Gå til innhold
Fiskersiden

Arn - Tempelriddaren


Fishermann
 Share

Recommended Posts

Skal se filmen i morra kveld. Har lest alle bøkene og de er bare helt brilliante. At filmen ikke blir like bra som bøkene er jeg veldig sikker på, men jeg håper denne filmen ikke har lagt alt for mye vekt på å være en actionfilm med kampscener osv. For det er jo ikke det jeg gleder med til å se i denne filmen. Jeg vil heller se oppveksten til Arn og alt det andre geniale som står i bøkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest bøkerne, glimrende lesestoff som anbefales alle, og venter spent på filmen. Leste i et intervju med Guillou at han blandet seg mye opp i filmlagingen, og det lover jo godt.

Forventer dog at fokuset er lagt på kjærlighet og slag men hvis resten holder mål kan man leve med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøkene ble slukt med leseiver, men synes de var latterlige når det kom til skildring av personenes følelsesliv. Kvinnekarakterene var flate som en overkjørt rødspette. Tidsbeskrivelsene og kampbeskrivelsene var derimot på topp! Antar at dette vil speile seg i filmen siden Guillou har holdt i tømmene der også. Men gleder meg til å se resultataet. Håper det ikke er som "Kingdom of Heaven".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, ikke den mest overbevisende anbefalingen jeg har sett... :lol:

Handle vel litt mer om at eg har lest Triologien og de andre 2 ganger og hopet at de ville sette opp filmen litt anderledes.

Filmen er grei i seg selv og en av de bedre nordiske jeg har sett.

Men der en bleik suppe i forhold til bokene

Altsaa se filem og les bokene!!

(Ps de norske bokstavene funker ikke :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.