Gå til innhold
Fiskersiden

Meget kloke ord fra Egeland


Daggers
 Share

Recommended Posts

  • Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du mister poenget. De jobber like hardt-og hardere andre steder. Uten å få særlig igjen for det.

Jobbe? I detta landet vi bor i trenger vi ikke jobbe for å overleve engang... Akkurat nå sitter jeg på ræva og leser fiskersiden og tjener 200 kr timen! Regner med at jeg ikke er alene om det her inne....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat Egeland: Det bør være fast post i aftenbønnene at vi har vært utrolig heldige. Vi nordmenn tror ofte at vi har det bra på grunn av hardt arbeid og god organisering. Dette er feil. Vi har først og fremst vært heldige.

Dette tolker jeg som at vi er ubrukelige.

Skal vi bruke den tolkningen må du da mene at alle de som er fattige er ubrukelige-siden de ikke er rike som oss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har noe med selvtillit til det man holder på med.

Hvis egeninnsatsen vår blir bagatellisert som noe vi ikke hadde greid uten flax, så er vi på vei og bli en nasjon tapere.

Man vinner rett og slett ikke i lotto uten å spille.

Tilfeldighetene sammens med hardt arbeid har gitt oss den rikdommen vi har i dag. Ikke flax!

PS!

Vi kan takke våre foreldre og besteforeldre i aften bønnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi bruke den tolkningen må du da mene at alle de som er fattige er ubrukelige-siden de ikke er rike som oss?

hiver meg på denne. Bra sagt KIS!

Ellers så faller det nok mange hardt for brystet at en meget profilert og dyktig person som Egeland, sier med klar tekst hvordan de frie markedskreftene virkelig straffer de fattigste (noe vi vet fra før selvfølgelig), mens vi bare blir rikere og rikere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har forvaltet vår rikdom på en god måte-og det skal vi være stolte av selvsagt. Det finnes mange land med store naturressurser som ikke har vår velferdsstat også, så å si at det bare er flaks er selvsagt ikke den hele sannhet.

Men jeg tror vi alle ser poenget til Egeland-egentlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis egeninnsatsen vår blir bagatellisert som noe vi ikke hadde greid uten flax, så er vi på vei og bli en nasjon tapere.

Det er ikke sikkert at du er så lang unna sannheten her, uten oljen mener jeg...

Hadde vel vært et oppdrettsannlegg i hver en fjor tenker jeg.

uansett så syntes jeg du holder langt unna hovedpoenget til egeland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt går prisøkningen på 6000matvarer, bensinavgiftsøkningen, bomring ønkingen etc utover de som ikke har all verden fra før. Er vel her sosialistene sliter med å skjønne noe. Vi som har det bra merker ikke noe til det, men de som sliter, sliter enda mer. For bil er jo bare luksus, spesielt når du har samlet inntekt på 500000 i året og har tre unger som skal i to forskjellige barnehager og samtidig på jobb før 8. Og man ser vel ganske enkelt ut i fra utdannelses nivået til sosilistene, spesielt de som sitter på stortinget, at de fleste er inkompetente til jobben de utfører. Finansminister og ikke ferdig gått sosionom utdannelse. Skulle likt å sett en personen med samme kvalifikasjonene søke på en økonomi sjefs stilling hahahaha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt går prisøkningen på 6000matvarer, bensinavgiftsøkningen, bomring ønkingen etc utover de som ikke har all verden fra før. Er vel her sosialistene sliter med å skjønne noe. Vi som har det bra merker ikke noe til det, men de som sliter, sliter enda mer. For bil er jo bare luksus, spesielt når du har samlet inntekt på 500000 i året og har tre unger som skal i to forskjellige barnehager og samtidig på jobb før 8. Og man ser vel ganske enkelt ut i fra utdannelses nivået til sosilistene, spesielt de som sitter på stortinget, at de fleste er inkompetente til jobben de utfører. Finansminister og ikke ferdig gått sosionom utdannelse. Skulle likt å sett en personen med samme kvalifikasjonene søke på en økonomi sjefs stilling hahahaha...

Nå er vel SV`ere de med gjennomsnittelig høyest utdannelse da Remy.

Og hovedpoenget er vel at mans vi klager på bensinpriser, så er det andre som ikke har råd til mat, skolegang og helsetjenester, det setter ting i perspektiv. Jeg er politisk ukorekt og kjører stor 4*4, og bensinprisene uthjør for meg overhodet ikke noe for min livsførsel. Dessuten er de fattige i Norge, en taus gruppe som man ikke hører noe fra. De som klager på bensinpriser i Norge, er folk som har det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vel SV`ere de med gjennomsnittelig høyest utdannelse da Remy.

Og hovedpoenget er vel at mans vi klager på bensinpriser, så er det andre som ikke har råd til mat, skolegang og helsetjenester, det setter ting i perspektiv. Jeg er politisk ukorekt og kjører stor 4*4, og bensinprisene uthjør for meg overhodet ikke noe for min livsførsel. Dessuten er de fattige i Norge, en taus gruppe som man ikke hører noe fra. De som klager på bensinpriser i Norge, er folk som har det bra.

