Gå til innhold
Fiskersiden

Var det spesielt bra fiske i helgen?


Gabrielsen
 Share

Recommended Posts

Synes det har kommet mange rapporter (både her og på andre forum) som tyder på at fisket genrelt har vært svært bra i helgen - eller i den aller siste perioden. Selv de med forbannelse hengende over seg får kanonfangst på Skogseid, sjø-ørretene biter villig vekk, ørretfiske (mm) i marka har vært svært bra og gjeddene har tydeligvis også vært på hugget.

Er det bare et resultat av at mange var ute, eller var det noe som skulle tilsi at det skulle være gode forhold for fiske i helgen? Selv har jeg ligget med høy feber og fått med meg lite av det som har skjedd ute, men oppfattet at det var sol i går (eller var det i dag?) . Har det vært et skifte fra lavtrykk til høytrykk som kan ha gitt bra bitt? Er månefasen riktig?

Jeg vet ikke, vet ikke akkurat nå hvilken månefase vi er i engang, men bare en tanke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisket tre timer på lørdag, med bare ett napp. Bestemte meg da for å fiske på søndag også. Pakket og klar, dro jeg til Drøbak for å lure SØ :D Vell framme var det supert vær og vannet var klart og fint. Etter å ha fiska rundt Torkilstranda i 1,5 time, beveget jeg meg i rettning skipelle. På vegen dit skle jeg på svalberget og ut i sjøen, årets første bad var et faktum :D Gikk bra med både kropp, kamera og mobil, men noe tørrt skift hadde jeg ikke. På vei til bussen møtte jeg mange mennesker med dyre solbriller og rare små hunder. De så rart på meg der jeg gikk, søkkblaut med et stort smil om munnen :D Hvorfor så blid tenkte de kansje, hadde han måtte hoppe i sjøen for å berge fangsten? Det var godt å kjenne at man levde, kjenne naturen på kroppen, det gjorde meg glad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ute og meita i ei grunn bukt ved Langesund lørdag, egentlig på jakt etter SØ eller flatfisk, men så blei det i stedet med tre fine torsker - mellom 1,8 og 3 kilo.

Søndag var jeg ute med båt i samme fjordområde, og da var det nesten ikke fisk å få. Alle kjente, gode plasser ga null resultat. Berga meg på kombinasjon av ekkolodd og stimfisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det har kommet mange rapporter (både her og på andre forum) som tyder på at fisket genrelt har vært svært bra i helgen - eller i den aller siste perioden. Selv de med forbannelse hengende over seg får kanonfangst på Skogseid, sjø-ørretene biter villig vekk, ørretfiske (mm) i marka har vært svært bra og gjeddene har tydeligvis også vært på hugget.

Er det bare et resultat av at mange var ute, eller var det noe som skulle tilsi at det skulle være gode forhold for fiske i helgen? Selv har jeg ligget med høy feber og fått med meg lite av det som har skjedd ute, men oppfattet at det var sol i går (eller var det i dag?) . Har det vært et skifte fra lavtrykk til høytrykk som kan ha gitt bra bitt? Er månefasen riktig?

Jeg vet ikke, vet ikke akkurat nå hvilken månefase vi er i engang, men bare en tanke...

Ingen nevnt, ingen glemt...det sier nå jeg..

For jeg ser ikke abbor nevnt her...

Abboren har vært sinnsykt dau i vinter, men onsdag til søndag var det helt vilt. Håper det holder seg til helgen, hva det enn var som skjedde.

Fiske, finnes det noe mer uforutsigbart og dermed morro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veeeeel. Fiske er jo ikke alltid så uforutsigbart. På alle laketurer f.eks får jeg akkurat det jeg forventer å få: Små laker! Veldig forutsigbart! :blush:

Ellers høres det ut til at det ikke var like godt fiske over hele linja - så kanskje dette likevel var en vanlig helg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.