Gå til innhold
Fiskersiden

På tide med ett kupp ;-)


angler
 Share

Recommended Posts

http://www.bt.no/lokalt/article523368.ece

70 prosent av den norske nasjonalformuen blir skapt i kystregionen på Vestlandet, men vi får bare 28 prosent tilbake i form av overføringer til sykehus, utdanningsinstitusjoner med mer, sier Aarebrot

Vi avstår gjerene Østlandet til svenskene :P

Endret av angler
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååååå kutt ut - er så lei av høre på det maset der.

Norges befolkning eier Norge og dens ressurser, herunder Vestlandet.

Totalt sett så har vi det også mye bedre her (ressurser, lønn, goder osv), enn mange andre steder i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom andre klipper, så får jeg klippe jeg og... en som har skjønt litt! :

Selvfølgelig skal Vestlandet ut av Norge og danne egen stat. Det er jo vi som skaffer pengene, og da er det bare rett og rimelig at vi har bedre sykehus og levestandard enn folk på Østlandet. Spesielt vi i Hordaland, så i steden for eget Vestlandetparti, foreslår jeg å danne et Hordalandparti.

Når jeg tenker meg om, så er det jo i Bergen det skjer og ting blir skapt, så vi danner et Bergensparti. Ja, det gjør vi. Eller.. de på Laksevåg og i Solheimsviken, de får jo selvfølgelig klare seg selv, men vi i den gaten jeg bor i, vi danner parti!! Vi er jo alt et Vellag, så vi er jo halveis allerede. Eller, forresten, han naboen som ikke vil klippe den forbaska høye hekken, han vil jeg ikke ha med. Han er jo en dust, så jeg tror jeg danner et parti sammen med kjerringen.

Vi mot røkkla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men bortsett fra oljen og fisken er det ikke mye verdiskapning å snakke om på Vestlandet. Ja, det måtte være en eller annen møbelfabrikk som lager stoler som er vonde å sitte i eller noe sånt. :P

Gabba - det er mye flott industri m.m. her nede. Det går så det suser, men det er klart at størsteparten av industrien er rettet mot oljeindustrien eller avhengig av den.

Det som blir cluet fremover er å bruke den fantastiske kunnskapen og mulighetene som ligger her nede til å finne flere bein å stå på, når oljen er slutt om 20-30-40-50...... år

Men det er like mange østlendinger som vestlendinger som bor her nede....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom andre klipper, så får jeg klippe jeg og... en som har skjønt litt! :

Selvfølgelig skal Vestlandet ut av Norge og danne egen stat. Det er jo vi som skaffer pengene, og da er det bare rett og rimelig at vi har bedre sykehus og levestandard enn folk på Østlandet. Spesielt vi i Hordaland, så i steden for eget Vestlandetparti, foreslår jeg å danne et Hordalandparti.

Når jeg tenker meg om, så er det jo i Bergen det skjer og ting blir skapt, så vi danner et Bergensparti. Ja, det gjør vi. Eller.. de på Laksevåg og i Solheimsviken, de får jo selvfølgelig klare seg selv, men vi i den gaten jeg bor i, vi danner parti!! Vi er jo alt et Vellag, så vi er jo halveis allerede. Eller, forresten, han naboen som ikke vil klippe den forbaska høye hekken, han vil jeg ikke ha med. Han er jo en dust, så jeg tror jeg danner et parti sammen med kjerringen.

Vi mot røkkla.

Likte godt den jeg og... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge har 4 store eksportinntekter, de kommer av

Olje

Gass

Fisk

Metaller

Ingen av delene har de på østlandet. PARASITTER!!!!

Nå inntar jeg Voss i helgen, så får vi se hva der kan by på :D . Derimot så er jeg veldig usikre på veiene over til vestlandet. Er det dere som ikke vil holde de åpne slik at vi kommer oss over fjellet, eller er det vi som ikke ønsker flere vestlendinger motsatt vei. MMMMMMMMM :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tenker meg om, så er det jo i Bergen det skjer og ting blir skapt, så vi danner et Bergensparti. Ja, det gjør vi. Eller.. de på Laksevåg og i Solheimsviken, de får jo selvfølgelig klare seg selv, men vi i den gaten jeg bor i, vi danner parti!! Vi er jo alt et Vellag, så vi er jo halveis allerede. Eller, forresten, han naboen som ikke vil klippe den forbaska høye hekken, han vil jeg ikke ha med. Han er jo en dust, så jeg tror jeg danner et parti sammen med kjerringen.

