Gå til innhold
Fiskersiden

Turistfiskere jubler


mavi
 Share

Recommended Posts

Det hjelper veldig lite å juble. Det er få fiskefartøy som er sertifiserte til charter formål og flere som har ønsket det trekker seg når de blir gjort klar over omfanget av slik sertifisering. Kostnader som sertifisering medfører kan ikke forsvares med ett par mndr. sesong i året.

Lurer også på hvor mye fisk turistfiskere har tillatelse å føre i opprinnelig land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at denne saken er i flere tråder.

Explorer1- jeg synes at dere som er i turistnæringen skal se nærmere på lovgivningen når det gjelder fritidsfisker. Hvis du har en norsk gjest og driver i Norge så kan gjesten muligens levere på sitt eget personnummer. På den måten kan man la alle som bruker uregistrerte båter levere inntil 1400 kg fisk og således finansiere turen sin og alle er fornøyde? Prøv å sjekk dette, og se hva som gjelder... Jeg kan sende kjærringa på havet med lettbåten(uregistrert), og hun kan levere 1400 kg uten spørsmål på personnummeret sitt... Vet ikke om dette gjelder alle, eller bare de som bor i landsdelen... Hvis dette er mulig ift turistnæringen så er det et enormt marked blant norske fisketurister.... PS: Håper jeg tar feil i alt dette... dette er bare synsing og høyttenkning....

Bare i Nordland var det registrert 500 fritidsfiskere som fisket over 500 tonn fisk! Alt levert på personnummeret...

Noen som snakker om bærekraftige rammer? Kun hvis yrkesfiskerne får bruke sine kvoter hvis man fisker over 15 kg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.