Hun har fortsatt en halvferdig sosinom utdannelse og er finansminister, DAH! Dessuten unngår du poenget med at de som har det fælt, de får det værre. Men som kapitalist så kan jeg ikke bruke mer tid på å diskutere med sosialister, jeg må ut og bruke masse penger på noe jeg ikke trenger... :) hahahahahaha

(faktisk har jeg viktige ting å drive med, dere får se snart)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sosialister bruker også masse peng på ting vi ikke trenger :)

Norske sosialister er ikke sosialister, vi er bare veldig lyseblå :)

Snakk forræsjæl din reklameselgende overløper :P

Ellers er det helt rått å se at red mener 500 000 lapper i året og 3 unger er en stor utfordring økonomisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk forræsjæl din reklameselgende overløper :)

Ellers er det helt rått å se at red mener 500 000 lapper i året og 3 unger er en stor utfordring økonomisk.

:P

Det vil ikke være fett med samlet inntekt på 500k, 3 unger hvorav et par i barnehage osv. Tilsavrer vel 2 lærere i 70%stilling det :) Bor man da til slik at begge må ha bil så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er politisk ukorekt og kjører stor 4*4,

Selvsagt gjør du det. Det er alltid forskjell på teori og praksis blant SV`ere. :)

Vil ellers opplyse om at det finnes mange hjelpeorganinsasjoner du kan gi penger til hvis du synes Norge som nasjon gir for lite. Men det koster penger - og det er ikke sikkert at noen ser at du gir pengene (og da er jo poenget borte - ikke sant?) Det er vel mer behagelig å bare skrive masse fine ord som viser hvor bra holdninger du har og hvor god råd du har - uten å gjøre noe mer - i likhet med Egeland. Blir kvalm! Er like patetisk som når missedronningen prater om hvor opptatt hun er av "fred i verden og sånt".

Endret av Stingsilda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har fortsatt en halvferdig sosinom utdannelse og er finansminister, DAH! Dessuten unngår du poenget med at de som har det fælt, de får det værre.

Gidder ikke å diskutere Kristin sin utdannelse. totalt irrelevant. Dessuten har hun gjort mange spådommer til skamme. Hun gjør en god jobb. til og med folk på blå side kan innrømme det. Hun hadde blitt hudfletta i media tvert hun hadde gjort noe dumt.

Tilbake til at de som har det fælt for det verre, hvis du gir sosialister skylda for det, ja da må du forklare litt av hvert. Regner med at du kommer med en tirade om skatter og avgifter, og hvordan det rammer de svakeste... jeg jobber til daglig med de svakeste og fattigste i Norge, jeg jobber også i NAV.. Og tro meg da jeg sier dette Remy. De snakker ikke om bensinpriser og bomringer, de snakker om dyre matvarer. Dyre leiligheter, det å ikke ha råd til skoletuer for barna, pc til barna, internett tilgang, og klær osv... ikke ha råd til ferie, de snakker om urettferdig det er da sossen tar refusjon i f.eks. tilbakebetaling av skatt (de som er så heldig å få tilbake noen kroner) de snakker om alle barnebursdagene (om hvor mye det koster), aldri ha noe til overs osv osv. Og dette Remy er fattigdom i Norge, der alle har et sted å bo, og faktisk har mat på bordet. Artikkelen til Egeland handlet om solidariet hvor vi (norge) kan gi litt mer av bnp, slik at kanskje folk kan få det litt bedre, og du kan fortsatt bruke mye penger på det du måtte ønske. Og det er det vi "sosialister" vil gi folk litt bedre muligheter og en bedre hverdag, både her hjemme og der ute.. Fæle folk vi Remy :)

Selvsagt gjør du det. Det er alltid forskjell på teori og praksis blant SV`ere. :)

Vil ellers opplyse om at det finnes mange hjelpeorganinsasjoner du kan gi penger til hvis du synes Norge som nasjon gir for lite. Men det koster penger - og det er ikke sikkert at noen ser at du gir pengene (og da er jo poenget borte - ikke sant?) Det er vel mer behagelig å bare skrive masse fine ord som viser hvor bra holdninger du har og hvor god råd du har - uten å gjøre noe mer - i likhet med Egeland. Blir kvalm! Er like patetisk som når missedronningen prater om hvor opptatt hun er av "fred i verden og sånt".

hvis du blir kvalm av meg, uten at du vet en dritt om hva jeg gjør, så er det definitivt ditt problem, og fint hvis jeg kan gjøre deg uvel, får en slik påstand er rimelig far out.

Jeg har god råd i forhold til de aller fleste her i verden. I norge er vi veldig gjennomsnittelig, men vi er to med høyere utdannelse, masse lån... Så det er vel bankens sin bil (ikke var den spsesielt dyr eller ny heller) hvis det var det som provoserte deg. Men ja, jeg har mulighet til å låne penger. Og ja, jeg sier ikke at jeg er perfekt, men jeg skal love deg at jeg gjør mitt hver eneste dag. Og hvis du tror at det er viktig for meg at noen ser at jeg gir, eller gjør andre ting for at andre skal få en bedre hverdag...fa.. det er mørkt hos deg

Og en liten ting til... kjefter du på meg for at jeg ønsker at folk skal være mer solidariske??

Endret av Daggers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.