Gå til innhold
Fiskersiden

Høgsfjorden - Pigghå


Karleif
 Share

Recommended Posts

Jeg satser på de tre vanlige i dag, Hågjel, Svarthå og Pigghå. Og føler på meg at idag slår det til!! Jeg sender bilder til deg Henning, av alle haiene jeg får i kveld + pluss et bilde av meg med et svææært glis!!! [ :) ]

Når jeg ser ut vinduet er det nesten vindstille.....stille før stormen??

Det skal endel vær til for at jeg IKKE fisker i kveld!

Karleif, stiller du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sitat:Opprinnelig postet av Kjetil L

Da må jeg bare rett en takk til Karleif som tok med seg stolen min og Davidsen/Tor Inge som tok med stanga. Sånn er det når kånå ikke er med på tur!!

Tror det var i gledesrusen over ny art ( pigghå ) som gjorde at jeg glemte nesten halvparten av det jeg tok med!!

Jeg trodde det var svarthå du fikk? Den lignet mest på en sardin med sine 24 gram. Att jeg total blanka, mistet to tackle og var våt gjenom 3 lag med klær er jeg fortsatt ikke sur for.

[ ;) ]

Og att Kjetil L glemte omtrent allt han eier var liksom bare ett extra krydder på en ellers forblåst tur. [ :D ]

mvh Henning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ICKE! bare stol og stang Kjetil glemte. Han har også glemt HVA han fisket. Riktignok en hå, men svart. En stund ble de større og større, men ved 276 gram kom cracket. Håpet lenge på en 3-hektos.

Og Henning: Glidehomotacklet med sirkel var mye mer effektivt enn pn. Hadde du gitt det 5 min, ville du garantert hatt en svarthå i arkivet over dine bragder.

Til slutt, TEH, rovfiskerekorden din på Norges minste hai forsvant som dugg for sola i går.(Svusssjjj - what was that? That was your record..osv osv.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, enda en ren forglemmelse...det var selvsagt SVARTHÅ.[:I]

Men jeg drømte vel om en pigghå!! Og kanskje en liten hågjel

Men jeg FIKK det viktigste....nemlig fisk!![ ;) ]

Jørgen; her en en litt småfyldig rapport.[ :D ]

Vi kjørte opp i en blanding av tette hagle byger og snøbyger. Vi burde jo forstå at noe var galt, da vi kun møtte biler som kjørte nedover, mens vi kjørte oppover.

Når vi kom til kaien der vi sto, snødde det så tett at vi ikke så noe. Det blåste så kraftig at jeg var redd Henning skulle blåse på sjøen. ( Den dagen henning blåser på sjøen, da er det mer enn liten kuling [ :D ] )

Tor Inge fyrte opp bål på ekte speidervis og jeg er sikker på at fire av ti fingre tinte etter ca. ti minutters grilling.

Så til fiskene ( ja vi fisket også, vi sto ikke bare å koste oss rundt bålet ), jeg fikk den første SVARThåen, man kunne tydelig se at Henning faktisk svettet i ren misunnelse[ ;) ]. Så fikk jeg en til, Davidsen fikk, Tor Inge fikk ( ikke sikker om Karleif fikk, men det gjorde han sikkert. )

Men Henning som sverger til ekte surfcasting rigger ( pennel, pully, whisbone osv. osv. ) han fikk ikke.[:0]

Men det går skumle rykter om at han har bestilt Warrior stang, Shimano Baitrunner og Owner sirkelkroker!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, en liten forskrivelse, Davidsen veide ikke 180 gram, men det kunne se ut som han hadde spist grønnfor hele jula. En ekte spretten og sprek fiskemann!

Bare en liten merknad, det blåste desto kraftigere FØR dere kom.

Håper vi kan ta en ny tur snart, mulig til Gandsfjorden eller lauvik. Da er du spesielt invitert, Davidsen. Siden du har stanga mi, Karleif får også en spesial invitasjon!!

Men hvis du skal nordover en gang, så kan du gi meg en lyd på PM eller SMS, så kan vi avtale en liten overlevering!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Davidsen

Jaja - dere stakk jo da jeg rigga meg til med gromutstyret.

Stakk? Bilen jeg satt på med begynte plutselig å brumme! Det vakke jeg som ville hjem. Det var Kjetil! Det fortstår dere vel; ha reiste praktisk talt uten å pakke en ting.

Jeg har intet sagt om att glidetackle er homotackle, men ORDET "glide" har ett snev av homoerotisk stemning over seg. Nei, pennel-rigga pulley rig, neste gang UTEN sirkel, da blir det nok hai skal du se!

Jeg vurderer å ta permisjon fra jobben og flytte inn der en periode for å fiske på heltid.

mvh Henning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.