Gå til innhold
Fiskersiden

På jakt etter specimen-ålekvabbe


Jørgen
 Share

Recommended Posts

Har lenge planlagt en liten satsing etter specimen-ålekvabbe, vinteren er fin for slike aktiviteter. Rigget meg til med reke og sild og gikk til verket. Og flere ålekvabber ble det dog ingen av typen "specimen". Dagens fangst ble som følger:

7 Ålekvabber - største 280 gram (ny pers)

4 sandflyndrer - største 590 gram (ny pers)

3 skrubber - største 610

Ulke 250 gram

Ingen bilder idag, da jeg ikke finner laderen min:-(

På veien tilbake til bilen fant jeg en plass under en bryggelampe med masse tangstikling, det får bli neste rapport - forhåpentligvis med bilder:-)

Endret av Jørgen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende gutsing! Hvordan er forholdene der du fisker? (skulle gjerne hatt en selv :) )

Fisker i båthavn med mange gjemmesteder, de kommer frem når det er blitt helt mørkt. Fisket fra 17-20.30. Ålekvabben reagerer bra på foring, for meg funker reke best. Her på østlandet kan de påtreffes i enorme mengder, litt verre på vestlandet vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her på østlandet kan de påtreffes i enorme mengder, litt verre på vestlandet vel?

De treffes ikke i større mengder her nei, det kan vel Karl Inge skrive under på.

Kan huske at både Ståle og Thor fikk hver sin på en kveld.

Fisketiden er den samme, kveldstid etter mørket har vist seg frem, men jeg har fått min eneste tidlig i mai.

Underlig fisk som i allefall ikke er mørkredd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.