Gå til innhold
Fiskersiden

Fiske kveite med stang


KaNi
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Vad angår Whiplash så er 100lb snøret angitt till 0,28mm. Problemet er att snøret er ikke runt og produsent har målt på flateste side. Egentlig så er sannheten noenstans omkring 0,45mm jeg får på mindre 0,28 Whiplash på min Tiagra 50A en jeg får 0,43 PowerPro. Men det er uten tvil ein av de beste snørene jeg har brukt bare en er klar over den egentlige diametern på snøret.

Kan dette virkelig stemme? Er 0.28 Whiplash egentlig ca. 0.45 mm? Det høres ekstremt merkelig ut.

Ellers når vi snakker om snører, så har jeg generelt dårlig erfaring med Fireline, det fliser seg fort og har slitt seg flere ganger (uten tilsynelatende gode grunner, også gult). Dynabraid er faktisk det snøret jeg har klart best erfaring med, og PowerPro har også fungert bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennede å se at man er opptatta med snøretykkelse ved fiske etter kveite.

For normalt havfiske er o.25 nok og for de gangene du skulle få kveite tror jeg sluring med stanga og hvordan du kjører fisken, er viktigst. Jeg har selv fisket kveite med stang og fått disse med en enkel Micehell.

Kveite på over 50 kg tar jeg på line..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos: Kristian Keskitalo og gjengen kom til Værøy i går kveld. Årets første kveite i båten i dag: http://wildwaterkristian.blogspot.com/

Keskitalo e tøffere enn Lars Monsen <_< Blir spennende å følge med på bloggen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.