Gå til innhold
Fiskersiden

Min første kveite...


Rage
 Share

Recommended Posts

Joda, det går ann!

Fikk min første kveite idag, meitet med makrell før en forsiktig fisk dro i agnet, jeg gir etter sene og gjør tilslag! Fisken sitter godt, og etter noen sveiv begynner den å dra avgårde. Lurte "litt" på hva jeg hadde fått, som var tung men som samtidig stanga og bare ville ned til bunn. Sjokket var stort da denne kveita på 1.35kg og 51cm kom til syne! Ny art, og en art jeg aldri trodde jeg skulle få her i området!

Fisken ble tatt på en ny spennende plass, ikke den gode gamle på Hurumlandet. Skal absolutt fiskes mer på!

kveite.jpg

kveite2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med hellebarn.

Hørte om fangsten din tidligere i dag.

Hørte at du har gull hår i baken for en stund siden,det stemmer tydligvis. :)

Det hender jeg slår til :D

Resten av fangsten var ikke noe å skryte av, 1 knurr, 10-15 kulepenn seier og 20-25 småtorsk pluss de obligatoriske sypikene. Turen hadde blitt ganske kjedelig hadde det ikke dukket opp noe mere spennende.

cb: husker du eller vet du hva slags størrelse det er på de som blir tatt i Oslofjorden fra tid til annen?

Takker for hyggelig kommentarer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med kveite!

Den største kveita jeg har fått i Oslofjorden er fra Drøbak og veide drøye 17 kg uten hode og innmat, så det er mulig. Bare så ingen skal tro at jeg har fått denne eller noen andre kveiter på sportsfiskerredskap så må jeg informere om at den, og alle andre kveiter jeg har fått i Oslofjorden, er tatt på garn...

En fiskekompis som var med meg på isfiske ved Åros for mange år siden fikk en på pilk der, så helt umulig er det ikke å få kveite i denne fjorden. Ellers så har jeg pratet med noen yrkesfiskere som i de senere årene har tatt en god del kveiter noe lenger ut i fjorden. De har også mistet noen med bra størrelse som har rullet ut av garnet når de skulle ha den ombord i båten. Og for å sitere hva denne yrkesfiskeren sa: "Den største må ha veid mye over 100 kg! Den var schwær..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.