erik Posted May 17, 2004 Report Share Posted May 17, 2004 Pakket bilen og dro avgårde etter jobb på lørdagen. Målet var Storflåtan nord i Nordmarka, og det var dorging fra kano som skulle gi kompisen min og meg årets første ørret. For å gjøre en utrolig historie så kort som mulig: Av fisk verdt å nevne var en ørret på trekvart kilo, 3-4 på halvkiloen og EN ØRRET PÅ 3,1 KILO, vakkert fordelt over 67cm! Ny pers for meg. Vannet holdt 8 grader, og vi dorget med wobblere fra Tomic og Rappala. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik Posted May 19, 2004 Author Report Share Posted May 19, 2004 Fisken ble tatt på: Stang: Berkley Series One 10` 2-12g Snelle: Shimano Stradic 2500 Sene: Rappala Termic 0,23 Wobbler: Rappala Magnum 9cm, gullbuk m sort rygg. Fighten tok rundt 12-15 minutter, men fisken var rimelig "død" til å begynne med, for så å ruse dypt et utall ganger når den kom i nærheten av kanoen. Jeg fikk en halvkilosfisk på samme wobbleren dagen etter, ellers ble resten av fisken tatt på Tomic. Lyse farger fungerte best om dagen, mens mørke ga resultater om kvelden/natten. (Ikke akkurat sjokkerende kanskje.) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cral Posted January 3, 2005 Report Share Posted January 3, 2005 Kommer før den tid Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts