Gå til innhold
Fiskersiden

Så var gullet heme 2


asmund aa
 Share

Recommended Posts

Etter å ha venta lenger enn lengst (føltes slik jaffal) så lå endelig hentelappen i postkassen idag, og postmannen skuffa ikke!

to stk nydelige Ambisser, størrelse 10000 Big Game, til "alt mulig fiske" fra Sei til Malle :) lå å smilte til meg i kassene sine.

45715_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/18480/45715.jpg

;)

Btw, som en opplysning i diskusjonen om de slår inn sjøl når man begynner å sveive ,så er svaret ja. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mycket lekkert. Har ikke prøvd dem selv, men har vel rykte på seg for og være gode sneller ja. Btw kan eg spørre hvor mye du måtte ut med for herligheten og hvor?

Latterlige 480 kroner stk :) på Bayen, på den "ukorrekte" måten..

kom vel på 560.- inkl frakt pr stk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du disse i herreutgave også?

Og grattis med nok en utvidelse av utstyrsparken...

Hvis du mener i 10001 utgave, så finnes ikke det. Den eneste av BG snellene som ble laget til det var 7501, vet ikke om den lages lenger.

Endret av menig fiskebolle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette så ut til å være bra saker til malle. Disse må vurderes. Har du rukket å teste hvor kraftig slurebremsen er, og hvor stor er senekapasiteten?

Senekapasiteten tror jeg ikke det skal stå på.....det har jo faktisk vært et problem med Power Aeroene mine som står på Mallestengene :)

Smooth Powerful Multi Disc Star Drag

Line out alarm

4.2 to 1 gear ratio

Line capacity: lb/ yds. 20/430; 25/365; 30/285

Vil tro de skal duge greit i Spania disse, har ikke testa bremsen ennå.

Shimano Big Baitrunnerne hadde jo noen "rare" lyder under litt press om jeg ikke husker feil..... :) disse er nok bedre.

Skift ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro de skal duge greit i Spania disse, har ikke testa bremsen ennå.

Shimano Big Baitrunnerne hadde jo noen "rare" lyder under litt press om jeg ikke husker feil..... :) disse er nok bedre.

Skift ut! :)

he he, kanskje jeg bytter ut baitrunner-snellene! Ja, den ene baitrunneren min knelte. Har hatt den til reparasjon, og det viste seg å være slurebremsen som hadde sviktet. Har testet den litt hjemme, og den ser ut til å fungere nå. Men uansett ikke noe betryggende at slurebremsen plutselig svikter. Det KAN jo skje igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supre sneller dette. Får man tak i den eldre modellen som er sort, så er denne noen hakk bedre. Bedre drev, mindre plast, og 2gir som den veksler automatisk. Er vel ikke uten grunn att den eldre snella kosta 60% mer enn nykommeren. Denne kommer også med og uten snørefører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette så ut til å være bra saker til malle. Disse må vurderes. Har du rukket å teste hvor kraftig slurebremsen er, og hvor stor er senekapasiteten?

Bremsen er nå sjekka, og litt over 17 kg må vel sies å være brukbart?

Det er målt 20cm fra snella.

Ellers så går det nok på 350-400 meter med 80 lbs PP vil jeg tro. (Om tykkelsen som oppgis av Power Pro sjøl så skal det gå på 450 meter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremsen er nå sjekka, og litt over 17 kg må vel sies å være brukbart?

Det er målt 20cm fra snella.

Ellers så går det nok på 350-400 meter med 80 lbs PP vil jeg tro. (Om tykkelsen som oppgis av Power Pro sjøl så skal det gå på 450 meter)

Både senekapasitet og styrken på slurebremsen virker å være bra nok til malle. Dette må jeg vurdere. Er det noen som vet hvor man kan få tak i de gamle svarte utgavene? Jo mindre plast desto bedre...! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både senekapasitet og styrken på slurebremsen virker å være bra nok til malle. Dette må jeg vurdere. Er det noen som vet hvor man kan få tak i de gamle svarte utgavene? Jo mindre plast desto bedre...! ;)

Vil tro at noen butikker i USA vil være et greit sted å søke, eller hva?

Mulig E-bay også kan være et alternativ.

Btw, hva er galt med plast? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både senekapasitet og styrken på slurebremsen virker å være bra nok til malle. Dette må jeg vurdere. Er det noen som vet hvor man kan få tak i de gamle svarte utgavene? Jo mindre plast desto bedre...! ;)

Kan noen fortelle hvor all plasten er? er kun håndtaket på utsiden, men til 460 kroner kan man vel ikke forvente all verden.

Og ja, jeg er rimelig overrasket over bremsen selv. vil tro at den blir raskt mye svakere, men en grei indikasjon uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er galt med plast?

Tåler ikke de belastninger vi her snakker om. Har en tendens til å "smuldre opp" mellom fingrene på en. Da stoler jeg mer på metall for å si det sånn...! Helst skulle jo "alt" på snellene vært laget i rustfritt stål, massiv aluminium eller messing! ;) Og ja, jeg vet at bremseskiver kanskje må lages i andre materialer! Snellene burde vært konstruert slik at disse lett kunne byttes ut ved behov, og når man kjøper sneller som skal tåle slike ekstreme påkjenninger burde det følge med et sett ekstra bremseskiver (og andre reservedeler for den saks skyld).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.