Gå til innhold
Fiskersiden

Storaure settes ut i Totak


Bad2
 Share

Recommended Posts

Hvorfor ikke sette ut større fisk også? Utifra egne erfaringer har jeg fått flere ørretet opp til en halv kilo som har hatt småfisk i magen/svelget, men disse er ikke utpregede predatorer, slik som fisk på 1kg+ gjerne er.

Endret av LasseB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra tiltak dette. Forøvrig er Totak et flott vann. Har fått ørret på 2 kg der. I tillegg hade jeg en rå opplevelse da vi satt ved bredden og grilla en flott sommerkveld. grilla flesk, og jeg dro av en fettrand og heiv uti vannet. Etter ca 10 minutter da jeg sitter å titter utover sjøen kommer en monsterørret og hiver seg overfleskebettan. Den angrep den biten så aggresivt at hjertet nesten stoppa. tipper et sted mellom 5 - 7 kg, litt vanskelig å si. Så målrettet meite med stekt flesk kan jo være oppskriften.

Forøvrig ikke meningen å spore av tråden

Endret av Daggers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Totak? Der er det vel stort sett bare å borre et sted og fiske veit jeg. Tradisjonelt fôrer de jo også mye der oppe. Lurer på om ikke Pierre Aker hadde en tur der med over 1000 røyer på en dag.

Å inn i hæl..te. Hvor mye maggott/ mark hadde han med da????

:)

Da satser jeg på og borre uansett sted, hvis ikke andre svar?!?!?

Takk for tipset foresten.

Endret av Bad2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele greia var et eksperiment der han skulle pelle firesifret antall fisk. Han fisket med en lokkepilk med underhenger og opphenger, da blink tok for lang tid. Hele dagen besto etter hva jeg husker på å slippe ned og lempe opp. Har selv opplevd det samme (ikke på Totak) og må innrømme at det blir temmelig kjedelig etterhvert. Av nesten 300 røyer endte vel kanskje 20 opp som steikefisk. Giganten veide 350 gram...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele greia var et eksperiment der han skulle pelle firesifret antall fisk. Han fisket med en lokkepilk med underhenger og opphenger, da blink tok for lang tid. Hele dagen besto etter hva jeg husker på å slippe ned og lempe opp. Har selv opplevd det samme (ikke på Totak) og må innrømme at det blir temmelig kjedelig etterhvert. Av nesten 300 røyer endte vel kanskje 20 opp som steikefisk. Giganten veide 350 gram...

For en som sjeldent fisker røye, så hadde det vært litt morsomt, veit du, iallfall med 7- åringens selskap. Det er lite hun setter mer pris på enn å få fisk, å spise selvfiska. De skal jo være utrolig små da, hvis de ikke skal gå ann å steike. Det har jeg ennå ikke opplevd.

:blush:

Endret av Bad2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.