Gå til innhold
Fiskersiden

n.rek. ?


jørgen meitefan
 Share

Recommended Posts

Den var heller vanskelig å artsbestemme ja. Skal se om jeg finner noe bilde av den sypika¨på 244g. Den ble veid på labratorievekt, med 0,001g nøyaktighet. Men som sagt er det lenge siden, å jeg er ikek sikker på om jeg har bilde.

Fisken er godkjent som foreningsrekord, så jeg håpet at det lå et bilde der. Men det gjorde det desverre ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du sier KIS så er det et dårlig bilde. Men skulle dette vært en skjeggtorsk, så skulle vel gatthullet nesten vært midt på "hengevomma" til fisken. Og der ser det iallfall ikke ut som om den er?

Det er vel ikke vi som skal ta stillng til dette uansett. Er dette et godt nok bilde for å få arten registrert Chris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av fiskekongen

Det er vel ikke vi som skal ta stillng til dette uansett. Er dette et godt nok bilde for å få arten registrert Chris?

Hoppas då verkligen inte det. Själva vitsen med att gå igenom rekorden på nytt var ju att få bort tveksamheter. Här sitter vi med en ganska dålig bild, och med en art som är svår att artbestämma.

Min åsikt är att skall rekordlistan bli bra måste alla rekordanmälningar åtföljas med ett bra foto som inte lämnar något tviviel om vilken art det är, samt någon typ av referens så man kan vurdere fiskens storlek. Arter som kan hybridisera eller arter som är lätta att förväxla med andra arter skall artbesämas av proffs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tidspungtet var n.rk en helt annen og der av bildet i posering istedenfor et ordentlig bilde.Og for tusenegang det er i sypike...... end off history.Fisken kan vel ikke godkjennes siden vekta ikke er i en slik stand lenger,at en kan kontrolere mot en godkjent vekt.(den har havna i bakken)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Gismervik

Hvis du har fisken i fryseren Richard, så tar du den med på nermeste mat forettning.

Der har de ei vekt som er kalibrert.

Ikke verre en det.

JA for fisken pleier jo å bli gammel i frysern til Richard...NOT

Dumpa x kilo fisk der i jula, 3 dager etterpå etterlyste familien kolbeinsen mer fisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.