Gå til innhold
Fiskersiden

Det går rykter om svær havål fra land


Espen Ørud
 Share

Recommended Posts

  • Svar 141
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hva i alle ?

Les nå denne tråden selv Erik, frem til Ståles første innlegg ang veiinga!

Men jeg gjentar, ingen har i utgangspunktet vært negative eller slengt kommentarer til denne fangsten i forumet ! Så hva pokker maser dere etter ?

Ut i fra hva du skriver her så må det jo være flere du mener maser uten grunn ?? Og da må vel virklighetsoppfattningen av ting oppleves svært forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør at du kan bestemme hva andre oppfatter som negative kommentarer ?

"Det gikk greit" i følge Ståle, men i følge ThorEH

Det vet du vel strengt tatt ikke ?

Men kan anta, men vite kan man ikke...

dette er sån småirriterende pjatt du kommer med her ThorEH..........ingen fakta feil i det du skreiver, men veldig greit å få korrigert inn ståle, pjatt og masete vil jeg kalle det..........

Jeg vil ikke si at dette er pjatt, Erik, Det er faktisk direkte feil av Ståle og si at det gikk bra. For det kan godt hende det ikke gjorde det. Og det at Thor - eller noen - påpeker dette er da ikke så fælt? Du som alltid er så blid, Walmann :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i fra hva du skriver her så må det jo være flere du mener maser uten grunn ?? Og da må vel virklighetsoppfattningen av ting oppleves svært forskjellig.

Kan virkelig dette være så vanskelig Erik ? Det er flere i denne tråden som har klaget på at det har kommet negative tilbakemeldinger på denne fangsten i tråden... Noe det jo IKKE hadde, før Ståle brakte det på bane selv

Og når det gjelder fangster generelt så har det vært veldig lite av dette (negative tilbakemeldinger) i det siste. Det har vært MYE bmindre enn der var for ett og to år siden. Om det er bra, får være opp til andre å bedømme.

Men du er ikke den siste å kommentere om noen har behandlet en gjedde feil selv heller ?

Om jeg korrigerer Ståle, på noe som åpenbart er feil; Ja, det skal vel du ta rennafart og hoppe å drite i ? Dette har jeg og Ståle diskutert både pr. telefon og face-to-face, så vi vet hvor hverandre står i denne saken. Og, bare for å ha det sagt, vi er ikke uenige.

Endret av ThorEH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synst det er veldig trist att sånne diskusjoner kommer opp med jevne mellomrom. Ja, det er sikkert ting som kunne vore gjordt annerledes, men so what? Nå er ålen fanget, veid og sluppet ut igjen. Sannsynligvis svømmer den rundt i beste velgående. Gleden av å få en så rå fangst får en vond bismak hvis du hele tiden skal forsvare metodene dine.

Eg har selv begynt å skrive rapporter som eg har slettet pga. att bildene viser att fisken ikke er behandlet 100 prosent korrekt. Tar selvkritikk på behandlingen, men eg streber alltid etter å bli bedre på det området også. Noen ganger er pulsen litt for høy, og du prioriterer å få fisken kjapt ut i vannet igjen fremfor å finne den nypressa avkrokingsmatta å legge fisken på. Eg vett hvordan en fisk bør behandles for å lide unødvendig. Ståle vett det, og dei aller fleste andre her inne vett hvordan. MEN vi trenger ikke å bli minnet på det når vi en og annen gang slurver litt......

Kan veldig godt forstå Richard`s frustrasjon her, så la oss heller glede oss over andres fangster, istedenfor å lete etter feil. Klarer vi det, så tror eg att vi vil også i fremtiden vil lese om mange råe fangster på dette forumet. Både fra eksisterende medlemmer, og nye medlemmer :D

Kan vi ikke bli enige om att alle reiser ut på fisketur i morra, bare sånn for å få opp humøret litt ? :D

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi ikke bli enige om att alle reiser ut på fisketur i morra, bare sånn for å få opp humøret litt ? :P

Eg ska ut og lufta vettet og se om eg kan fanga ei av desse ålane og då har eg ein vegeduk om eg klarer og få an opp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til :) ¨

Ikke umulig jeg svinger innom, og halter litt imellom stengene deres ;)

Jeg orker ikke tanken på mer havålfiske etter denne grusomme diskusjonen. Jeg vil heller dø enn å trø den moloen igjen... (<<<< tone)

Som nevnt i denne ( og den andre?) tråden så har jeg jo egentlig ikke vært en som farer fælere enn nødvendig med mine ofre. Når man først skal kødde med fisk så kan man gjøre det så forsiktig som mulig. Om man ikke skal spise dem da...

Denne ålen hadde nok en tøff kveld, men jeg må si at jeg er overrasket over at noen synes å mene at veiingen var så uforsvarlig og brutal at fisken kan ha tatt større skade av det. Vi har vel alle hørt historier om hvilken innsats som skal til for å stede enn slik fisk til hvile? Jeg tror fisken klarte seg, men vet selvsagt ikke. Som vanlig ved C&R.

Ellers må jeg vel si at jeg IKKE kommer til å holde igjen rapporter pga av slike diskusjoner som dette, og synes vel ikke at jeg har blitt fart særlig stygt med heller. Og som Thor sier: Jeg bragte det på banen igjen selv. Men vi må ikke vi bli så flinke å passe på at fiskene har det fint, at vi biter oss sjøl i ræva :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder generell behandling av fisk er vel brukere på denne sida langt mer ansvarsfulle enn de fleste andre. Og også jeg har mine svin på skogen, bare så det er sagt, men man lærer jo med årene. Litt mer betenkelig var det både i den engelske kanal og på Ascension å se behandlingen folka på båten til tider ga fisken før den ble lempet uti. Både tuna og havål fikk gjennomgå mens vi gutta hylte ut "NOOOO!"

Men trøsten får heller være at havålen er temmelig hardfør og tåler mye, så vi får tro det gikk bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Hadde vært kjekt med en ny art på meg også, men av en eller annen grunn så frister ikke de der.....

Bare et dumt spørsmål. Er det ikke mulig å veie den liggende i presenningen (hvis man har noen hull i hjørnene?

OBS! Dette er ingen kritikk!!!! bare lurer/tenker!!!

Bare for å presisere! i tilfelle jeg skal til Karmøy igjen......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.