien på bildet og det går rimelig fort nedover der ja. Vet at tyskere som pleier være i Vormedalen fisker mye på bukta. De pleier bruke fersk makrell som agn.

Florian Graner har dykket MYE der i og med at han har hus noen hundre meter fra kaien, og han har bl.a. rapportert om fine langer og en del breiflabb.

Har selv sett breiflabb og glassvar utpå der, så du burde ha alle muligheter for å få fisk :lol:

Ville prøvd på rødflekket når mørket siger på og gyltene legger seg hvis du ikke har nok å holde på med da

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass deg for dei lokale heltene, og ikke ring midt på natta når du er redd og vil ha trøst :lol:

Ellers så krysser eg fingrene for att denne tråden blir rikelig oppdatert utover kvelden. Skal ta en cognac for hver gang du legger ut rapport.

Når kan vi vente første rapport?

Endret av Karleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.