Gå til innhold
Fiskersiden

Drivstoff prisene.


tryta
 Share

Recommended Posts

Se på meg, jeg klarer alle typer mennesker, fra religøse til rånere, til den vanlige mannen i gata til den ekstreme, jeg bryr meg ikke, folk må få leve sitt liv uten at jeg forteller de hvordan. Kun et fåtall av folkemassen i norge klarer jeg ikke, ekstreme sosialister. Kanskje 0.5% av befolkningen heldigvis :D De er som mygg

Du må ha vært riktig uheldig da. Det ser nemlig ut til at prosenten av de du ikke tåler her inne på FS er ganske høy og det må da være mange ekstreme sosialister her inne. Ganske utrolig at så mange av de ca. 20000 personene i landet du ikke tåler, faktisk er medlem av FS-siden..... Sannsynlighetsberegning på dette hadde vært interessant.

Se på meg............ ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 82
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er fåtall i Norge som sliter så økonomisk at de vil merke en prisøkning på en til tre kroner literen på en måte så det går utover livskvaliteten. Det er ingen menneskerett å kjøre bil for noen av oss, men det er fullt mulig å gi de fattigste økonomisk hjelp for å hjelpe de mot moms, avgifter og annet, og ikke minst øke minstebeløpet før skatten slår inn.

Kunne faktisk ikke vært mer enig.

Hovedproblemet til alle sutrerne er jo ikke de økonomiske aspektene, men holdningene. Så f.eks ett innlegg på ett nettfora om en 18-årig student som klaget og søyt fordi han ikke hadde råd til å kjøre bil hele tiden med sitat: "disse vanvitte bensinprisene". Veldig typisk - alle vil ha alt, og de skal ha det nå, selv fra de er helt små. Det forklarer holdningen til studenten og det forklarer den stadig økende forbruksgjelden blant ungdom og yngre. Folk evner rett og slett ikke å vise måtehold, og når de må det - så er det selvsagt alle andres skyld enn sin egen at det ikke lenger fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig typisk - alle vil ha alt, og de skal ha det nå, selv fra de er helt små. Det forklarer holdningen til studenten og det forklarer den stadig økende forbruksgjelden blant ungdom og yngre. Folk evner rett og slett ikke å vise måtehold, og når de må det - så er det selvsagt alle andres skyld enn sin egen at det ikke lenger fungerer.

Det har skjedd en endring. En gang i tiden så var en høyremann, eller en frper en "self made man" og sin egen lykkes smed. Høyremannen var noe mer konservativ, frperen var mer liberal. Mer makt og frihet til enkeltmennesket, og hvis det gikk galt så stod man selv til ansvar, tok ansvaret og gjorde noe med det. Trengte man hjelp så fikk man det innad i familien, eller av private-frivillige, eller man kjøpte den hjelpen man trengte. Men det man ikke gjorde, man skylte ikke på andre. Det var pønkere, anarkister og ekstreme sosialister som skylte på "systemet".

I dag fremstår frpere som hjelpesløse sytere som, uten unntak, skyler på alle andre, samme pokker hva som skjer. Og liberalismen er erstattet med forferdlige holdninger ifht. feks homofile og muslimer. Hva har skjedd??

Vi vet jo at hovedbolken av nye frpere kom fra Høyre, men hvordan kan det ha seg at de mistet ryggraden, selvrespekten og begynte å skylde på alle andre underveis? For jeg har all respekt for ordentlige høyrefolk, god høyrepolitikk er slett ikke det værste som kan skje. Er en sutrete frper en misslykka høyremann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FAnt et gullkorn i en politisk debatt igjen:

"Eller, kall oss nordmenn sytere og at vi er det billigste landet å bo i som dere sosialister til stadighet maser om. Det er komplett urelevant.

Folket opplever det hele som svært urimelig, det er hva folket opplever som er viktigst, uavhengig om noen nerder klarer å finne mange land som relativt har mye dyrere drivstoff."

Det er altså ikke viktig om det er dyrt eller ikke, men om man synes det er dyrt eller ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry meg for å si det, men jeg pisser på tanker om bilfriby og annet vrøvl. Faktisk er jeg direkte stolt av å være på bane annenhver helg og svi av mange mange liter på å kjøre rundt og rundt. (....) Global oppvarming? Jeg stiller meg bak forskerene som mener det er naturlige svingninger ;) For meg så er det så utrolig tullete, idiotisk når man kommer med "bilfrie byen bla bla" og ikke minst "det er ingen menneskerett med bil". Fint om du ikke har bil, ikke klag eller skrik fordi andre har det ;)

Dessuten, jeg JOBBER rævva av meg for å unne meg luksus, så om jeg vil bruke et forbruk tilsvarende 5 familier på en mnd, let me do it! Fordi jeg KAN!

Det er naturlig å snakke om det, altså bensinprisen, det er naturlig å rynke på nesa, fordi grådige staten vil har mer, det er deriomot direkte unaturlig å godta alt regjeringen finner på. Sosialisme/kommunisme, you see? Two tounge mouth, equal shit!

;) Se her ja. Der dukker den "gode", gamle Remy fram igjen. Jeg lurte litt på hvor det hadde blitt av FSs store selverklærte navlebeskuer. :)

Jeg har en teori hvis Remy er gammel nok;

- Du var en av de som med stor overbevisning hevda at røykeloven var en inngripen mot folks selvfølgelige rettighet og ikke var mulig og gjennomføre, og GARANTERT hvis du er en av de som røyka på det tidspunktet

- Hadde du en formening om flyplassen på Fornebu, så var vel det at den umulig kunne flyttes.

Det jeg prøver og si er at jeg tror du egentlig er en stokk konservativ kar, bare det ikke gjelder dine egne muligheter for å gjøre ting som til enhver tid passer deg, men dette har vel vi "prata" om før, og jeg veit ikke om jeg orker og la meg provosere så voldsomt framover. I slike sammenhenger blir det vannskelig og ta ballen og ikke mannen.

Skitt fiske, iallfall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er altså ikke viktig om det er dyrt eller ikke, men om man synes det er dyrt eller ikke :)

Er ikke dette snublende nær hva en sosiolog vil definere som "sannhet"?

Folks "virkelighet" består av hva man syns, hva man tror, altså en blanding av synsing og fordommer som utgjør det man opplever i sin egen "virkelighet".

"Så kan jo alle ekspertene og bedrevitere komme og si hva de vil for min del, det er jo bare prat, prat og prat, de har ingen erfaring fra virkeligheten, slik jeg har" :o

-----------------------

For å være litt seriøs så forholder jo ikke "folk flest" seg til hendelser/debatter med et kritisk og faglig utganspunkt, de færreste gidder/klarer å gjøre noe aktivt for å bekrefte/avkrefte sine holdninger/meninger/argument, anna enn å få bekreftet sine holdninger hos de man vet vil bekrefte de.

Grunnlaget for å etablere en kritisk og faglig holdning til problemstillinger er utdannelse, og da er det jo interessant å se at FRP er det største partiet blant ufaglærte. Argumentene og holdningene til FRP vil rett og slett ikke kunne få fotfeste hos store grupperinger med mennesker med evne til kritisk tenkning, altså folk med utdannelse.

Så som i all dannelse av demokrati så er utannelse veien å gå, også i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.