Gå til innhold
Fiskersiden

På tide med ett kupp ;-)


angler
 Share

Recommended Posts

De beste folka vil ikke dra til Vestlandet - de vil være her det er best å være. :)

Helt riktig, de beste folka trenger ikke å dra til Vestlandet, de er der allerede :D

Eneste grunnen til å være her på Østlandet er kvinnfolka, men å bli med "heim" til Vestlandet, nei det tør de ikke. Halvsvenske bønder rir ikke samme dagen de saler.. :P Like greit de blir satt til å flytte papir, greit å holde folk i arbeid og kjekt å hjelpe folk som ikke klarer ting helt på egenhånd, vi får se på det som et arbeidsmarkedstiltak :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...er kvinnfolka, men å bli med "heim" til Vestlandet, nei det tør de ikke.

Ja, det er rart :P:D:)

Neida, jeg liker Vestlandet godt. Hadde det ikke vært fordi at fisket der er så innmari dårlig i forhold til Oslo-området så hadde jeg gjerne flyttet dit. Men nå nøyer jeg meg heller med å dra dit på ferie innimellom for å fiske etter de artene det (merkelig nok) er bedre fiske etter der enn på Østlandet + at det som er moro med å oppleveVestlandsnaturen er at det er så ufattelig godt å komme tilbake til Østlandet igjen etterpå. :D

Endret av Gabrielsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vil selvfølgelig, etter at den "Nordiske Demokratiske Republikk Vestland" er opprettet, se oss nødt til å flytte vannskillet østover tilsvarende alt det vannet dere har fått fra Harangervidda siste 1748 48484 årene siden vannskillet kom.

Dette vil beklageligvis medføre svært lite vann i elver og dammer østover, men denne dassmorten liker seg i kloakk også har jeg hørt, og dritt produserer dere mye av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er rart :P:D:)

Øh... :D

Vel, trenger ikke å dra de med "heim", frykten for mannforlk er åpenbart mindre enn frykten for å dra over fjellet. Bra for bøndene at vestlendingene tar seg turen over fjellet og hjelper til med å tilføre litt friskt DNA. B)

--------------------------

Så ett eller annet innslag på TVen hvor forskning viser at man kan skille mellom bønder og "andre" i de fleste europeiske land. Dvs at bønder har en del genetiske trekk felles, det å være bonde er mer enn kultur ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hva resultatet blir - Norges reelle grenser er Drammen - Sinsen - Fredrikstad. Lykke til videre i kampen for selvfølelsen deres :)

Tipper vi sier Lier, Sinsen, Moss. Så slipper vi spekulere i om et par uønskede momenter er med eller ikke...

Forøvrig helt fornuftig å klippe av strengen over til Vestlandet nuh som Kristin sikkert snart vil slutte hente opp olje for å være føre var eller andre grunner hvert øyeblikk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sakser litt eg og.

Vet du hva som er forskjellen mellom en østlending og en sosialklient?

Ingenting. Begge lever på andre sine penger.

:):)

Sakset fra mine erfaringer..... vet du hva som er likheten mellom sædceller og vestlendinger?

Det er jævla mange av dem, men få det blir folk av! :)

Endret av Tequila
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med samene da?

Det bor jo flere samer i oslo enn det bor nordpå.

Da lar vi urbefolkningene i Finland,Sverige og Nord Norge danne egen republikk.

Eksport artikkelene må vel bli oppmalt reinsdyr avfall på boks,reinsdyr kjøtt og guidede fisketurer.

Dette alene vil vel kansje dekke 1/8 del av livsgrunnlaget til de som motar trygd.

De restrerende av urbefolkningen kan vi sende på tyveri raid til Litauen og Polen.

(Noen må jo stjele tilbake de de stjeler her på østlandet)

Bærrrhgensere bor ikke i Norge,de bor der de bor. Så har de sagt fra før likevel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seier på "walk over" altså :)

kan si det sånn også ja...:):)

Dette måtte jeg synge på skolen, jeg sang men skjønte ikke mye annet et ordet som er understreket:

Millom bakkar og berg ut med havet

heve nordmannen fenget sin heim,

der han sjølv heve tufterna gravet

og sett sjølv sine hus uppå deim.

Han såg ut på dei steinutte strender

det var ingen, som der hadde bygt.

"Lat oss rydja og bygja oss grender,

og so eiga me rudningen trygt".

Han såg ut på det bårutte havet;

der var ruskutt å leggja ut på;

men der leikade fisk ned i kavet,

og den leiken den vilde han sjå.

Fram på vetteren stundom han tenkte:

Giv eg var i eit varmare land!

Men når vårsol i bakkarne blenkte,

fekk han hug til si heimlege strand.

Og når liderna grønka som hagar,

når det laver av blomar på strå,

og når næter er ljosa som dagar,

kann han ingenstad vænare sjå.

Endret av Laksefiskern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sakser litt eg og.

Vet du hva som er forskjellen mellom en østlending og en sosialklient?

Ingenting. Begge lever på andre sine penger.

:P:)

haha. WORD!

Dere østlendinger hadde vert noen lutfattige NULL uten vestlendingene. end of discussion :)

Endret av aej
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere østlendinger hadde vert noen lutfattige NULL uten vestlendingene. end of discussion :P

Uten Vestlandet mener du? Det er jo ikke vestlendingene som skaper verdiene der borte, verdiene er jo der fra før, det er jo bare det at det er dere som er satt til hente de - noe dere greier sånn tålelig bra, selv om en østlending sikkert ville ha været dobbelt så effektiv. Men østlendingene er jo opptatt med mere viktig arbeid, så dere får styre med oljen og fisken dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Gjerne! Tilbake til Vestlandet med alt av vestlendinger, og ja til billigere sprit, kjøtt og alt som er nam....

Hjelper ikke med svenskepriser på sprit, kjøtt og alt som er nam når dere kun har tømmer og korn igjen å tjene penger på.

Mens vi vil ha enda mer å rutte med etter vi er kvitt dere. Vi kan jo kanskje doble prisene vi... og alikevel komme fra det i pluss. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.