Gå til innhold
Fiskersiden

Konkurranse.


Nils Master
 Share

Recommended Posts

Den er en luring den der. Den nærmeste laksen er jo en armlengde nærmere kameraet enn den bakerste, og Sølvreven har lange armer.....

9 blank på den nærmeste, 8,5 på den i midten og 5,5 på den bakerste.

Godt mulig at den i midten er størst, men prøver sånn.

Sølvreven: Hvor mye karsk må vi tømme i Rigor for å få ham til å røpe tjønna si?

Tror jeg var med ham engang til denne tjønna når Rigor var halvparten så "gammel". Aldri vært så redd jeg på fisketur (for evt. å få en saltladning i ræ..a). Fostod det slik at tjønna ble vel voktet av ett par personer.

:)

Men tilbake til laksene, du er nærmest på den minste. De 2 andre er som du sier litt lure, i og med at den som er nest størst er nærmest. Altså den største er i midten, protoypen på storlaksen som gikk i 2005 på den svæære og iskalde elva i 4 uker til ende :wub: Men den nærmeste er en "liten" klubbe det å.

Hjalp det litt nå ? :)

MAO: Jeg har vært på Nardo og meislet ned en teglsteinsvegg i en kjeller og bært 600kg. puss, teglstein og dritt i baljer opp fra en kjeller, mens du har sittet her foran PC`en og ikke gjort en dritt :-)

Og nå er jeg gråere i håret enn noensinne. Og har vært det daglig i 2mnd. nå :-(

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 562
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Men tilbake til laksene, du er nærmest på den minste. De 2 andre er som du sier litt lure, i og med at den som er nest størst er nærmest. Altså den største er i midten, protoypen på storlaksen som gikk i 2005 på den svæære og iskalde elva i 4 uker til ende :) Men den nærmeste er en "liten" klubbe det å.

Hjalp det litt nå ? :)

MAO: Jeg har vært på Nardo og meislet ned en teglsteinsvegg i en kjeller og bært 600kg. puss, teglstein og dritt i baljer opp fra en kjeller, mens du har sittet her foran PC`en og ikke gjort en dritt :-)

Og nå er jeg gråere i håret enn noensinne. Og har vært det daglig i 2mnd. nå :-(

OK da :wub:

2005 det var bra lakse år det, nå er jeg helt sikker på vekta på de laksene.

fikk faktisk noen jeg å i det tids punk jeg å. :)

så det så :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den til venstre er en typisk god Gaula-laks i juni (litt større enn normalt eller snitt). Den i midten har en k-faktor som er hinsides, kanskje litt vanskelig å se på dette bildet. Den til høyre er en typisk mellomlaks. Ikke blant de største, og ikke blant de minste. En snitt-mellomlaks for Gaula. Den ser litt mindre ut på bildet.

Tar en liten dupp imens jeg :-)

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

He,he, det gikk litt tregt no. E jo bare gamlinga inne her, så det e kanskje itj så rart :)

Jeg får utrope Master til vinneren tross alt, han var så "nærme" på mellomlaksen :o

Og dessuten så er det kamp i kveld, så vi kan ikke sitte her å knuge hele tiden.

10,8kg 12,2kg 5,8kg.

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg var med ham engang til denne tjønna når Rigor var halvparten så "gammel". Aldri vært så redd jeg på fisketur (for evt. å få en saltladning i ræ..a). Fostod det slik at tjønna ble vel voktet av ett par personer.

:)

Å Fader!

Dere har vel aldri vært på S***tjønna og fiska......... Må nok inrømme at jeg har vært det sjøl, da var jeg nervøs da........

Endret av Nils Master
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å Fader!

Dere har vel aldri vært på S***tjønna og fiska......... Må nok inrømme at jeg har vært det sjøl, da var jeg nervøs da........

Ja det var mellom Buvik og Laugen (Skaun), borti skogen der en plass. Har ikke peiling hva den heter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var mellom Buvik og Laugen (Skaun), borti skogen der en plass. Har ikke peiling hva den heter.

Hysj-hysj, det greier seg det...................

Slenger ut en her jeg da, det er ikke sikkert fasiten kommer før jeg er hjemme fra Lerkendal i kveld.

Denne er fra 2007, med dårlig K-faktor

45892_s.jpg

Endret av Nils Master
Lenke til kommentar
Del på andre sider

He,he, det gikk litt tregt no. E jo bare gamlinga inne her, så det e kanskje itj så rart :lol:

Jeg får utrope Master til vinneren tross alt, han var så "nærme" på mellomlaksen ;)

Og dessuten så er det kamp i kveld, så vi kan ikke sitte her å knuge hele tiden.

10,8kg 12,2kg 5,8kg.

det litt av noen døgn fra den 8 juni å utover dine var tatt den 10,06,05. :P

så fisken til Nils Master

6,9kg

Endret av mao
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som Mao er veldig nærme i forhold til lengde (sånn ca. 7kg på lengde).

Men det var endel av disse "slanke" laksene i fjor.

Men den er ikke en sånn 4,5-kilos heller, som vi fikk endel av.

Jeg tipper derfor 5,8kg.

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.