Gå til innhold
Fiskersiden

halv pris på fiskeutstyr , sportslageret


Beinet
 Share

Recommended Posts

Var i butikken grensen, fortsatt en del igjen

skulle kjøpe sluker, endte opp med beastmaster og exage til 999 tilsammen

M

Det er en grei eksempel på hvor mye avanse det er i Norske butikker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Her er jeg borte et par dager, og så skjer det spennende ting i sportsbransjen. At Sportslageret har flyttet til Grensen var en nyhet (Sist jeg sjekket var den sjappa i Torggaten.) At de i tillegg har begynt med fiskeutstyr var også spennende. :blush:

Fleip til side. Det er 50% på fiskeutstyr i alle Sportshuset butikkene i dag. Også den i Grensen...... :lol: Nyt det mens det varer. Jeg er ikke nødvendigvis så sikker på at utvalget blir noe bedre når butikkene gjøres om til Intersport\ G-Sport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ? Hvordan vet du at de tjener penger ?

Tar man hensyn til alle ledd med ett produkt, fra produsent til marked ( butikk) er det butikken som tjener mest av alle . Både i % og i avanse. Risikoen med tap begrunnet dårlig salg av fiskeutsty er minimalt for butikken. Utstyret kan alltid selges og lett omsettes til kostpris.

Som før sagt i en annen tråd : Det er alt for mange ledd fra produsent til forbrukeren. Det er forbrukeren som betaler prisen for grådigheten.

Se på andre land vi kan sammenlikne oss med ( våre naboer også ) og ikke minst USA . Hvordan i all verden kan samme produkt, produsert av samme produsent enten i Norge eller lavkostland, være alltid betydelig dyrere i Norge? Hvorfor har for eks. en pilk produsert i Norge samme pris i butikken som en pilk produsert i Kina ? Det er enorm forkjell i produksjonskost. Allikevel er prisen den samme. Hvem bestemmer prisen ? Markedet som er villig til å betale !

Mitt råd : Kjøp så mye som mulig fra utlandet og press prisene ned i Norge ! Nettbutikene har gjort det enklere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg vil gjerne koma med eit motråd: kjøp mest mogleg i Norge. På denne måten kan me få konkurranse mellom butikkane, og betre utval. Spesielt for oss som ikkje berre fiskar med Jensenpirken og March brown. Å kjøpe ting som ikkje har kryssa jordkloden fire-fem gonger er òg litt meir miljøvenleg.

:blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg vil gjerne koma med eit motråd: kjøp mest mogleg i Norge. På denne måten kan me få konkurranse mellom butikkane, og betre utval. Spesielt for oss som ikkje berre fiskar med Jensenpirken og March brown. Å kjøpe ting som ikkje har kryssa jordkloden fire-fem gonger er òg litt meir miljøvenleg.

:blush:

Forsåvidt enig med deg- så sant det er rett og riktig pris. Jorda er blitt flattere og det er få ting innen sportsfiske som til dags dato ikke krysser jorda på krys og tvers flere ganger.

Hadde det vært direkte salg fra produsent til forbrukeren i Norge ( noe butikkene ikke tillater)så hadde prisene til forbrukeren vært betydelig billigere idag- selv med produksjon i Norge.

Finnes ikke flere produsenter igjen og dette kan takkes hovedsakelig til kjeder som presser inkjøpsprisene til smertelig grenser for produsenten- på bekostning av bla. mange norske arbeidsplasser.

Når det gjelder miljøvennlighet ( og arbeidsmiljø) : Ett ord de fleste kinesiske bedrifter ikke gidder å forstå ( og som importører gir blaffen i - bare det er billig og det er jo i Kina)

Jeg har sett hvordan man produserer i Kina og jeg får vondt med tanke på at vi kun har 1 Blue Planet og denne er faktisk nesten rund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsåvidt enig med deg- så sant det er rett og riktig pris. Jorda er blitt flattere og det er få ting innen sportsfiske som til dags dato ikke krysser jorda på krys og tvers flere ganger.

Hadde det vært direkte salg fra produsent til forbrukeren i Norge ( noe butikkene ikke tillater)så hadde prisene til forbrukeren vært betydelig billigere idag- selv med produksjon i Norge.

Finnes ikke flere produsenter igjen og dette kan takkes hovedsakelig til kjeder som presser inkjøpsprisene til smertelig grenser for produsenten- på bekostning av bla. mange norske arbeidsplasser.

Når det gjelder miljøvennlighet ( og arbeidsmiljø) : Ett ord de fleste kinesiske bedrifter ikke gidder å forstå ( og som importører gir blaffen i - bare det er billig og det er jo i Kina)

Jeg har sett hvordan man produserer i Kina og jeg får vondt med tanke på at vi kun har 1 Blue Planet og denne er faktisk nesten rund.

Hva jobber du med ? Ingen mellomledd der ? Ingen fordyrende ledd (arbeidsplasser )?

Og hvem er du sur på ?

