Gå til innhold
Fiskersiden

Stam i Nitelva


Gabrielsen
 Share

Recommended Posts

Jeg og Toppknot tok turen til Nitelva for å fiske stam. Turen var todelt - først skulle vi more oss på en plass der det vanligvis er mye stam, men ikke så store, og så skulle vi stikke til stor-stam-plassen når det gikk mot skumringen.

Første del av turen ble morsom - uten at det ble mer enn en stam på land (utrolig nok), men forhåpenligvis ble det en artig video ut av det :lol:

Her er Toppknot i ferd med å fôre:

1906200823536Qv7fn4HI6zvibc4lY.jpg?29

Men de vanlige plassene gav ikke stam.

Selv prøvde jeg fluestanga litt:

190620082352nOAso98aD6aKotIRFk.jpg?6

Og hadde napp :D - uvisst av hva - men utifra bølgene var det en bra fisk

190620082350T21OSNXb3h5kIDyc4L.jpg?40

Men ordentlig moro var det på plassen hvor vi greide å lokke fiskene helt inntil oss:

190620082354PBa5TuhadTfc4kSxhT.jpg?2

190620082355N4vN2PlbZjDnwPWVj4.jpg?1

Og det er det filmen handler om....

Filmen kan du se

. Endret av Gabrielsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange flytende piksler!

Synd.For egentlig ser man fisken kjempegodt i det klare vannet.

Edit:Det er ikke mangelen på filter som er problemet.Jeg så på filmen før den ble lastet over på youtube.

Fiskene var like synlige som om jeg skulle hatt de 5 cm foran nesa i et akvarium.Kanskje det går an å vise filmen på en annen måte?

Endret av toppknot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør nok investere i polaroidfilter om jeg har planer om å filme en del slik som på denne videoen.

Men på den aktuelle turen hadde jeg ikke det - og jeg synes selv det er mer moro med videoen slik den ble enn alternativet: Ingen video.

Planene var også å filme diverse fighter med små-stam før vi til slutt skulle filme fight med monster-stam i skumringen. Men fisken bortsett fra den ene stimen vi klarte å lokke inn, var det ikke så mye liv i Nitelva denne gangen.

Men det blir nok nye sjanser :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers så ekan det også være kompresjonsformat som er valgt (les på youtube om hva som er ideelt for jeg husker ikke), jeg vet jeg har fått mye bedre resultater mtp flytende pixler på enkelte filformat på youtube i forhold til andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør nok investere i polaroidfilter om jeg har planer om å filme en del slik som på denne videoen.

Men på den aktuelle turen hadde jeg ikke det - og jeg synes selv det er mer moro med videoen slik den ble enn alternativet: Ingen video.

Planene var også å filme diverse fighter med små-stam før vi til slutt skulle filme fight med monster-stam i skumringen. Men fisken bortsett fra den ene stimen vi klarte å lokke inn, var det ikke så mye liv i Nitelva denne gangen.

Men det blir nok nye sjanser ;)

Artig å se film fra Nitelva, dette må dere gjenta, med eller uten filter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.