Gå til innhold
Fiskersiden

Skjær til isbor


MC85
 Share

Recommended Posts

Skjæret på borret mitt ble ødelagt i dag, etter å ha kjørt det i bunnen! var vel ca 10 meter fra land og ante fred og ingen fare, da boret smalt nedi steinbunnen....Hadde tenkt å bytte det uansett, for det var begynt å bli sløvt..

Boret mitt er 120mm. Kan jeg da sette på 150mm skjær, eller blir dette "feil"? synspunkter og tips mottas med takk!

*Flyttet av Laksefiskern*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var visst ikke et mora bor allikevel! kjøpte mora-skjær i dag, men de lignet ikke på de som sitter på borret mitt... Har nå lagt ut bilder av borret, så kanskje noen vet hva det heter? Det ble nemlig kjøpt inn for mange herrens år siden, og jeg har aldri brydd meg om å finne ut merket....

Isborr001.jpgIsborr002.jpgIsborr003.jpg

Bildene er litt uskarpe og svære!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av MC85

Har nå bestemt meg for å gå til innkjøp av nytt bor. Flesker skikkelig til og kjøper et 200mm Mora.... Det gamle skal beholdes som en backup, og er fortsatt interessert i å finne skjær til den. Noen som vet hvor man kan få slipt de gamle skjærene evt.?

Uten at jeg vet hvordan Mora 200 er vil jeg på det sterkeste anbefale et UR... Har brukt et 205 mm ur nå de to siste dagene og er superfornøyd... Superfornøyd...[ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Lak

sitat:Opprinnelig postet av MC85

Har nå bestemt meg for å gå til innkjøp av nytt bor. Flesker skikkelig til og kjøper et 200mm Mora.... Det gamle skal beholdes som en backup, og er fortsatt interessert i å finne skjær til den. Noen som vet hvor man kan få slipt de gamle skjærene evt.?

Uten at jeg vet hvordan Mora 200 er vil jeg på det sterkeste anbefale et UR... Har brukt et 205 mm ur nå de to siste dagene og er superfornøyd... Superfornøyd...[ :D ]

Hehe...men det kostet vel ikke 549,- på XXL? Mora er jo kvalitet, og 200mm til den prisen er jo rene røverkjøpet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av MC85

sitat:Opprinnelig postet av Lak

sitat:Opprinnelig postet av MC85

Har nå bestemt meg for å gå til innkjøp av nytt bor. Flesker skikkelig til og kjøper et 200mm Mora.... Det gamle skal beholdes som en backup, og er fortsatt interessert i å finne skjær til den. Noen som vet hvor man kan få slipt de gamle skjærene evt.?

Uten at jeg vet hvordan Mora 200 er vil jeg på det sterkeste anbefale et UR... Har brukt et 205 mm ur nå de to siste dagene og er superfornøyd... Superfornøyd...[ :D ]

Hehe...men det kostet vel ikke 549,- på XXL? Mora er jo kvalitet, og 200mm til den prisen er jo rene røverkjøpet...

UR borrer bedre, raskere og lengre. Av og til får man det man betaler for[ :D ]. Har hatt ett Mora borr, det var mitt første. Det gikk i søppla etter 2 turer. Måtte borre med 200 Mora borr på anjavatn for noen år siden i mangel av noe annet. Aldri mer[8]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av MC85

hehe....kommer fortsatt til å kjøpe mora borret. Har aldri vondt av litt arm-trening. Det kan ikke være så forferdelig dårlig som dere skal ha det til. Makan til feinschmekkeri![8D]

Noe må man jo lære av også[ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En "anonym leser" kunne opplyse følgende:

"Isboret til mc85 er et Normark 130mm. Det er det samme boret som Mora Expert. Han skal be om skjær til Mora Expert 130mm.De skaffer skjær på Villmarkshuset. "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.