Gå til innhold
Fiskersiden

Kveldstur etter flatfisk


øysteiin
 Share

Recommended Posts

Hadde avtalt en fiskedate med min etterhvert så ivrige kystmeiter Stig Thore etter jobb. Med på lasset fikk jeg også overtalt en annen god kompis om at kystmeite var greia.....

Resultatet ble vel egentlig bedre enn forventet.

Dagens fangster med noen bilder.

Stig Thore starter frekt med greie run. Først kommer denne greie middagsfisken opp.

Torsk på godt over kiloen.

54350_s.jpg

Så kommer en fisk jeg har savnet i år.

54351_s.jpg

54352_s.jpg

Herlig rødspette på 1300.

Avslutter med en liten grei steinbit. Ikke mye fotogen av seg.

54353_s.jpg

Dagens fangst fordeler seg som følger.

¨

1 torsk

1 sei

5 sandflyndrer

1 rødspette

1 steinbit

Siste kompisen min som var med sa når han var hjemme. Klar for tur i morra igjen? Tipper han likte det litt, enda en hekta kystmeiter er født.

Takker dessuten Stig Thore for flott selskap som vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

torsk godt over kilo'n? håper virkelig du slapp den ut igjen isåfall.... ikke for å være kvass men syns slike småfisker bør sleppes ut å få leve lenger å bli større... en filetert 1kg's tosk...hva får du ut av det? kanskje 0.4-0,5 kg kjøtt?

er helt ærlig sjokkert over at ingen har svart med ett tilsvarende svar hittil....

Mvh. Beast-angler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

torsk godt over kilo'n? håper virkelig du slapp den ut igjen isåfall.... ikke for å være kvass men syns slike småfisker bør sleppes ut å få leve lenger å bli større... en filetert 1kg's tosk...hva får du ut av det? kanskje 0.4-0,5 kg kjøtt?

er helt ærlig sjokkert over at ingen har svart med ett tilsvarende svar hittil....

Mvh. Beast-angler

Ja steike!!

:)

Forøvrig grattis med pene fangster :) Steinbit.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

torsk godt over kilo'n? håper virkelig du slapp den ut igjen isåfall.... ikke for å være kvass men syns slike småfisker bør sleppes ut å få leve lenger å bli større... en filetert 1kg's tosk...hva får du ut av det? kanskje 0.4-0,5 kg kjøtt?

er helt ærlig sjokkert over at ingen har svart med ett tilsvarende svar hittil....

Mvh. Beast-angler

skal alle reagere som ei sur kjerring bare noen får en torsk på kiloen, kan det bli sykt mange poster som dette, jeg regner med at den ble behandlet riktig, Øystein har tross alt drevet på med kystmeite lenge.....

enig med deg at slik torsk bør slippes ut, men lag heller en egen tråd om emnet (som egentlig er diskutert før, kjenner ikke mange her som tar opp så små torsk, kanskje du gjør det?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal alle reagere som ei sur kjerring bare noen får en torsk på kiloen, kan det bli sykt mange poster som dette, jeg regner med at den ble behandlet riktig, Øystein har tross alt drevet på med kystmeite lenge.....

enig med deg at slik torsk bør slippes ut, men lag heller en egen tråd om emnet (som egentlig er diskutert før, kjenner ikke mange her som tar opp så små torsk, kanskje du gjør det?)

sur kjerring faktisk ;p mente ikke å komme å være fiske politi kim andre, alle har vel sine meninger.

tror vi legger den død.

uansett, flotte spetter øystein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.