Gå til innhold
Fiskersiden

Sirkelkrok til ørretfiske med makk?


lakselorden
 Share

Recommended Posts

Hei, jeg blir så glad hver gang noen anstrenger seg for å bruke redskap som sparer fisk.

Desverre så er det motsatte trender som preger.

Jeg tror også at demon sirkel vil funke bra bare du lar fisken få tid til å svelge.

Mutu light er offset og det er viktig å rette kroken slik at den ikke peker til siden.

Trekk kroken over et teppegulv, hekter den er den offset og vil kunne kroke feil i magen på fisken. Test begge sider.

Husk å fest marken på en slik måte at ikke kroken blir tettet igjen.

Et triks er å tre flere marker oppover lina slik at kroken er fri, eventuelt en liten mark på selve kroken, men la 1/3 del av kroken være fri slik at den får tak i kjeven på fisken.

Jeg skrev en artikkel om sirkelkrok fra kenya for to år siden, gidder du kan du jo lese.

http://mustad.no/action/field_reports/mustad_kenya07.htm

Gi gjerne tilbakemelding om hvordan det funker

Vennlig hilsen

Alexander

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg blir så glad hver gang noen anstrenger seg for å bruke redskap som sparer fisk.

Desverre så er det motsatte trender som preger.

Jeg tror også at demon sirkel vil funke bra bare du lar fisken få tid til å svelge.

Mutu light er offset og det er viktig å rette kroken slik at den ikke peker til siden.

Trekk kroken over et teppegulv, hekter den er den offset og vil kunne kroke feil i magen på fisken. Test begge sider.

Husk å fest marken på en slik måte at ikke kroken blir tettet igjen.

Et triks er å tre flere marker oppover lina slik at kroken er fri, eventuelt en liten mark på selve kroken, men la 1/3 del av kroken være fri slik at den får tak i kjeven på fisken.

Jeg skrev en artikkel om sirkelkrok fra kenya for to år siden, gidder du kan du jo lese.

http://mustad.no/action/field_reports/mustad_kenya07.htm

Gi gjerne tilbakemelding om hvordan det funker

Vennlig hilsen

Alexander

Bra artikkel det der. Skal teste ut og gje attendemelding. Er utrulig koselig med makkfiske i småelver spesielt når sjuåringen er med, men fisken er som regel nokså liten og med liten næringsverdi. Då blir det litt trist å drive og huke han i svelg/mage.

Takk for tipsa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dei største bør gå uti att, og dei små bør på land, som du seier. Kvifor ikkje seie det som det er til junior?

Eg prøver alltid å vere så ærleg eg kan overfor han. Det er kanskje ikkje nokon grunn til å gjere noko unntak her heller. Alltid litt småkjedeleg å føre nokon bak lyset, spesielt slike som helst skal stole 100% på ein :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd mutu light under duppfiske etter aure, og det fungerte helt fint.

Kroken(str.4) satt fint i leppa, ja ja, det ble med to aurer på kanskje 400 gram til sammen.

Høyres bra ut. Fangstrapport på mandag, hopefully.

Edit: Nokon som veit kvar ein kan finne mutu light eller mustad demon circle i Bergen?

Endret av lakselorden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.