Gå til innhold
Fiskersiden

Canon EOS 40d kit fra ebay, hvordan er linsene? Ble visst bare ny linse gitt.


mavi
 Share

Recommended Posts

Vi sitter å vurderer om vi skal oppgradere kameraparken i huset og vurderer et canon 40d kit fra ebay.

Det følger med endel linser, men spørsmålet er om kvaliteten på linsene?

De vi vurderer er

Dette, dette, dette som egentlig er litt mere enn vi har råd til eller dette eller dette nikon d80 kameraet

Hva med resten av utstyret som følger med som filter og blitsen?

Endret av mavi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jeg ser på linkene :

Ligg unna kits med masse stasj fra eBay - alt er som regel craparoly! Billig sjitt som ikke koster noenting, vidvinkel forsatser som ødelegger bildekvaliteten osv..

Kjøp heller kamerahus i norsk butikk (pga reklamasjon osv) - er ikke så veldig mye å spare på kamerahus på eBay kontra norsk butikk når frakt og moms er iberegnet

*så sjekker jeg linkene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke mye teknisk om dette, men mener at canons garanti er forskjellig fra europa og statene. Ser Thoreh leser så jeg håper han kan svare mer utfyllende..:D

Vet forresten at Mediamarkt i Tyskland kjører veldig bra tilbud på 40d i sine butikker. Så dersom du kjenner noen der nede kan du gjøre et bra kjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Link nr 1 :

røffly : objektivene (de 3 første er forsåvidt ok)

wideangel lens, telephotolens er udugelig ! Tripoden er ikke krafitg og god nok, den lille tripodene er ubrukelig til ett dSLR, blitsen er noen kinesisk billigcrap, minnekortet er noe ubranda crap osv, osv

Det som går igjen er at det ser ut som du får mye for pengene, men det er en illusjon !

Om du helst vil handle fra USA, så anbefaler jeg dere heller http://www.bhphotovideo.com/ eller http://www.adorama.com/ - kjøp ett kamera med ett objektiv og ett godt minnekort (f.eks SanDisk Extreme 4gB) og begynne å ta bilder, lær dere kameraet og finn så ut om dere trenger blits, hvilke flere objektiver dere ønsker osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kikka på dette selv, og slått det fra meg på grunn av følgende: totalprisen blir ca 8500 kroner,

et 40D hus koster ca 7000 her i norge, av de objektivene der så er det vel egntlig kun 50 millimeteren som er "bra" (sjøl ville jeg lagt et par lapper til å fått f/1.4 objektivet)

ved kjøp av hus her i norge blir det mye enklere om det er noe galt, ellers så er det som Thor skriver, bare crap i pakken....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel en av de pakkene man virkelig har penger å spare, dog ikke Canon:

http://cgi.ebay.com/Olympus-E-3-Digital-Ca...1QQcmdZViewItem

Kanonkamera med mye bra der ja - men alt det som ligger under -BONUS- er jo også her crap...

Men i motsetning til de andre pakkene så er det jo ikke det som selger pakken i dette tilfellet.

Mavi :

Du kan jo og lese denne tråden, som omhandler det samme...

http://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...entry11704561

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så på disse pakkene selv men fikk fort med meg at det bare er drit som følger med av ekstra greier.

Kjøpte heller kamerahus 40D og 17-55 f/2.8 is usm for ca 9.600kr i statene dog min søster var der nede så eg slapp moms og det tullet der.

Endret av FishingBUDDY
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da er valget gjort og vi valgte heller å oppgradere optikken istedet for å handle nytt kamera. Endte på en Sigma 18-50 f/2.8 Macro og et batterigrep sånn at kameraet passer mine hender også. Til nå har vi stort sett benyttet kit linsa som fulgte med og etter det jeg har lest så skal dette være ei god oppgradering. Andre kan gjerne bekrefte dette :)

Så får vi heller oppgradere fra 350D kameraet når det en eller annen gang blir dårlig.

Noen som har noen filtere de vil anbefalle til denne linsa, eller er ikke dette nødvendig?

Tenker da på beskyttelses filter, UV filter eller polariserende filter.

Endret av mavi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er valget gjort og vi valgte heller å oppgradere optikken istedet for å handle nytt kamera. Endte på en Sigma 18-50 f/2.8 Macro og et batterigrep sånn at kameraet passer mine hender også. Til nå har vi stort sett benyttet kit linsa som fulgte med og etter det jeg har lest så skal dette være ei god oppgradering. Andre kan gjerne bekrefte dette :)

Så får vi heller oppgradere fra 350D kameraet når det en eller annen gang blir dårlig.

Noen som har noen filtere de vil anbefalle til denne linsa, eller er ikke dette nødvendig?

Tenker da på beskyttelses filter, UV filter eller polariserende filter.

Det tror jeg var en smart avgjørelse. Dere har så absolutt ikke noe dårlig kamera, og jeg tror du vil merke brukbar forskjell med det nye objektivet. Et vertikalgrep er gull verdt, både ergonomisk ifht størrelsen på kameraet og det å ha utløser vertikalt også, og mtp økt batterilevetid. Et UVfilter beskytte frontelementet i objektivet, men kan gi noe dårligere bildekvalitet. Dog neppe veldig merkbart. Et polariseringsfilter an også være en fin ting, men det er ikke noe jeg bruker altfor ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte litt mere på det med filtere og kikket litt på de linkene ThorEH la ut tidligere.

Noen som har kommentarer om disse to fra hoya:

Hoya 72mm Multi Coated Starter Filter Kit

Hoya 72mm Introductory Filter Kit, UV, Circular Polarizer, 81A and Filter Wallet

Eller er det noe annet som er å anbefalle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.