Gå til innhold
Fiskersiden

Dama bitt av kystmeite...nå med slettvar


Aspen
 Share

Recommended Posts

Siste tur fikk hun denne slettvaren rett under kiloen.

37861_s.jpg

Den har jeg til gode på lista.

Reke på paternoster har blitt en slager hos henne.

Hun har blitt bitt av basillen.

Fine greier, siden det blir flere fisketurer, og nå er det ikke jeg som maser om tur lenger.

Men, får jeg mere fisk for det?........

Etter alle år som sportsfisker hadde jeg jo ikke ventet å bli så slått ned i støvlene til stadighet, men det blir jo dobbelt glede :)

Mens jeg drar opp plastposer, skjell, tang, eller renser bunnen for andre gjenstander, slår hun rekordene mine til stadighet.

En kveld fikk hun denne steinbiten fra land på 4,2 kg.

37858_s.jpg

Selvfølgelig godt over min pers.

Neste tur var det endelig meg trodde jeg. Jeg kjente det hang godt igjen i snøret. Litt vind, og strøm hjalp nok til på tyngden. Det var litt underlig napping, men merket jo at det skjenet heftig ut til siden..................helt til en åpen paraply viste seg mot havgapet.

Så fikk hun denne artige saken......

37859_s.jpg

(som jeg selvfølgelig ikke har på lista)

...mens jeg dro denne........

36788_s.jpg

Når jeg fikk tynt en liten lisse av en ål opp fra brygga.....kom hun med denne kilosen

37873_s.jpg

Så da har jeg "sunket" til litt microfiske for i det minste å kunne føye noe nytt på lista. Etter en kald og søkkvåt tur fikk jeg endelig denne tangkutlingen, som jo ikke helt når opp til størrelsen på de min bedre halvdel får....men altså noe nytt!!!!!

37860_s.jpg

(Det skal tilføyes at jeg var alene på den turen)

Ny tur er planlagt til helga.......ser ingen grunn til å foregripe begivenhetene for min del, og være høy på pæra.

37855_s.jpg

.....og så har jeg vel kanskje klart å få lagt inn bilder her........

:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steike ta, dette var mildt sagt imponerende greier. Fantastisk. Noen gode tips og dele om hvordan hun klarte dette? Vet ikke hvor mange timer jeg har fiska etter slettevar uten kontakt. Tar av meg hatten for dette resultatet :)

Ikke lett den der. Brukte 30 g pæresøkke sakte slepende med reke en halvmeter over mudderbunn. ca 5 m dyp, ca 10 m fra land på Telemarkskysten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte fisker! Ble det noe annet en Slettvar i det lange sundet :P

Ja ingen umulighet å se hvor det er sikkert. Vi valgte den plassen pga fin tilgjengelighet, passer bra med stol, kaffekopp osv. Hun fikk mange flate-sandflyndrer og rødspetter + torsk, sei, hvitting og knurr den dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange her som drømmer om slettvar ja. Vil påstå att dama di har hatt en flying start på kystmeitekarrieren. Det er mange garvede kystmeitere her inne som mangler både slettvar og fløyfisk. Veldig mange har heller ikke fått så fin steinbitt. Gleder meg til fremtidige rapporter fra Telemarkskysten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.