Gå til innhold
Fiskersiden

Elbe tar over G.Loomis agentur


elPerro
 Share

Recommended Posts

Enda godt at G-loomis ikke er oppkjøpt av Elbe,men litt leit at de som forhandler ett drittmerke får muligheten til å distrubere G-loomis.

Nå var vel ikke det så uventet at Shimano kvittet seg men sammenarbeidet,da det er rettsak på gang i Danmark.

Om dette skyldes at en forhandler/sammenarbeidspartner har omsatt pirat kopierte "Shimano" stenger er jeg ikke sikker på,men kan ha noe med avgjørelsen som er tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elbe= Søppel.

Stangringer som ruster,toppøyer som ramler av,skumgummi som slipper og keramikk som sprekker.

Vi snakker om G-loomis stenger som skal distrubieres av en gruppe som satser på kvanta fremfor kvalitet.

Jeg håper inderlig at de innser at merket de skel distrubiere ikke fortjener å havne i bakleksa,da de sikkert ønsker sitt eget merkenavn best markedsført.

Kjønner du nå min skepsis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elbe= Søppel.

Stangringer som ruster,toppøyer som ramler av,skumgummi som slipper og keramikk som sprekker.

Vi snakker om G-loomis stenger som skal distrubieres av en gruppe som satser på kvanta fremfor kvalitet.

Jeg håper inderlig at de innser at merket de skel distrubiere ikke fortjener å havne i bakleksa,da de sikkert ønsker sitt eget merkenavn best markedsført.

Kjønner du nå min skepsis?

Elbe har Shimano !

Elbe har Elbe !

Elbe har G.Loomis !

Valget er ditt :blush:

Endret av angler
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mange gamle Elbe stenger jeg, ingen av de har gått i stykker :blush: Er det en stang som overlever både draugen og tredje verdenskrig, så må det bli min Elbe Hitra havfiskestang. Trur også at min EOC 10f haspelstang kan kjøres over av en Leopard, uten å knekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ga bort 2 stk.

En yello reef og en annen som jeg ikke husker navnet på i farta. Begge var billig stenger som ble handlet inn som resserve. Første turen så røyk toppringen av i sammensveisingen på yello reef.

Den andre begynte å ruste etter få dager.

Jeg ga bort en elbe largo da jeg fikk ny bunndel 2 ganger etter at den sprakk under kasting med 7gr spinner.

Slukvekten var 2-15gr på stanga.

Som ei begynner stang til datteren min,så kjøpte jeg ei teleskop stang.(fremdeles ikke klok av skade)

Denne tror jeg het vannfaret/vassfaret?

Stangringene løsnet alle sammen untatt toppringen,for den løsnet mellom metall hylsa og ringen.

Stanga ble returnert til butikken,hvor jeg kjøpte ei dyrere stang.(selvsagt ikke elbe)

Det er greit at stengene er billige,men de bør for ***** holde en liten stund :blush:

Elbe får komme på døra mi å levere ei stang som jeg kan bruke til sø fiske i hele vinter,og hvis den holder så skal jeg revurdere mitt syn.

Forøvrig så bruker jeg ei 11" shimano perfecion som er 11år gammel til sø fisket.

Denne stanga har jeg også brukt til pilking i drammensfjorden.

Etter sinnsykt mange fisketimer så løsnet en keramisk ring. Dette etter 11år. Stanga ble raskt reparert,og var senest i bruk i går. Toppringen er like fin som den dagen den var ny.

Endret av tryta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yellow Reef koster 99 spenn.

Elbe Largo må behandles pent, gjør man det har man ei virkelig godstang. Eller... Pent og pent... Lever din fremdeles Rønsingen?

Vassfaret skal jeg gi deg, den er temmelig ræv, men Vi solgte endel av dem da jeg jobbet på Campelen i Bergen i fjor, og jeg så ikke at vi fikk en eneste klage på noen av dem.

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,99 spenn er jo det samme som å be om ett elendig produkt. Men en fordømt fisketur er ikke for mye forlangt?