Vi mot røkkla.

Det hadde jo blitt enklere for Brann å blitt seriemester litt oftere også når mann slapp trønderpakket.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men administreringen av Norge er lagt til det sentrale Østlandsområdet. Her ligger børsen, her ligger departementene, her ligger det ene kontrollorganet etter det andre - bortsett fra de som de har tvangsutsendt ut i distriksNorge med gråtende ansatte som resultat.

I distriktet ligger råvarene det blir penger av - og en del østlendinger har reist ut dit for å hjelpe til så ikke f.eks vestlendingene roter det til for mye. Men selve administreringen må ligge her i på det sentrale Østlandet. Rett og slett fordi det er her folk vil bo. De beste folka vil ikke dra til Vestlandet - de vil være her det er best å være. Her hvor det er fullt av laks i elvene så man ikke trenger teite dagskvoter, her hvor elvene koker over av flott ørret, her hvor muligheten for naturopplevelser er bedre tilrettelagt enn noe annen sted, med preparerte skiløyper inn til de beste vannene, kunstige sandstrender i de mest populære badevannene, og hvor sjenerende trær er hugget vekk. Og jeg kan fortsette: Gigantiske parkeringsplasser ved de fleste innfartsårer til marka, båtramper i alle interessante litt større vann, ja, i det hele tatt!

Det at jentene/damene i gjennomsnitt er ca. 140% penere på Østlandet i forhold til på Vestlandet trekker jo heller ikke ned.

Og strengt tatt er Vestlandsnaturen også oppskrytt. Egentlig er det penere på Østlandet. Hvem har bestemt at fjell og sånt er penere enn skau, myr og jorder? :P

Endret av Gabrielsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm....

Mener jeg leste noe en gang om hvor stor andel av Norges laksestamme Trøndelagselvene sto for.

Husker ikke tallet, men det var en rimelig stor andel ja. Kanskje vi skal melde oss ut her midt i landet også.

"Laksestaten Trøndelag"

Finnmarkingene er vel allerede i gang med å sikre naturressursene sine for seg selv, så hvorfor ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men administreringen av Norge er lagt til det sentrale Østlandsområdet. Her ligger børsen, her ligger departementene, her ligger det ene kontrollorganet etter det andre - bortsett fra de som de har tvangsutsendt ut i distriksNorge med gråtende ansatte som resultat.

I distriktet ligger råvarene det blir penger av - og en del østlendinger har reist ut dit for å hjelpe til så ikke f.eks vestlendingene roter det til for mye. Men selve administreringen må ligge her i på det sentrale Østlandet. Rett og slett fordi det er her folk vil bo. De beste folka vil ikke dra til Vestlandet - de vil være her det er best å være. Her hvor det er fullt av laks i elvene så man ikke trenger teite dagskvoter, her hvor elvene koker over av flott ørret, her hvor muligheten for naturopplevelser er bedre tilrettelagt enn noe annen sted, med preparerte skiløyper inn til de beste vannene, kunstige sandstrender i de mest populære badevannene, og hvor sjenerende trær er hugget vekk. Og jeg kan fortsette: Gigantiske parkeringsplasser ved de fleste innfartsårer til marka, båtramper i alle interessante litt større vann, ja, i det hele tatt!

Det at jentene/damene i gjennomsnitt er ca. 140% penere på Østlandet i forhold til på Vestlandet trekker jo heller ikke ned.

Og strengt tatt er Vestlandsnaturen også oppskrytt. Egentlig er det penere på Østlandet. Hvem har bestemt at fjell og sånt er penere enn skau, myr og jorder? :D

http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/ios...icle1556634.ece

ellers så var jo ironien i resten av innlegget ditt god underholdning

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart dette her; her arrangeres Vestlandstreff. Er det bare for å få noen å snakke med? :P

Det er jo herlig å konstatere at 90% av opptakene til "Der ingen skulle tru at nokon kunne bu" er gjort på Vestlandet. Eksotiske virket programmene òg.. :D

Endret av Laksefiskern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.