Gå til innhold
Fiskersiden

shimano sedona, låser seg under kast?


technot2
 Share

Recommended Posts

heisann.

jeg har en sedona snelle på beastmaster ul'en min, som inntill nylig har virket helt allright.

men i det siste har den begynt å lukke seg under kast, spesielt om jeg tar i litt for mye.

dette medfører at den tynne firelinen ryker tvert når dette skjer, med det resultat at jeg har sett minst 10 sluker fly 50 meter og forsvinne med et plopp bare de siste par ukene.

Har prøvd å stramme skruene osv, uten innvirkning.

noen som vet om dette er et kjent problem, og om det evt finnes noen "fix" ?

ny snelle har jeg ikke råd til akkurat nå, flytting+sommer osv på engang nå:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir nok til å ta kontakt med Elbe. kvittering tror jeg nemlig neppe jeg klarer å rote frem nå. snella ble kjøpt for rundt 2 år siden, på salg. og siden den gang har jeg flyttet 3 ganger... utrolig hva som forsvinner i flytting :blush:

takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke uten videre enig i at reklamasjonstiden på sneller er 2 år. I mine øyne kan man forvente at en snelle med normalt bruk bør vare mer enn to år, ergo er reklamasjonstiden 5 år.

Når det er sagt, er jeg helt enig i at endel deler på en snelle er slitedeler, og må påregnes å bytte som normalt vedlikehold. Denne kostnaden må man ta selv, og jeg også har veldig god erfaring med snelleservice utført i Ørretveien. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg har nok en tendens til å legge en del mer penger i sneller selv men har en Sedona til UL-stangen min, og den koster 899,- Oppfatning om pris er selvfølgelig en subjektiv sak, men jeg oppfatter ikke sneller til 900,- som "billige".

Endret av erik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke jeg heller. det er jo ikke det at jeg ikke absolutt heller ville hatt en stella fb1000 til ul stanga;) prioriteringer:D

men nå plukket jeg den mer eller mindre fra hverandre i morges, og oljet litt her og der og skrudde den sammen igjen. den har fungert fint i hele dag, uten å lukke seg under kast :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.