Gå til innhold
Fiskersiden

Sperillen


pers6392
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Det er veldig bra å sette ut fra Sperillen camping,da er det ikke langt til de "beste" plassene heller.der er det betong rampe og mulighet for å fortøye ved brygga.

håper selv å få noen timer utpå til helga,får legge ned litt innsats å håpe på at den sitter snart.

hva er det dere pleier å ta mest ørret på når det gjelder metoder? sluk/wobblerosv ? mor og far har båt ved buttingsrud camping... tenkte kanskje jeg skulle prøve litt snart.....men har ikke peil på god plassene etter ørret og hva jeg bør bruke ti enhver tid........

noen tips ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første tips er vel; TÅLMODIGHET!! Ellers så fisker undertegnede med diverse woblere (tomic, rappala original, tormentor/terminator ++) ,, apex er jo heller ikke så dumt.. Sluk har jeg ikke brukt så mye de siste åra, men fikk en del småfisk på sluk før..(30-40 cm)

Ang fiskeplasser så er det fisk i hele sperillen, men jeg har fiska mest i områdene nord for buttingsrud. De siste par åra har vi valgt å holde oss unna deltaet ved Nes da det virker som om gjedda går ekstra tett nord for ramberga.

Har fått mest på dyprigg, men så langt i år har vi bare fått ørret i overflata..

PS!!

Dette er kun mine personlige råd, har på ingen måte fasiten for sperillen, men har noen timer med dorging bak meg.. Vi har flere turer på sperillen uten fisk enn med ;(

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ådalselva, nedenfor kraftstasjon ved utløpet av sperillen da eller? drev og surra rundt oppe ved begnaelva og ned mot bjonvika. den største tok høyt på dypt vann og den andre på veldig grunnt vann, begge på sideparavan. stor Zalt og Bomber. noen agn som fanger mer enn andre i sperillen tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hater gjedda..... har ødelagt mye i sperillen, husker i gamle dager ( 5-10 år siden) dro masse ørret hver gang vi dorget.... ble overrasket når vi ikke fikk noe på en tur, var helt vanelig å få opptil 10-15 ørretter under kiloen på en dag.... også på vinteren........ men i de sisste årnene har det vært helt syk dødt. kanskje fått 15 stk på de sisste 5 årene......... ikke morro det...... har fisket der i flere generasjoner, ikke jeg men familien ...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hater gjedda..... har ødelagt mye i sperillen, husker i gamle dager ( 5-10 år siden) dro masse ørret hver gang vi dorget.... ble overrasket når vi ikke fikk noe på en tur, var helt vanelig å få opptil 10-15 ørretter under kiloen på en dag.... også på vinteren........ men i de sisste årnene har det vært helt syk dødt. kanskje fått 15 stk på de sisste 5 årene......... ikke morro det...... har fisket der i flere generasjoner, ikke jeg men familien ...........

Derfor enda en gang; flytt gjeddefestivalen fra Steinsfjorden til Sperillen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.