Gå til innhold
Fiskersiden

Etterlysning.


Mr Big fish :)
 Share

Recommended Posts

Gjest raphaug

Ikke no å utsette på utstyret annet enn at om du skal fiske på 600meter så holder det ikke med 300 meter snøre... enkel matematikk...

Nei, selvfølgelig. Men er det mulig å rulle inn 600m snøre på den snella der? Kan evt. sende en mail til baardsen å spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 393
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest raphaug

Ingen problem å få 600 meter snøre på den, men vær obs på at 600 meter snøre ikke holder for å fiske på 600 meters dyp pga avdrift osv.

Så du må ha oppimot 1000 meter, og det bør gå det og...

Hei du, takk for raskt svar!

Flott! Da regner jeg med at jeg bestiller snart.

Da mangler det bare å få ut skjærgårdsjeepen ut en runde i trondheimsfjorden, må bare kjøpe en ny motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, selvfølgelig. Men er det mulig å rulle inn 600m snøre på den snella der? Kan evt. sende en mail til baardsen å spørre.

Har to TLD20. Den ene er påspolt 1300 meter 0.20 mm, den andre 1000 meter 0,25 mm. Begge er Fireline. Bruker du 0,25 holder det til det meste som svømmer i norske farvann. Til håkjerring bør du nok tenke på kraftigere utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Veit ikke om jeg skal tørre å blåse liv i denne tråden igjen, men nå er praten igang igjen :ninja:

Flere er allerede intresert i å bli med men helgen som kom først opp passet selvfølgelig dårlig for 2 stk.

Men nå er det på tide å få denne turen ut av "skulle gjort" ting å gjennomføre den.

Skal undersøke om det går å få lånt et hus den eventuelle helgen i Nedstrand sånn at det blir mulig å dra i land, dusje å kansje sove litt.

Har muligens et hus allerede som kan brukes, men om helgen passer med helgen turen blir er fortsatt ikke klart.

Forstår at noen syns det var litt drøyt at vi dro ut i det været vi gjorde sist, men denne gangen VILL vi ha bedre vær, vanskelig å fiske, vanskelig å få dreggfeste å direkte ukomfertabelt der ute med vind bølger å regn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal nå prøve å skaffe agnsild til turen i helga tenkte jeg.

Det renner over av sild alle veier nå, så to garn uti i helga hadde vært knall.

Nå har jeg stang med snelle og i underkant av 1000 meter snøre på som venter i kjelleren, har aldri vært så klar før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal nå prøve å skaffe agnsild til turen i helga tenkte jeg.

Det renner over av sild alle veier nå, så to garn uti i helga hadde vært knall.

Nå har jeg stang med snelle og i underkant av 1000 meter snøre på som venter i kjelleren, har aldri vært så klar før.

:)

Da legger vi hodene i bløtt, å får denne spennende turen gjennomført :D

Hastverk er lastverk.

God værmelding er ikke et ønske, men et krav :D

Om du har noen lunde kordinater på hvor dere tenker oppankring så send dem gjerne over på PM.

Dette blir gøy! :thumbsup:

Ligger flere kart i tråden, flere meninger også om hvor i dompingfeltet det lønner seg å satse.

Men vi prates nærmere om det.

Vær er greit å ha ja, har sett fjorden ligge speilblank i flere dager nå å blir helt sjuk, men tåka har også ligget tykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg disponerer hytte på Nedstrand, men da denne ikke er vinterisolert, blir den vel aldri tatt i bruk før rundt april. Men skulle en slik tur bli snakket om en eller annen gang en måned uten R i navnet, så vil nok det kunne funke.

Vedfyring er jo koselig det :thumbsup:

Værre med dusj da.

Men en gjeng gutter en helg på sjøen med masse fisking å håndtering av agn lukter vel ikke såååååå ille ?? :dribble:

Eller gjør vi det ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da har tiden endelig kommet å vi er "nesten klare" for et nytt forsøk.

I mårra setter vi kursen inn mot Nedstrandsfjorden å prøver igjen :D

Ser ut av vinduet nå å snøen faller, det blåser å er surt men i mårra tidlig legger vi ut å håper værvaslinga stemmer denne gangen.

Det er Håkjærring satsning på menyen også, vill også fiske på flere plasser etter flere sorter, små å store kroker skal ned på dumpingplassen også selvfølgelig men det er ikke der vi skal satse på Kjærringa.

Lørdag å søndag skal bli brukt til dette å vi gleder oss som unger ;)

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BildeR?

Beklager sen respons men har ikke hatt tid til å lage rapport å forminske MASSSSSE bilder.

2 deilige dager hadde vi på sjøen å fisket på 612 meter på det dypeste, droppa jørma å fisket heller litt i kanten.

Dreggen fungerte perfekt å all ære for det skal Ladden ha :P

Perser å nye arter ble dratt opp av nesten alle, å pers igjen men det var på 300, 420 meter et annet sted i fjorden.

Utfyllende rapport med masse bilder kommer...........

Takk til Hmelhus S10G Binn Ladden for en heftig å kul helg med mange mange timer med vann under bena.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og venter

2500 meter sene ute på 1 gang med 4 stk fiskere uten vase må vell være en Fs rekord ?? he he.

Ble mere vase på 450 da....

Tolmodighet er en dyd.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.