Gå til innhold
Fiskersiden

Årets første trollingkveite


persa
 Share

Recommended Posts

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

bøyer meg i støvet................

sild igjen ???

Yes , sild funke bra, monterer denne i en agnholder, Vectra Magnum. Usikkert om dette funke bedre en wobbler, skal prøve litt etterhvert å kjøre samtidig med sild og wobbler så får man se, litt mer gris og pes med sild + at den bør jo helst være opptint når man finn på å dra på havet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Kjempenedtur idag :) Jeg prøvde et ny plass og jigget med 200 grams jigg , 10 min inn i driften fikk jeg det jeg trodde var bunnapp, kort tid etter skjønte jeg at her var fast fisk, tung risting bekreftet kveite. Tyngden var enorm og min første tanke var at " nå er jeg i trøbbel !" Etter en halv time intens løfting kom den opp, umulig å si vekt , alt jeg tenkte var "enorm" , Jeg smelte i Vivtek harpunen som var festet med to meter 10 mm tau i rekka, fisken fikk panikk og satte kursen ned, harpuntauet røyk tvert av og fisken ruste 200m før også 0,28 fireline snappet av.....Vel game over og nå surrer det bare i hodet hva man skal gjøre neste gang en slik fisk biter på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Revansjen kom fortere enn ventet :o Idag etter en liten times fiske beit det på skikkelig. På ca 40 meters dyp slamret det på et beist på Giant jighead med sølvhvit/svart shad. En skikkelig batalje før første kleppingsforsøk. Kleppen ble satt rett bak hodet på ryggsiden men kveita røsket av seg selv nakken omentrent og forsvant 100 meter ut, idag hadde jeg 0,42 fireline og bruket holdt. Ved andre kleppingsforsøk fikk kroken bedre feste i hodet, svigerbrodern fikk satt en krok til og vi fikk blødd den ut ved ripa før vi slet den ombord. Enorm jubel og fantasier om vekta satt løst..På land var den likevel fine 60 kg.

53035_s.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du e fan steike mæ en råing !!!

virke som du har "knekt koden" ;-)

van den større en den som sleit av 10mm ??

fighten føltes tilnærmet lik, tyngden av fisken kjentes mulig litt lettere idag , men så hadde jeg byttet fra 12 lb stang til 30 lb idag da...Det pussige er at fisken tok eksakt på GPS merket fra i går, mulig var det broren som kom opp idag ;) Jeg vet snart ikke hva slags snøre man skal satse på, også 0,42 fireline var mye oppfliset, selv om jeg brukte 1 m 1,2 mm fortom.

Endret av persa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør lengre fortom, 5-10 meter. Da har du mer å gå på når fisken begynner å herje rundt båten. Skjøt med albright knot og spander en dråpe eller to med superlim. Ellers grattis med flotte fisker. Må vel kjøre tjukkere tau til harpunen også tenker jeg. Enorme krefter i de fiskene når de får panikk oppe ved båten. Mest skummelt med de som kommer rett opp uten å bli slitne først. Når de får kjenne kleppen eller harpunen er ofte helvete løs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.