Hvilke andre produsenter klarer det kunststykket på levere havfiskestenger som ruster i stangringene,uten å ha en tanke i bakhodet som denne?

-hvis vi leverer ett møkka produkt,så vil folk forbinde vårt merkenavn med møkk...

Shimano har også sine svin på skogen hva angår de billige stangseriene,men ikke i den grad elbe prestrerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du misforstår litt tryta.. Elbe produserer vel svært lite stenger, men er nok en av norges største og beste distributør av fiskeutstyr, vel og merke av slukfisketing. Men Shimano, rapala og plano er vel ikke kjent for å være dritt. Selv tror jeg elbe kommer til å gjøre en god jobb som ny leverandør av gloomis. Og stemmer ryktebørsen blir prisene en del redusert også :hailfs: Så får vi håpe at de satser litt mer på fluefiske generelt framover og får noe frekke sneller og snører inn i vareutvalget sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har handlet med Elbe-Normark i flere år.Shimano,Rapala,Storm,Vangen klær og annet div. er bra utstyr og har ingen problemer å kjøpe det.

Derimot det fiskeutstyret som heter Elbe, mener jeg ikke holder mål! Det minner meg om det som Hørgård solgte for en tid tilbake.Konservativt og ikke noe spennende.

"Typisk ELBE Tysk" bør de kanskje kvitte seg med!!Søppel i katalogen.

Noen liker mora og noen liker datt.......

Knut G.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var vel ikke det så uventet at Shimano kvittet seg men sammenarbeidet,da det er rettsak på gang i Danmark.

Kan du utdype denne, Tryta?

....og har du sjekket eierforholdet rundt Elbe i Norge? Tror du blir overrasket....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du misforstår litt tryta.. Elbe produserer vel svært lite stenger, men er nok en av norges største og beste distributør av fiskeutstyr, vel og merke av slukfisketing. Men Shimano, rapala og plano er vel ikke kjent for å være dritt.

Jeg har faktisk ikke påstått at shimano,rapala og gudene veit hva er dritt- Kun den elendige søpla som elbe prestrerer å kalle fiskestenger. Eneste jeg mener stengene til elbe fungerer som er brøytepinner.

Det jeg er skeptisk til er at en leverandør som har møkkastenger skal også selge ett så bra merke som

G-loomis.

Hvis de favoriserer sitt merke i markedsføringen istedet for fks G-loomis,så er det oss forbrukere det går utover.

Potemkin: Mycket snygg prylbag.

Ørud:

Det er en del pirat stenger som har funnet veien til Danmark,da via en leverandør hvis ryktene holder vann.

Det er hvorvidt meg bekjent tilbakelevert 2 stenger av merket shimano i norge hvor stangringene rustet etter kort tid. Dette er snakk om dyre sluk stenger.

Jeg har med selvsyn sett den ene stanga det er snakk om.

Endret av tryta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda godt at G-loomis ikke er oppkjøpt av Elbe,men litt leit at de som forhandler ett drittmerke får muligheten til å distrubere G-loomis.

Nå var vel ikke det så uventet at Shimano kvittet seg men sammenarbeidet,da det er rettsak på gang i Danmark.

Om dette skyldes at en forhandler/sammenarbeidspartner har omsatt pirat kopierte "Shimano" stenger er jeg ikke sikker på,men kan ha noe med avgjørelsen som er tatt.

Nei, men du antyder LANGT på vei (eller skriver du det ikke rett ut ?) at Shimano har, eller kommer til å avlsutte samarbeidet med Elbe ? (les gjerne innlegget ditt en gang til)

Det jeg er skeptisk til er at en leverandør som har møkkastenger skal også selge ett så bra merke som

G-loomis.

Hvis de favoriserer sitt merke i markedsføringen istedet for fks G-loomis,så er det oss forbrukere det går utover

Gjør de dette i forhold til Shimano ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elbe eies ikke av Shimano. Firmaets fulle navn er Elbe Normark AS. Om firmaet er et datterselskap av Normark eller om det er direkte eid av Rapala VMC er jeg ikke sikker på, men det gjør heller ingen forskjell da Normark er et datterselskap av Rapala VMC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.