Endret av angler
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt råd : Kjøp så mye som mulig fra utlandet og press prisene ned i Norge ! Nettbutikene har gjort det enklere

Mitt råd; Kjøp litt mindre, så kan ikke butikken utnytte at dette landet er overfyllt av rike tullinger som haster til butikken(e) umiddelbart etter at noe halvnytt og halvfancy er lansert. :lol:

Endret av Bad2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jobber du med ? Ingen mellomledd der ? Ingen fordyrende ledd (arbeidsplasser )?

Og hvem er du sur på ?

Jobber faktisk med fiskeutstyr fra A til Å og jobber aktiv for å fjerne unødvendige mellomledd . En arbeidsplass er aldri en fordyrende ledd - dog en berikende steg. Jeg er ikke sur kun oppgitt over grådigheten den siste ledd er preget av .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber faktisk med fiskeutstyr fra A til Å og jobber aktiv for å fjerne unødvendige mellomledd . En arbeidsplass er aldri en fordyrende ledd - dog en berikende steg. Jeg er ikke sur kun oppgitt over grådigheten den siste ledd er preget av .

Har ikke du solgt produkter bla gjennom kjedene ? Klaget du da ? Er du ikke "inne" lenger ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var då voldsom aggressivitet, Angler? Eit ønske om å fjerne fordyrande mellomledd er då ikkje å vera sur.

:lol:

Beklager ,er ikke agressiv :D

Er bare så lei av å høre at fiskeutstyr er så dyrt . Tror ikke det er mangen som tjener gode penger på dette .Hvorfor tror dere utvalget er så dårlig i butikkene da ? Ikke forde det er veldig gode penger å tjene på slikt ihvertfall ! Lopez har vel selv solgt fiskeutstyr gjennom Sølvkroken (og da feks G-Sport ,Intersport ) ? Tipper han klarte seg da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke du solgt produkter bla gjennom kjedene ? Klaget du da ? Er du ikke "inne" lenger ?

Klaget faktisk ganske mye og ( derfor) er stolt av å ikke være inne lenger.

Håper hjertelig at produktene en gang i fremtiden selges til rett pris og ikke til hva den norske forbrukeren er villig til å betale.

Syns vi avslutter før tråden tar en annen vending dog er det alltid konstruktiv med flere synspunkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager ,er ikke agressiv :D

Er bare så lei av å høre at fiskeutstyr er så dyrt . Tror ikke det er mangen som tjener gode penger på dette .Hvorfor tror dere utvalget er så dårlig i butikkene da ? Ikke forde det er veldig gode penger å tjene på slikt ihvertfall ! Lopez har vel selv solgt fiskeutstyr gjennom Sølvkroken (og da feks G-Sport ,Intersport ) ? Tipper han klarte seg da ?

Desverre er markedet i Norge så pass liten at for de fleste butikker er det ulønnsomt å ta inn alt som finnes eller ønskes.

Utvalget bestemmes som regel av høye herrer i kjedene som til tiders ikke har peiling på fiske kun på fortjeneste.

Jeg har kun designet og utviklet for flere store leverandører - Aldri brukt og kommer aldri til å bruke slike mellomledd.

"Håper hjertelig at produktene en gang i fremtiden selges til rett pris og ikke til hva den norske forbrukeren er villig til å betale." (Lopez )

Dine produkter ? :D

Gjerne det :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre er markedet i Norge så pass liten at for de fleste butikker er det ulønnsomt å ta inn alt som finnes eller ønskes.

Utvalget bestemmes som regel av høye herrer i kjedene som til tiders ikke har peiling på fiske kun på fortjeneste.

Jeg har kun designet og utviklet for flere store leverandører - Aldri brukt og kommer aldri til å bruke slike mellomledd.

Gjerne det :lol:

Ok :D

God helg !

(bare en ting : hva mener du med slike mellomledd ? hvem ? er ikke Sølvkoken ett mellomledd feks ? )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har riktignok byttet beite nå, men har nærmere ti års erfaring fra sportsbransjen. Kjedene har IKKE høy lønnsomhet totalt sett på varegruppen fiskeutstyr, hvis resultatet fra den kjeden jeg har jobbet i er representativt. Det er (dessverre) ikke gitt at høy avanse= godt resultat, det er flere faktorer som spiller inn.

Hovedproblemet er at utstyret ligger for lenge på lager før det blir solgt, selv om svinn også spiller inn. Varegruppen fiskeutstyr var en av de varegruppene som ga dårligst bidrag til bunnlinjen, sett i forhold til gjennomsnittlig lagerbeholdning på årsbasis. Når det gjelder fastsettelse av vareutvalg, ble det gjort av en gruppe bestående av avdelingslederene for de største fiskeavdelingene i kjeden. (Og uten å skryte for mye, vil jeg påstå at de, i likhet med meg, av den typen som vet en ting eller tre om fiskeutstyr.) Alle hadde selvfølgelig ikke like bra peiling på alt, men den totale kunnskapen i gruppen var svært god.

Siden omløpshastigheten er størst på rimeligere utstyr, blir det naturlig at utvalget blir deretter. Selv om jeg er ihuga sportsfisker, ville jeg også tjene penger på jobben min. Derfor ble det naturlig å satse på det som ga best resultat på bunnlinja, og det er ikke fiskeutstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.