Gå til innhold
Fiskersiden

Hunter drar til Sørøya


Hunter
 Share

Recommended Posts

  • 4 weeks later...

Vi kommer att resa till Söröya i juli, vecka 28 närmare bestämt och kommer då att bo i Breiviksbotn. Vet ni några bra fiskeplatser i närheten av Breiviksbotn eller måste man åka längre ut till havs? Jag har fått en del tips om fiskeplatser längre ut mot öppna havet men tar tacksamt emot information om bra ställen närmare Breiviksbotn.

[?]

sitat:Opprinnelig postet av affi

sitat:Sitter i hvert fall to langhåra herrer her som gliser høyt dersom du ikke bikker i hvert fall 15 kilo på torsk. Kan vel nesten like gjerne si 20....

Jeg synes at dere ikke skal forvente at han bikker 20 kg grensen på første turen til sørøya. Det er mange faktorer som spiller inn for at dette går veien. Først og fremst er spørsmålet om de har fått tak i rett båtfører som gidder å leite opp fisken.[ :) ] Tror ikke det er så vanskelig, da de fleste som tar turister ut og fisker er dravkjente i området.[ :D ]

Så er det det f.... været da ! Det kan fort skje at han ikke kommer seg på sjøen pga. været. Her oppe er det ikke så mange plasser å gjemme seg vekk.

Han skal deretter ha en porsjon flaks.

Jeg har vært på Sørøya 7 ganger og det var på siste turen jeg klarte å vippe 20 kg streken. [:I]Jeg hadde mange på 18-19,9 kg før jeg vippet 20kg streken.

Vi sitter nå 4 karer her på Karmøy og er kjempeklare til sommeren tur. Er spent på hvordan det går med Hunter der oppe i Mai[ ;) ] Er sikker på at han får en kjempe opplevelse dersom været ikke stopper dem.[ :P ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta deg en titt på hjemme siden min http://www.ruggen.tk så ser du åssen torsker det er der oppe . Tokk 2 torsker på over 20kg og ca 300kg om dagen (gøy på sørøya ja) . mye kolje der oppe og kveite+sei

stimer som er rimlig brutale. skulle du ha glemt noe fiske utstyr så finnes det i kjelern på mat butikken[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tok jeg ved Sørøya i april 2003. For å ha noe å sammenligne med så er jeg 189 cm lang... Bildet må kanskje forklares: det er torsken til venstre og tosken (meg) til høyre... Torsken ble veid ombord og vekta pendlet mellom 29 og 32 kg pga litt dønninger. Tatt på Penn senator 4/0, Record 50lbs stang, 0.39 mm Fairline og 1.2mm fortom med 400g svenskepilk i enden. Dette bildet var kun ment for å pirre reisefeber`n til Hunter [ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Gismervik

Du har nok bundet mange fluer før den turen blir realitet, eller hva Svein ???

Hadde vel ikke sagt nei til en sånn tur tror jeg.

Svenske Pilken har du vel kjøpt inn, eller.....???

Fluer har jeg bundet så det holder, men de blir igjen hjemme.

Og svenskepilken blir ikke med. Vi skal teste utstyr for Hakuma og da er det kun deres produkter som kommer til å bli brukt.[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Nå er det bare 25 dager igjen. Garantert at de dagene kommer til å gå sent.

Vi vil ankomme Sørøya ca kl 15 om torsdagen. Da står båt og guide og venter på oss. Da bærer det rett til kveiteplassen.

Det blir garantert 4 dager med mye fiske og lite søvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

9 dager igjen så setter vi nesen nordover. Håper på væromslag. Drømmer som en liten unge om stortorsk og kveite og hele pakken.

Alt utstyr er sendt nordover med posten. Skrekksenario er jo det ikke er kommet frem når vi er på plass.

Fy flate det hadde vært gjevt med en fin kveite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.