Gå til innhold
Fiskersiden

Litt Lakse-action


Nils Master
 Share

Recommended Posts

Hei Karl Inge.

Hva med å flytte denne tråden til lakseforumet og droppe Gaula i trådtittelen? Kanskje vi får litt mere fart på tråden.

Jeg (og flere med meg håper jeg) synes dette ble en utrolig fin tråd for laksefiskere med vinterabstinens.

Vi må vel få med litt action fra resten av landet her også.

Se der ja, nå ble det litt fart her!

Dette er jo i ferd med å bli en skikkelig "kongetråd" :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 148
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ha,ha,ha Torbjørn! Det bildet er en klassiker!

Meget fotogen laksefisker. Det beste med hele bildet er at man ikke klarer å avsløre det falske smilet.

Synes også korset i bakgrunnen forsterker gleden i bildet.

For å være litt kritisk så ser du litt feit ut. Muligens det er laksen på bildet som drar fram kontrasten.

Er bare litt hoven etter kampen, det var så mange å skryte til.

Fisken tatt i juni og da kan man ikke klare se bra ut eller smile når størrelsen er 1.1 kg.

Men bra posering! Korset symboliserer oppstandelsen.

Mulig dette soveposeposeringsbildet sier like mye om hva jeg egentlig synes om småfisk?

DSCN0205.jpg

Og Sørlendingen tar seg alltid bra ut når han poserer for kamera, fin plastpose liket skal oppi.

Img_0044.jpg

Endret av Tres Bien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ARKIVSØK:

Noe av galskapen som foregår på Vestlandet:

Bildet er redigert til å fremstå litt diffust for å skjerme noe av galskapen.

laks35_0014.jpg

Dykket veldig langt ned i arkivet, og fant dette fra Etneelva. Her har vi ikke lagt sensur på. Bildet oser av lakse action! Legg merke til den kreative grønne flueboksen på brystet.

bjerk_0008.jpg

Endret av RoarV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tar opp denne tråden igjen.

Jaggu fant jeg ikke noen flere actionbilder på hardisken min :P

Her er det fiskekompis Jan Eirik som kjører laks på flua.

44456.jpg

Perfekte forhold og vannstand i det nydelige fluestrekket midt på valdet.

44457.jpg

44458.jpg

Laksen blir sterk når den vil ned strømmen her....

44459.jpg

Men denne gangen gikk fiskeren seirende ut av duellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flotte bilder å som jeg gleder meg til sommeren :P

hvor stor er elva der, ser lita ut :P

Er vel en 70-80 kubikk der tenker jeg. Hele elva går i ei smal renne her. Supert fluestrekk fra 120 til 10 kubikk.

Til Sølvreven:

Elva har tatt ca 20m innover landet her etter flommene i 95 og 97.

Men nå skjer det ting. Var på befaring i helga. NVE er i full sving med elveforbygning, steinsetting/heving av bunnen. De skal visstnokk nesten opp til Hokseggen. Hvis det blir slik det ser ut til nå, så kommer vi til å få et mye bedre vald, som blir fiskbart hele veien.

Endret av Nils Master
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storlaksen er på, ikke helt bra bilde , litt uklart og burde vel vært tatt litt nærmere?

CIMG1607.JPG

Kjemper fortsatt, enhånds og tung laks ( var egentlig ikke så stor fisk jeg fiska etter) bedre bilde denne gangen.

CIMG1612.JPG

Her er den landet, synes dette bildet ble meget bra med tanke på elva og bakgrunnen.

ble satt ut igjen etter fotografering, derav den den litt merkelige måten å holde fisken på.

CIMG1613.JPG

Ett annet poseringsbilde, ikke laks som det vel egentlig står i topic, men liker dette bildet utrolig bra.

CIMG1593.JPG

Tar gjerne i mot tips for å gjøre bilder enda bedre, har mye forbedringspotensiale på det området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert at flere hiver seg med på denne tråden.

