Gå til innhold
Fiskersiden

Gutta på tur


Vansjø Havfiskeklubb
 Share

Recommended Posts

Så var det duket for en ny fisketur. Siden det var meldt en del vind, bestemte vi oss for å gå på innsiden av jeløya.

Forventningene var for min egen del små, siden jeg har blanket på 4 av de 5 siste turene selv om de andre har fått fisk.

48096_s.jpg[/img]

På tur igjennom kanalen.

48097_s.jpg[/img]

Vi fisket oss bortover mot kippenes, med dårlig resultat. Kan det ha noe å gjøre med vraket som ligger her å lekker oljeklin?

48098_s.jpg[/img]

Den første som fikk fisk, var selvfølgelig bergenseren..

48099_s.jpg[/img]

Så dro Catalin opp en kjempe...

48100_s.jpg[/img]

Før Daniel dro opp en som var MINST like stor.

48102_s.jpg[/img]

Etter å ha fått om lag 70 tips om å dra opp dreggen ved hjelp av blåse, måtte det testes.

Det fungerer faktisk helt utmerket. Noe Alek nok er glad for siden han på forrige tur ble utnevnt til ankervinsj.

Vi fisket oss videre ut mot hvittingbukt med heller labert resultat. Siden vinden hadde løyet en del, bestemte vi oss for å prøve på utsiden av jeløya, vi rundet tuppen og satte fulle kluter (6 knt) igjenom bevøysundet.

På dette tidspunket var jeg klar for å selge alt jeg eier av fiskeutstyr.. Hadde ikke fått en jæv..a fisk. ;)

Vi kastet dregg og snører i vannet og det tok ikke lang tid før det nappet på alle stenger.

48103_s.jpg[/img]

Forbannelsen var brutt. Heretter skal jeg barbere meg på hue en gang i uka.

48104_s.jpg[/img]

Daniel gjorde det bra i dag med 13 fisk av ymse slag. Noe små,

48105_s.jpg[/img]

og noen store

48107_s.jpg[/img]

Power B)

48108_s.jpg[/img]

Catalin gjorde det som vanlig også bra. Den fordømte rumeneren får alltid mye fisk..

48109_s.jpg[/img]

Alek med nok en flatfisk. Tror vi fikk et sted mellom 10-15 flatfisk. Bare så synd at de var knøttsmå..

48110_s.jpg[/img]

Lykken er en fisk..

48111_s.jpg[/img]

Greit, innrømmer at jeg egentlig ikke hadde behøvd bilde av den småttingen.. Lot kanskje iveren ta litt overhånd..

48112_s.jpg[/img]

Bergenseren kan fiske..

48113_s.jpg[/img]

Catalin ser som vanlig selvsikker ut når han "poser" med fisken. Ikke noe å si på størrelsen heller.

48114_s.jpg[/img]

Rumenere er noen racere til å rense fisk..

48115_s.jpg[/img]

Catalin`s nye venner.

48116_s.jpg[/img]

Er litt usikker på om Catalin er glad over å være ferdig med sløyinga, eller om han er oppjaget fordi han fikk seg noen nye venner..

48117_s.jpg[/img]

Sliten stakkars..

48124_s.jpg[/img]

Æeh.. Heller tvilsomt det her..

48125_s.jpg[/img]

Fornøyd gutt... :D

48126_s.jpg[/img]

Mon tro om det smittsomt.. Ser ut til at alle vil sitte på flybridgen i dag.. (Legg merke til kyskhetsbeltet bergenserne går med, litt av en kanon..) :D

48127_s.jpg[/img]

Der var det jammen to av dem..

48128_s.jpg[/img]

På vei hjemover, så vi lyset..

Takk for en super tur gutter.. Det var skikkelig gøy. Det blir en tur ut til helgen også.

Du får dra noen rugger når du er hjemme i Bergen Alek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feita meita rapport! som man sier på min dialekt...

Tror den faste jobben som rapportskriver kanskje må deles på...

Det var en utrolig fin tur, veldig greit at du endelig fikk fisk.

Takker og bukker for at jeg atter en gang fikk bli med. Fint med nye fiskekompiser på denne kanten av landet.

Kan jo informere at som agn så ble det brukt reke, sypike og makrell. Og de fleste av mine fisk beit på slepet fra bommen.

Så på onsdag skal Tom kjøpe "kakseutstyr"!!

alek

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feita meita rapport! som man sier på min dialekt...

Tror den faste jobben som rapportskriver kanskje må deles på...

Det var en utrolig fin tur, veldig greit at du endelig fikk fisk.

Takker og bukker for at jeg atter en gang fikk bli med. Fint med nye fiskekompiser på denne kanten av landet.

Kan jo informere at som agn så ble det brukt reke, sypike og makrell. Og de fleste av mine fisk beit på slepet fra bommen.

Så på onsdag skal Tom kjøpe "kakseutstyr"!!

alek

Selvfølgelig skal jeg kjøpe meg kakseutstyr.. Det er jo det eneste som fungerer.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har lært å kjøre dreggen ja, men skulle hatt litt bedre fart og litt færre skjøter på tauet.

Men jeg klager ikke, alt er egentlig bedre enn 80 meter manuell vinsjing:)

alek

Edit:

Det gynger fortsatt, damen klager på at det lukter fisk av meg og alle klærne må henge ute inatt... men jeg klager ikke:)

Endret av alek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja, dere lærte å dra opp dreggen.

Mange flotte bilder, får håpe på større fisker neste gang.

Var selv i Drøbak og det var ikke særlig bra fiske der heller..

Når man ikke har følt sitring i stanga på lenge, spiller det ikke noen rolle om det er en liten sypike eller fin havmus som biter.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope

Null sei, mye hvitting, torsk og småflyndrer.

Men neste gang blir det sei!

alek

Neste gang går vi for seien. Bare dere pusekatter får lov av damene deres å være lenger ute.... :)

I morgen er det harry-tur for å kjøpe slikt fint fiskeutstyr som "kaksene" bruker..

Sei er toppen både som fighter og mat. Jeg sier som en seihungrig gammel sportsfisker på forgjeves jakt etter sei sa "Ingenting er som stekt sei og løk". Ganske enig..

Litt flaut å innrømme dette i et slikt forum som dette, men jeg smakte sei for første gang nå nylig hos min mor og det smakte helt fortreffelig. Faktisk så godt at jeg lagde det til fruen her forrige uke.

Nå ligger det en pen hvitting i fryseren og venter, som jeg skal smake på for første gang. Er litt usikker på hvordan jeg skal tilbrede den, men det ordner seg nok.

Kom gjerne med tips her: Tilbreding av hvitting.

Endret av Vansjø Havfiskeklubb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ligger det en pen hvitting i fryseren og venter, som jeg skal smake på for første gang. Er litt usikker på hvordan jeg skal tilbrede den, men det ordner seg nok.

Pleier å grille dem, eller bake dem i folie. Alt etter størrelsen. forøvrig er det min mening at hvitting banker sei på smak. :)

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å grille dem, eller bake dem i folie. Alt etter størrelsen. forøvrig er det min mening at hvitting banker sei på smak. :)

Mvh Oz

Kanskje jeg skal fyre opp gassgrillen? Den står under tak. Hvittingen er forøvrig rundt kiloen + -

Endret av Vansjø Havfiskeklubb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.