Gå til innhold
Fiskersiden

n.rek. ?


jørgen meitefan
 Share

Recommended Posts

Jeg har en - gjett hvilken ...[ :D ]

Ellers er det vanskelig å hamle opp med Limanda. Kutlingen til Fiskekongen er godkjent, ja. Kommer i Villmarksliv i mars. Det er forøvrig den minste rekorden vi har notert. [ :) ]

Grønngylten til O.G. blir vel godkjent snart den og. Ellers er det verd å merke seg at vi ennå ikke har fått inn noe rekordkrav på sypike, som ble slettet i fjor. Fisk over 250 g kan være med. Kan vel være greit å finne ut hvem som har den største før dere dere begynner å sende inn. Og merk: den skal være veldokumentert. Pålitelige vitne (kremt...), gode bilder og skikkelig veiing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det godkjent veiing å svinge innom nærmeste bensinstasjon på vei hjem fra fisketuren, og få fisken veid på godterivekta der? Og kan i såfall de som jobber på bensinstasjonen opptre som vitne, i de tilfeller der man eventuelt har vært alene ute på fisketur??

Ikke det at jeg har vært i nærheten av noen norgesrekord, da. Men vil man skaffe seg en, så gjelder det vel å finne seg en "sær" fiskeart som ingen fisker etter. Sikkert mange potensielle n-rek fisker som har havnet i håven til en 5-åring på badestranda. Personlig så vil jeg nå heller ha en "vanlig" brun-ørret på 2 kilo, enn en norgesrekord på f.eks tangsnelle eller 3-pigget stingsild. Men det drar kanskje damer på byen å kunne skryte av at man har n-rek på tangsnelle, ikke vet jeg [ :) )]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp det er godkjent. Vitnene skal være vitner til veiing av fisken, og ikke vitner om at fisken er tatt på sportsfiskeredskap, arrester meg hvis jeg tar feil.

Å når det gjelder sandkutlingen min, så var faktisk det et resultat av spesifikt fiske etter den arten, og ikke en "bonus" fisk! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med ThorEH og StåleG i dag om Sypiken til Richard.

Jeg har ikke sett hverken fisken eller bilde, men ThorEH mente at bilde var av dårlig kvalitet.

I tillegg kunne det også være en Skjeggtorsk.

Det jeg lurer litt på angående rekord godkjenning er; Hvorfor kan det ta så lang tid når en fisk er veldukumentert og bildene er OK ?

Skal ikke si så mye om Grønngylta mi som ble fisket i juli i fjor.

Hadde heldigvis de fleste data og bilde liggende på pc'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Isgalt

Jeg har en - gjett hvilken ...[ :D ]

Ellers er det vanskelig å hamle opp med Limanda. Kutlingen til Fiskekongen er godkjent, ja. Kommer i Villmarksliv i mars. Det er forøvrig den minste rekorden vi har notert. [ :) ]

Grønngylten til O.G. blir vel godkjent snart den og. Ellers er det verd å merke seg at vi ennå ikke har fått inn noe rekordkrav på sypike, som ble slettet i fjor. Fisk over 250 g kan være med. Kan vel være greit å finne ut hvem som har den største før dere dere begynner å sende inn. Og merk: den skal være veldokumentert. Pålitelige vitne (kremt...), gode bilder og skikkelig veiing.

Er ikke 250 gram veldig høyt på sypike? Hadde selv rekorden en del år med en på 217 gram,og det er vel den største jeg har sett også.De aller fleste store "sypiker" jeg har blitt forevist, har vist seg å være skjeggtorsk .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av limanda

Er ikke 250 gram veldig høyt på sypike? Hadde selv rekorden en del år med en på 217 gram,og det er vel den største jeg har sett også.De aller fleste store "sypiker" jeg har blitt forevist, har vist seg å være skjeggtorsk .

Tja, vet ikke det. Har fått flere over 200 gram, senest på lørdag.

Skal ikke påstå 100 prosent sikkert att det ikke er skjeggtorsk eg har fått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Karleif

sitat:Opprinnelig postet av limanda

Er ikke 250 gram veldig høyt på sypike? Hadde selv rekorden en del år med en på 217 gram,og det er vel den største jeg har sett også.De aller fleste store "sypiker" jeg har blitt forevist, har vist seg å være skjeggtorsk .

Tja, vet ikke det. Har fått flere over 200 gram, senest på lørdag.

Skal ikke påstå 100 prosent sikkert att det ikke er skjeggtorsk eg har fått.

Da bør du få dem veid på godkjent vekt og ta bilde, du kan jo være en potensiell rekordholder[ :) ]

Har også flere over 200 gram,men 250 har jeg aldri klart.Skjeggtorsk derimot,har jeg vel drøye 20 over 400 gram. I den periden skjeggtorsk var et vanlig innslag i fangsten traff jeg mange som viste frem svære "sypiker", derfor er jeg alltid på vakt når jeg hører om ekstremt store sypiker.Legg inn et bilde så kan vi være med å artsbestemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.