Gå til innhold
Fiskersiden

DHML Mars 08 - sportsfiske dott nu er tilbake


Bunker
 Share

Recommended Posts

Av alt det der er det jo Trønderwannabe som svir hardest og lengst ;)

Imponerende antall gaperflyndrer, bare synd de er så knøttsmå her i oslofjorden. Snakka nylig med en som hadde trekt garn ved rødtangen, og han hadde fått plenty gaperter, så det virker som om de er vanlige der.

Gratla med nye arter til alle!!! :lol:

Ja hadde vært gøy med større, men snittet på de jeg har sett i Oslofjorden er rimelig lavt, så da må vi kanskje nordover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja hadde vært gøy med større, men snittet på de jeg har sett i Oslofjorden er rimelig lavt, så da må vi kanskje nordover?

Tror den største jeg har fått i Oslofjorden var 0,305, men de fleste ligger vanligvis under 0,2. I nordnorge er det ganske så vanlig med fisk over 0,5, bruker å få noen over 0,6 også nesten hver sommer. Har sett et par på nesten 1,2 tatt på garn i troms, da snakker vi gapeflyndre!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hadde vært gøy med større, men snittet på de jeg har sett i Oslofjorden er rimelig lavt, så da må vi kanskje nordover?

Tror den største jeg har fått i Oslofjorden var 0,305, men de fleste ligger vanligvis under 0,2. I nordnorge er det ganske så vanlig med fisk over 0,5, bruker å få noen over 0,6 også nesten hver sommer. Har sett et par på nesten 1,2 tatt på garn i troms, da snakker vi gapeflyndre!!!

På over 1 kilo kan det jo hende det blir liv i snøret og, ikke bare som å dra inn en snøsokk! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott knippe gaperter det der.

Angående størrelsen er den største jeg har fått her hjemme på 370 gram, og den var betydelig større enn de andre jeg har fått. Og jeg har fått veldig mange her.

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig forskjellen på en pyntekrabbe og en trollkrabbe?

Trollkrabben blir større og har større/tydeligere pigger.

EDIT: Den enkleste måten å se forskjellen på er å telle bein, pyntekrabben har fire bein på hver side i tillegg til klørne mens trollkrabben har tre.

Og før noen marinbiologer klikker og kaller meg løgner: trollkrabben har fire bein på hver side den også men det siste beinparet er bittesmå og skjulte. :)

Endret av Trond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.