Gå til innhold
Fiskersiden

Hvem drikker seg full idag?


Spenolsen
 Share

Recommended Posts

Skal kjøre til Stavanger imorgen tidlig, bryllup:-p Blir selvsagt ingen tur ut ikveld grunnet dette. Kjøpte dog et "par" øl på veien hjem fra en elendig fisketur, så kunne ikke dy meg. Nå vurderer jeg å kaste meg over bindestikken, da jeg av erfaring binder langt bedre fluer med et par innabords...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ødelegge fiske morgenen med å bli full i kveld? :closedeyes:

Hehe kan selvsagt la være om en skal fiske morgenen etter. Jeg for min del skal som sagt kjøre til Stavanger uansett...storebror kjører sikkert, så jeg kan sove! Hva angår fiskemorgener, så fisker jeg hver eneste dag uansett :P Jobber 2 dager i uken, og det i sportsfiskebutikk :lol::P:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber 2 dager i uken, og det i sportsfiskebutikk :lol::P:D

Høres ikke fælt ut

:closedeyes:

Prioriterer normalt alltid fiske foran fyll, og det er ikke fordi det er kjedelig med en fest - men er man hekta på fiske så er man det !

Fester man knallhardt på lørdagskvelden mister man ikke bare en god fiskekveld men også mårrabittet (og formiddagsbittet - og midt-på-dagen-bittet og ettermiddagsbittet og kanskje også kveldsbittet) dagen etterpå - og det hadde vært for ille.

Men er man invitert i bryllup /utdrikningslag og slikt vil det være litt vel sært å droppe det for å dra for å fiske abbor ;) (laks blir noe annet :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke fælt ut

:lol:

Prioriterer normalt alltid fiske foran fyll, og det er ikke fordi det er kjedelig med en fest - men er man hekta på fiske så er man det !

Fester man knallhardt på lørdagskvelden mister man ikke bare en god fiskekveld men også mårrabittet (og formiddagsbittet - og midt-på-dagen-bittet og ettermiddagsbittet og kanskje også kveldsbittet) dagen etterpå - og det hadde vært for ille.

Men er man invitert i bryllup /utdrikningslag og slikt vil det være litt vel sært å droppe det for å dra for å fiske abbor ;) (laks blir noe annet :P )

Hehe, ja bør jo møte opp... blir vel til at også søndagen går, da jeg mest sannsynlig blir full i bryllupet også ;) Men skal jo ikke på jobb før TORSDAG igjen, livet leker :D

Hadde dessuten en patetisk tur idag, så mistet litt lysten på fiske med det første. Skulle ut å øve litt med fluestangen i nordavinden (12 m/s :closedeyes: ). Sier seg selv at dette gjorde kastene mine enda verre enn normalt, og i tillegg finnes det ikke fisk i vannet jeg var ved! Mistenker dog vannet for å huse hissig og grov ørret. Kun landet èn eneste ørret i dette vannet tidligere...som riktignok var rundt 75g :P Men da vannet virker fullstendig dødt, bortsett fra et vak jeg så en gang i `06, så må det finnes storørret der... Irriterer meg grenseløst at den er umulig å fange...

Regner med at det kommer bilder av noen våtfluer her snart :D

haha, skal ikke se bort ifra det ;) Har ikke kroker til tørrfluer, og sesongen begynner å bli på hell. Har planer om å fiske sjøørret på KUN klassiske dobbelkrokede våtfluer i høst... Må bare skaffe en ny stang til fisket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bare våtfluer ?

Vanskelige å binde er de og ....

Hva med enkle streamere ?

Joa, kan lage noen streamere også, men har kun noen flotte dobbelkroker til laks/sø fluer igjen... Skal se om jeg ikke kan få laget noen streamere på dem. Har en greie når det gjelder dobbelkroker, liker kun "synkefluer" som er bundet på dobbelkroker da disse går mye finere i vannet. Enkelkroker snur seg på siden og gjerne opp/ned og diverse når de trekkes gjennom vannet...

Noen forslag til streamere jeg kan prøve meg på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er mye flinkere enn meg å binde fluer :P

Binder etter fantasien jeg !

Tror du kan drite i mønster, ihvertfall til sjøfiske ......

Strutsefjær (marabou ? ) og støvkoster synes jeg fungerer !!!!

Haha har masse marabou, men dårlig med støvkoster (?) :closedeyes: Har dog en diger gnuhale hvis hår minner om slike som er på koster :lol: har en haremaske (trynet til en kanin), så om jeg finner en bra skalpell hadde en zonker vært kult å prøve seg på...

Her blir det bare melk og saft. Skal fiske i morra.

En kamerat av meg bestilte melk på byn en gang vi var ute... Kan konstantere at Lucky luke og enhver nonne ville tørstet ihjel på dette stedet, serverte ingen av de nevnte drikkevarene :P

Tror ikke marabou er struts forresten, skal være denne kameraten her;

marabou.jpg

Marabou storken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bind en runars deceiver eller noe. Eg ga meg med fluebinding etter at eg toppet med runars deceiver. Kanskje eg tar igjen helvetes esken med bindeutstyret til vinter/våren. :D:)

Edit: Sånn ble deceiveren min. http://home.no/snowdog/bilder/Midlrt_fiske...arsDeceiver.jpg

Endret av FishingBUDDY
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bind en runars deceiver eller noe. Eg ga meg med fluebinding etter at eg toppet med runars deceiver. Kanskje eg tar igjen helvetes esken med bindeutstyret til vinter/våren. :D:)

Edit: Sånn ble deceiveren min. http://home.no/snowdog/bilder/Midlrt_fiske...arsDeceiver.jpg

Deceiveren din var da perfekt! :o Vedder på du kommer til å binde igjen når snøen kommer ;)

Nå skal vi snart til byn ! Definitivt ikke til Bontelabo :D

Vil prøve likevel prøve oss på spennende arter !

Tror sjansene er best rundt 0330-0400

:D

Hahaha lykke til:D Masse rart nedpå kaiene... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.