Gå til innhold
Fiskersiden

Test av digitale speilreflekskamera TV2


Gjest los
 Share

Recommended Posts

  • Svar 186
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ang Pentax og objektiver:

Sitat fra fotograf.no sin test av K10D:

"Gamle AF-objektiver passer selvsagt også, slik en lang rekke manuelle K-bajonettobjektiver gjør, og med adapter også M42 skrufatning og Pentas mellomformatobjektiver. FAktisk er Pentax blant de systemene det finnes flest objektiver til samtidig som utvalget av tilbehør også er meget bra"

Fra digit.no`s test av K10D:

"Pluss for stort tilbehørsprogram og objektivutvalg"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spytt ut Tequila :wacko:

Ptttøøyyyy - litt tørr i munnen så det ble ikke langt.....

Ble det ny sydentur isteden? ;)

Nei, det ble kamera, men kanskje ikke helt det jeg hadde tenkt. Snakket lenge med noen ekspeditører og til vårt bruk, så.... men så kommer jo minnekort, bag, .... i tillegg så det ble noen lapper.... De hadde et tilbud....

...vil bare nevne at for en "nybegynner" er også Nikon D40x ett godt alternativ

:lol:

Endret av Tequila
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et godt valg. Men igjen, det hadde de andre alternativene vært også :wacko: Som nybegynner som starter på schratcc kan man omtrent ikke bomme så lenge man har hørt om merket før... Gratulerer med nytt kamera. Selvsagt "julegave til kona". Jaaaada, vi får se hvem som bruker det mest :lol:

KIS: Fortsett å gi råd, så vet vi hva vi skal styre unna.

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget mulig dette er siste tråden jeg gidder gi råd til noen om noe som helst ;)

Hvorfor det? Det har litt å si på pris m.m. og det ble en del tilbehør. Jeg fikk masse hjelp og var faktisk på vei til å kjøpe Pentax, men fant ut etter en stund at det kanskje var overkill. Har åpent returkjøp, hvis det skulle vise seg at vi vil gå en klasse opp. Men for oss som er vant med "vanlige" kameraer er dette et stort steg opp og vi kommer ALDRI til å få dette som hobby - som sagt det er til ordinært husbruk.

Det at dere tar av og gir råd i hytt og gevær og at smaken er som baken kan vi ikke ta hensyn til... sist gang jeg spurte om råd så var det sånn ca. 33% fordelt på svarene og jeg gikk for den dyreste løsningen (vet ikke hvordan svarene fordeler seg denne gang, holdt også på å ta 80 i steden, men det hadde kostet meg ett par lapper til og det er ikke sikkert at vi har bruk for alle finessene). Denne gangen valgte jeg å ikke gjøre det, men vi får se hva som skjer i romjulen...

Du får ikke bli hårsår.... :wacko: gå å se Barcelona få bank i steden..... :o)

Selvsagt "julegave til kona". Jaaaada, vi får se hvem som bruker det mest :lol:

KIS: Fortsett å gi råd, så vet vi hva vi skal styre unna.

Mvh Oz

Det er faktisk det. Hun får nytt og jeg tar det gamle som jeg kan bruke akkurat hvordan jeg vil i elva - med og uten slim. Nå kan jeg kassere det med film.....

Og hvis vi går en klasse opp om noen år, så har jeg speilrefleks kamera til å bruke i elva... ;)

Endret av Tequila
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nå helst en spøk da.

Og Barca grisebanker Lyon selv om dommeren gjør hva han kan for å ødelegge kampen.

Det var godt. Kjente deg ikke helt igjen... sett på en smiley neste gang :D

Regnet også med det, men når du er ufin så..... :D

Endret av Tequila
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ikke gir opp av at Kim Andre aldri lærer å bruke perler skal det mer til enn en kameradiskujson for å få meg sur :D

Og som vi vel innerst inne er enige om alle- man går ikke feil med noen av de merkene uansett.

Thor: ledet 1-2 når jeg srkev innlegget, men så ødela jo dommeren kampen som jeg sa :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at et brukt D70 til 3000kr for bare huset, er et bedre kjøp enn K10D m/ kit-objektiv til 6200,- ?

Forøvrig kjøper man ikke brukt som gave da.

Jepp. Har sett de med kit, (18-70) for 5000,- Og dette kostet rundt 12000 når det kom..

Endret av Arbiter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.