Gå til innhold
Fiskersiden

Fluemønstre til neste sesong


ErikR
 Share

Recommended Posts

Da var det igjen tid for et par nyvinninger i flueboksen. Hovedsaklig inspirert av han joker nord-spilleren...

Ettersom jeg ikke har booket laksefiske før det er mer "garanterte" flueforhold så har man forsøk døyve dem verste absitnensen med siste rest av fluebinding for i år. Det hjalp ICKE!

43.

28284_s.jpg

44.

28285_s.jpg

45.

28286_s.jpg

46.

28287_s.jpg

47.

28288_s.jpg

48.

28289_s.jpg

49.

28290_s.jpg

50.

28291_s.jpg

51.

28292_s.jpg

52.

28293_s.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Fine fluer,ja.De grønne på nederste bildet tror jeg er killere i Finnmark :)

Det tror jeg også, og det tror visst en som har fisket elven som er mest aktuell for meg nordpå i 30 år, det lover bra det her. Skal være en elv hvor nesten alle sier grønne fluer er bra, fisker med grønt og alle anbefalinger jeg fikk før jeg fisket der sist gikk på grønt. Jeg fikk fisk på brunt/orange ;-) laksefiske er merkelige greier... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 5 months later...
  • 2 weeks later...

Jeg bruker bestandig å sette fast kroken bak ja.

En peker rett ned og vinge/hale legger seg pent imellom de to som peker opp og ut til siden. Synes det bli mindre kluss med vinger som fester eller tvinner seg i kroken på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte spesiellt godt den svarte og røde tuben din, den kunne jeg godt tenkt meg å prøvd i Gaula.

Hvis jeg skal utsette på noe, så må det være det at det etter min smak er litt for mye hackle på tubene, synes det skjuler kroppen litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se noen binder fluer og legger de ut på tråden min!

har selv ikke bundet på lang tid. bandt så mye ifjopr vinter og vår at jeg ble lei. nå kjenner jeg imidlertid at binde-suget er der..får vel legge ut noen så fort jeg kommer igang med de bestillingene jeg har fått..

ytredal: interessante mønstre. for å kommemed noen kommentarer:

speyflua di virker å være noe overdresset. dra av ene siden av hegrefjæren eller ikke ha så mange omdreininger. men ellers en bra flue.

tubene dine. du bør skaffe deg noe lengre hår. spesielt overvingen bærer preg av korte hår. ellers flotte fluer. likte spesielt den siste krokflua di!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.