Gå til innhold
Fiskersiden

Feda m.m


ErikR
 Share

Recommended Posts

Da jeg ble spurt om å med til Feda for å sette ut båten i ettermiddag, var jeg ikke sein med å takke ja til tilbudet. Stanga ble med, vi måtte jo bruke et par timer til fiske.

Jeg skulle kjøre båten over til hytta og møte makkeren der. Hadde nesten ikke fått sjøsatt wobbleren før det røsket bra i stanga. Resultatet var denne:

56451_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/22481/56451.jpg

Pen havabbor, ca 1 kg.

Deretter bar det ut i fjorden for å skaffe agn til en planlagt flatfisktur. Det ble mange og vi måtte bare stoppe da det ble for villt og vi ikke hadde plass til mer i balja..

56452_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/22481/56452.jpg

Over 100 stykk på ikke altfor mange minuttene. Noe av det villeste makrellfisket jheg har vært med p0å. utrolig sykt å se tusen på tusen makrell passere rundt båten..

Levert av: http://fiskevatn.no/foto/

Etter planen vanker ny tur til Feda igjen på onsdag eller fredag, samt piggvartur til lista...

Endret av ErikR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal vite det Tobbi at jeg også sverger til wobbler. mesteparten av makrellen tok jeg på atomsilda. En ekte fisker setter sin lit til rapala når de store skal tas;)

Såg kun en laks og det var i sandebukta...

Blir nok å satse tungt etter basseni år. Vet jo hvor den bor;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den bodde ikkje langt ifra deg;) Sande..Vært ute og prøvd du eller?

Ja skal først satse på å få endel av de ulike flate som finnes ifjorden. Deretter blir det er ren piggvartur..Så det kommer nok flere bilder på denne tråden vil jeg tro!

Blir det noe tak over Feda snart eller?

Du får si fra om du vil kjøpe noen havabborfluer, Erik.... ;-)

Hehe, Tag øve Feda ja, må kanskje hive på den i bilen neste gang jeg er på vei ned..

Hmm, aner jeg en sarkastisk holdning mot mitt utstrakte wobbler bruk??:) Får heller ta med flua neste gang..Har en boks med heftige fluer som bassen ikke kan motstå:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ny tur imorgen. Rapport vil komme;)

Satser på de flate da..

:) Grattis med fin HA, Erik, når du går etter dei flate imorgon må du ikkje gløyma solkremen med høg faktor. Ellers vert du like solbrendt som me vart på piggvarturane våre. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Grattis med fin HA, Erik, når du går etter dei flate imorgon må du ikkje gløyma solkremen med høg faktor. Ellers vert du like solbrendt som me vart på piggvarturane våre. :)

Eller på fettfinnefiske... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Har siden sist vært ute noen turer. ikke fått noe særlig fisk å skrive hjem om, men endelo arter har det blitt. Var også ute i korshamn i går. Det resulterte i sandflyndre og skrubbe bonansa. Sikkert rundt 15 flate totalt på et par timer. paternoster med makrell de ble tatt på. Ellers har disse artene kommet i båten/på land:

knurr

rødknurr

sjøørret

torsk

sei

lyr

hvitting

sypike

bergnebb

brungylt

gressgylt

berggylt

kolmue

rødspette

fjesing

horngjel

ei ulke av et eller annet slag

lysing

Piggvaren har ikke blitt testet, så spørs om det blir noe.

Skal ut igjen til helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, havabbor. Grattis med den! Kanskje det er i Fedafjorden eg skal leite etter denne dumme fisken som ikke vil bite på kroken min. Er det der du skal fiske piggvar også? Er vel muligens rømt oppdrettspiggvar også der?

Lykke til med flatfiskfisket :glare:

Tror nok Øystein & co sin plass i flekkis gir større sjangs for fast speedy fisk. Men jeg har hørt & sett lite i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har allerde blanket i Flekkefjord. Begynner å bli en lei uvane dette her. :glare:

Bra artsmangfold dere har. Eg ville nå ikke skrinlagt piggvarfisket helt enda. Har fått flere stykker dei siste dagene. Kan egentlig ikke skjønne annet enn att det skulle være muligheter for å komme i kontakt med den lenger sør i landet også, selv om høysesongen nok kanske er forbi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.