Gå til innhold
Fiskersiden

Sommerens fiske; stort sett blanking, men et par ok fisk


SMS
 Share

Recommended Posts

Er på jakt etter taggis selv, kan du si noe om hvordan du fisket disse og hva de tok på?

Frilinemeite med reke, du ser fisken, du ser agnet, og må bare prøve å lure de til å ta. Prøv mindre krok og agn om de ikke vil smake på rekebiten. Bomma på timinga med tilslaget på de 4 første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott rapport og morsom lesing Sverre! Gratis med flott rødknurr og specimen på taggmakrell. Er på jakt etter taggis selv, kan du si noe om hvordan du fisket disse og hva de tok på?

If it might prove useful... most of mine have taken bare hooks whilst retrieving (size 2 silver colour). They can be schooling in thousands and ignore baits... weird fish.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fine fisker det der. spesielt gjeddene var fete.

du mener vel jerkfiske når du sier "dustefiske"? hvis det er de tunge snellene, det tjukke snøre og de superstive kjipe stengene som gjør det til "dustefiske", så anbefaler jeg deg å lese jens bursell`s artikkel om ul-jerkbait-fiske i fiskeogfri. husker ikke helt hvilket nr det er i farta, men mener det var i april eller mai-nummeret? han bruker wire-ekstensions mellom krokene og baitet. dermed kan han bruke tynner, mindre kroker og lettere stenger. han fisker big bandit og busterjerk(70gr) med vertikalstenger(-40gr) og opplever at 2-3kiloser fighter bra og bøyer stanga. jeg skal ihvertfall aldri kjøpe meg jerkstang med 150gr til norsk gjeddefiske etter å lest den artikkelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du "klager" for.

* Du har en stygg hatt - styggere enn min.

* Du har fått taggis - det har jeg ikke fått (hvordan ser du forskjell i forhold til vanlig makrell?).

* Du har fått gjedde på flue - det har jeg aldri fått.

* Du har fått HA - det har jeg aldri fått.

* Du har fått Asp m.m. - det har jeg aldri fått.

* Du har fått fisket laks i Mandal - det har jeg aldri fått.

* Du har vært på LANG fisketurne - det har jeg aldri hatt (kun ukesturer etter laks).

* Du har.........

Så det hele kommer vel litt an på hvilke øyne man ser med........ :unsure:

Takk for en flott rapport!

Endret av Tequila
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.