Gå til innhold
Fiskersiden

Meget flott "bifangst"


jan-olof
 Share

Recommended Posts

Var en tur i øyeren i dag, dorget etter gjedde. Da jeg var på vei inn for å parkere båten så smeller det på en rundt fem kilos gjedde tenker jeg, ånei tenkte jeg da jeg er passe lei den størrelsen der, men det ble med troa.... Asp på 4,88kg, 76cm lang og tatt på Nils Master 25cm wobbler :). sinnsykt, ny art og once in a lifetime fish!!!

C:\Users\jan-olof\Documents\Mine%20mottatte%20filer\DSC00474.JPG[/img]C:\Users\jan-olof\Documents\Mine%20mottatte%20filer\DSC00475.JPG[/img]C:\Users\jan-olof\Documents\Mine%20mottatte%20filer\DSC00476.JPG[/img]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flott asp det der. grattis! men hvis jeg får komme med et velment råd; det er ikke helt bra for fisk som skal settes ut(og det skal aspen iom at den rødlista) og blir veid eller holdt hengende etter hodet slik.

anbefaler deg å kjøpe et veienett hos f.eks avkroken eller lag deg en hjemmesnekra veiepose av en svart søplesekk.

her følger en liten veiepose-oppskrift:

klipp opp søplesekken på den ene langsiden. klipp ut to håndtak som du forsterker med duckteip. hvis du putter fisken i posen med hodet først, så glir den ikke ut.

har lagd meg denne patenten sjøl og den funker veldig fint. storfisken hagler ikke rundt meg, så veieposen er ikke akkurat langtidstesta enda. men jeg har trua på den.

ps. selvfølgelig må veienett eller søplesekk-veieposen fuktes før bruk.

Endret av puderhunden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plastpose funker absolutt emn et veienett er ikke dyrt og greit å ha med seg, du finner det f.eks hos avkroken (se banner nederst på siden)

Er det greit at jeg legger aspen i storfisk-listen på forsiden jan?

Og btw- dersom du vil ha mulighet til å få private beksjeder (PM) fra andre brukere må jeg endre innloggingen din, gi et vink om du ønsker det :angry2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plastpose funker absolutt emn et veienett er ikke dyrt og greit å ha med seg, du finner det f.eks hos avkroken (se banner nederst på siden)

Er det greit at jeg legger aspen i storfisk-listen på forsiden jan?

Og btw- dersom du vil ha mulighet til å få private beksjeder (PM) fra andre brukere må jeg endre innloggingen din, gi et vink om du ønsker det :angry2:

Helt i orden :) Bare endre innlogingen også...takk!

Endret av jan-olof
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.