Gå til innhold
Fiskersiden

Havfisketreff på Stord 2005?


Even A
 Share

Recommended Posts

Skal vi prøve å få til ett havfisketreff på Stord i mars/april? Dersom interressen er stor nok skal jeg prøve å få til ett treff for nettsidens medlemmer i 2005.Ta kontakt,diskuter tidspunkt,artsjakt,levrandørønske,og ønskemål, så skal jeg sette mine kontakter i arbeid med å tilfredstille dine drømmer! Havfiske på Stord har ligget nede på lavmål de siste åra,men vi skal nok klare å moblisere nok erfarne fiskere til at dette kan bli interessant for alle![8D][ :D ][ ;) ]

*Flyttet av Laksefiskern*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sitat:Opprinnelig postet av Davidsen

HVEM var det som sa at blålange var sært? Virker som om det er overveldende interesse for det her - hvordan vi nå skal tolke det.

Vi hadde jo en tråd om blålangefiske ved stord tidligere,det kan nok ha bidratt en del.Det er noe eksotisk over denne fisken, som nok tiltaler ihuga artsjegere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[ :D ]Supert at interessen er så stor! Nå ser jeg at blålange er ett interessant mål, da kan jeg fortelle at det finnes plasser som eg og Asmund,nesten alltid, har føling med arten.Kanskje ikke helt i norgestoppen, men flere fisker over 5 kg, med topp på 8,3kg. At noen synest dettte er en "eksotisk" art er noe uforstående fo meg, men det er kanskje eg som er noe bortskjemt. Ellers er det muligheter for stor lange og brosme på samme lokalitet(største lange-26,4 største brosme-14,3).Det skal også finnes stooor skate i samme område, samt stor havmus.Hva var det KIS manglet i samlingen sin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EvenA;du er nok bortskjemt ja.Har drevet med havfiske siden 74, og fisket mange plasser langs kysten, og alikevel har jeg kun sett en blålange bli fanget(dette var dog et prakteksemplar på 12,9 kg fra 10-graderen).Om du kikker på tråden med artslister så glimrer den også med sitt fravær på de fleste listene der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Even A

[ :D ]Supert at interessen er så stor! Nå ser jeg at blålange er ett interessant mål, da kan jeg fortelle at det finnes plasser som eg og Asmund,nesten alltid, har føling med arten.Kanskje ikke helt i norgestoppen, men flere fisker over 5 kg, med topp på 8,3kg. At noen synest dettte er en "eksotisk" art er noe uforstående fo meg, men det er kanskje eg som er noe bortskjemt. Ellers er det muligheter for stor lange og brosme på samme lokalitet(største lange-26,4 største brosme-14,3).Det skal også finnes stooor skate i samme område, samt stor havmus.Hva var det KIS manglet i samlingen sin?

Ihvertfall hav***** og blålange!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[ :D ]Eg skal ta noen telefoner på mandag og prøve å finne ein dato som passer for eventuelle båter ol. Så får vi sjå hvilke arter og ønsker dere vil det skal siktes mot, men alle som vil vere med skal bestemme dette.Dersom det blir behov for overnatting,bevertning ol skal vi nok ordne det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Even A

[ :) ]Eg skal ta noen telefoner på mandag og prøve å finne ein dato som passer for eventuelle båter ol. Så får vi sjå hvilke arter og ønsker dere vil det skal siktes mot, men alle som vil vere med skal bestemme dette.Dersom det blir behov for overnatting,bevertning ol skal vi nok ordne det også.

Kjempe Even, slike gutter vil fiskenorge ha[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[ :) ]Takker for oppmuntrende hilsner, imorgen(hmmm.idag) skal jeg begynne å jobbe(ringe)med dette. Har en kjenning som har båt til 6-10 fiskere + "gamle" havfiskere som må børste støv av utstyret(bare fiskeutstyret håper eg).Den nå ikkeaktive havfiskeklubben på Stord vil nok våkne ut av dvalen med dette initiativet. Eg skal også prøve om det er noen utstyrslevrandører som er villig til å sponse utgifter,eventuellt premiering, på dette stuntet.Tight lines!![8D]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

[ :) ]Det er selvfølgelig ikke problem å få fatt i flere båter,det som er poenget er å få disse specifiskerene til de lokalitetene deres artønske tilsier.Blålange er ett av de heteste ønskene, men mulighetene til store eksemplar av de mest vanlige artene er det her i distriktet.Dette krever litt organisering, men det ordner seg![ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.