Det er slikt vi trenger med over 4mnd til sesongen. Så ut som en alldeles nydelig plass for flua det det, og storlaks på enhånds!!

Er ikke mye som kommer opp mot det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk nydelig fisk Champ, noe av det vakreste jeg har sett tror jeg! HAr du flere bilder av den?

Og det er jo slik man skal holde laks som skal ut igjen, med god støtte under. Sett mange eksempler på at laksen kaster seg i steinene før den settes uti, det skal man passe på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Action bilder med storlaks på kroken, fra Nidelva:

44761_s.jpg

8 kilos som sitter på en Viking herring 22 gr. gull/rød på liten sommerelv....

44759_s.jpg

10,6 kilo sølvblank junilaks som tok marken....

44760_s.jpg

Endelig i håven, og jubelen slippes løs!

n729250085_526027_4958.jpg

C&R av en vakker hannlaks på 5-6 kilo

n729250085_664554_1696.jpg

Mista`n!!! Kjøring av en fin mellomlaks som datt av en halvmeter fra håven. God svikt i knærne og riktig tyngdepunkt hjalp ikke gitt...

Endret av Rigor Mortis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må være tullet :)

Toillat ? Not !

Gal ? Tja, det kan diskuteres, men de gale har det godt. Mange galinger da gett :)

Og hvorfor er det så moro å kjøre på en fisk, jo større jo bedre ?

Akkurat dette har jeg fundert mye på. Og jeg har ikke noe annet svar (innerst inne hvis vi kaller en spade...) enn at vi bare har et dyrisk instinkt, vi som andre dyr. Et instinkt om å overvinne byttet.

Det er rett og slett deilig å kjenne at "livet" i den andre enden stritter imot, sadistisk som bare det !

Tar gjerne imot en annen forklaring på dette "fenomenet" med interesse. Sportsfiske blir litt for overfladisk og enkelt for meg, så den holder nok ikke :D

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvorfor er det så moro å kjøre på en fisk, jo større jo bedre ?

Akkurat dette har jeg fundert mye på. Og jeg har ikke noe annet svar (innerst inne hvis vi kaller en spade...) enn at vi bare har et dyrisk instinkt, vi som andre dyr. Et instinkt om å overvinne byttet.

"The man" har behov for å oppnå opplevelser som kjennes som høydepunkter. Lurer litt på om størst mulig instinktet er skapt gjennom den senere tidsalderen. Før var det gjerne større bragd og mer iver etter å få mest mulig, og dekket sine grunnleggende behov.

En lakselord syntes kansje det var mest artig å fighte størst mulig fisk. Ettersom de var godt vandt, og hadde dekket de fleste behov. De som har fått dekket de fleste behov søker nye utfordringer, og føler tilfredshet når de lykkes på en slik jakt?

Selv synes jeg det ikke er noe spennende med laks under 14 kilo lenger...ha,ha,ha,ha :lol:

Kun en ting som gjelder nå! Bli medlem av megalaksklubben. Klart man får nerver av slike utfordringer. Når jeg i sommer kommer til å kjøre en 18 kilos nygått hanlaks står mye på spill, og tilfredsheten vil være enorm når den ligger på land. :)

...bare noen tanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv synes jeg det ikke er noe spennende med laks under 14 kilo lenger...ha,ha,ha,ha :)

Kun en ting som gjelder nå! Bli medlem av megalaksklubben. Klart man får nerver av slike utfordringer. Når jeg i sommer kommer til å kjøre en 18 kilos nygått hanlaks står mye på spill, og tilfredsheten vil være enorm når den ligger på land. :D

...bare noen tanker.

ønsker deg lykke til :P

men selv synes jeg det er utrolig med små laks på flue det kan være en kamp det :)

men sjøøret på 2-3kg er en bedre kamp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg uenig i at SØ gir bedre fight enn laksen.

I mine øyne er Sø rimelig oppskrytt som fighter. Ett utras, litt plasking i vannflata, og så kommer denstort sett sigende oppover. Litt rulling og plasking inne ved land, og det var det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.